Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dany007

    veterán

    válasz Alukard #14 üzenetére

    "a postaládába szórt Tesco/Auchan/CBA/... akciós lapok is gyakorlatilag reklámok."

    Ez mind szemét. Egy mozdulattal kiveszem a postaládából és dobom át az ilyen szemétnek fenntartott dobozkába a lépcsőházban. :)

    De azért elismerem, van pár olyan eset, amikor 1-1 reklám segített a döntésben. Ha nem is a döntésben de abban, hogy elkezdjek keresgélni a neten az adott termék után. De ez a max.

    Amúgy nekem a legjobb reklám a hiteles felhasználói vélemény. Már ha van belőle elég.
    Mert ha mondjuk xy fórumokon azt mondják, hogy a "tulipán" mosópor a legjobb, mert már ezt meg azt meg amazt kipróbáltak mellette. És ezt mondjuk így állítja 30-50 ember különböző fórumokon, akkor felőlem aztán tolhatják az arcomba az ariel reklámot meg akármelyik másikat, akkor is a "tulipánt" fogom választani.

    De mondok jobbat. Mielőtt vásárolnék bármit is a neten, első dolgom, hogy utána nézzek az adott boltnak ahonnan vásárolni szeretnék. Pl van egy "ismert" vagy inkább hírhedt webáruház, ahonnan csak úgy ömlenek a panaszok. A nevére rákeresve min. 4-5 fórumot találsz, ahol szerencsétlenül járt vagy átb***ott emberek mesélik a történeteiket. Innentől kezdve lehet akármilyen módon is reklámozva az az adott bolt, biztos, hogy egy darab rágót se vennék tőlük.

    Egyébként az online reklámokkal az a legnagyobb gond (szvsz), hogy nem mérhető pontosan, hogy az adott reklám hatására hányan és mennyit vásároltak az adott termékből.
    Mivel csak azt lehet mérni, hogy hányan kattintottak rá mondjuk a PH!- s Samsung reklámra. De azt, hogy abból hány konkrét vásárló lesz aki meg is veszi a boltban azt a terméket arról már fogalmuk sincsen.
    Egyébként ez a reklám szerintem elég ütős. :) Kattintottam már rá én is, de egyenlőre eszem ágában sincs SSD-t venni (pénzhiány).

    Szóval érted, hiába kattintanak 300-an egy Tesco-s bannerre, nem tudják azt mérni, hogy az adott reklám hatására hányan futnak a Tescoba vásárolni...

    A tévé reklámokkal hasonló a helyzet. Bár ott már jobban mérhető a dolog. Hiszen egy adott reklámkampány után lehet mérni az reklámozott termék iránti keresletet. És ha az megnő, akkor már volt értelme. Legalábbis arra lehet következtetni.
    De ott is az a baj, hogy bár ma már itthon is vannak ütős, látványos és tényleg jó reklámok az ember - legalábbis én :) - nem tudom megjegyezni mit is reklámoztak.
    Emlékszek pl autós reklámokra. Amikor végigfut a városon az autó és festékizékkal lövik. Tök jó volt, de fingom sincs milyen autót reklámoznak vele.
    Vagy ott van amikor az autók transformers mintájára átalakulnak... Az is jó volt, de lövésem sincs melyik autót reklámozza.

    Vagy ott van az intelligens mosópor, amit ugyan alapból kiröhögök, de akkor se tudom megmondani melyik mosópor is az. A helyzet ugyanez a pre meg probiotikumos szarokkal. Azon a reklámon is szakad, mint az állat :D de fogalmam sincs mit is reklámoz.

    Amúgy az online pop-up-os vagy hasonló arcbatolós reklámokkal az a legnagyobb baj, hogy az ember egyből becsukja. De komolyan, mivel mindenki az infot akarja, amiért az oldalra ment, így ha valami bezavar, első dolga lesz az X gombot keresni.
    És poén, de a mai napig erőltetik ezeket a reklámokat. Hihetetlen, hogy egyetlen gyökér marketinges se vette észre, hogy ezt mindenki kapásra becsukja.

  • bambano

    titán

    válasz Alukard #14 üzenetére

    neked szokott a tecsó elektronikus reklámot dobni a postaládádba? nem ráz meg? :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák