Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zanik

    addikt

    válasz emvy #77 üzenetére

    A bevétel 5%-a, nem a profité!
    Mert igaz hogy csak 5%-a a bevételeknek, de kvázi színtiszta haszon, míg az autóeladásokon nincs ekkora haszon: [link]

    In the second quarter of 2020, Tesla posted $1.137 billion in “gross profits” in its auto business, representing revenues of $5.179 billion less costs of materials and labor. Of that almost $5.2 billion in sales, $428 million flowed from regulatory credits. Those reg revenues, however, are mostly profit, so their margins are much higher than what Tesla makes on selling cars (if anything). It’s impossible to say precisely how much goes straight into earnings, because Tesla doesn’t disclose overhead expenses by business, and selling credits obviously involves personnel costs. But even assuming that the activity absorbs a proportion of selling, general, and administrative expenses equal to its share of total revenues, credits would still contribute over $400 million in pretax profits. Take out that number, and Tesla’s total net income from autos, batteries, and services drops from a puny $104 million to a minus $300 million, or almost 5% of all-in sales.

    És bizony ez a forrás idővel el fog apadni. Épp ezért teszi jól Musk hogy ezt a bevételt visszapumpálja a Tesla fejlesztésébe és növekedésébe, kvázi előremenekülve. Mert nagyobb profitot kell realizálni a kocsikon, akkukon, szolgáltatásokon (lásd fizetős szoftverfunkciók), amihez olcsóbbá kell tennie ezek gyártását és fenntartását mint most.

    [ Szerkesztve ]

    Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82

Új hozzászólás Aktív témák