- Azonnali processzoros kérdések órája
- Autóhifi
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen processzort vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Apple notebookok
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Össze, csak nem érted meg, hogy min lehet javítani, és min nem. Az beviteli késleltetés mindig jelen lesz, még az output késleltetés is. Ennek minimalizálása folyamatos cél. Az OLED-et ezért említettem meg, mert az egy reális alternatíva a kijelzőre vonatkozóan.
Amin sokat lehet reszelni az az API és az OS. Például a mai grafikus API-kban minden memóriamásolás implicit, vagyis nincs kontrollod felette. Ha ezt megváltoztatják, akkor rögtön nagyságrendi gyorsulást lehet elérni ugyanazzal a grafikával, vagyis csökkenni fog a számításhoz szükséges idő.
De ha úgy gondolod, hogy ez nem realitás, akkor most szólj a Crytek, Unity és Crystal Dynamics triónak, mert ők most építik be a Mantle-t. Nyilván ezeknél a cégeknél sokkal nagyobb szaktudással rendelkezel, így jól esne nekik a figyelmeztetésed.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
dezz
nagyúr
"100fps-nél 1 kép kirajzolása 10 ms,
az input 2ms, ez manapság egy egérnél/gyroscopnál röhögve kissebb, a kijelző késleltetése még 10(nagyon megengedő voltam).
Ha jól számolok, ez 22."Valamit kihagysz a számításból... Az az "1 kép kirajzolása 10 ms" az nem úgy megy, hogy 5ms-et dolgozik a CPU, aztán átadja a stafétabotot a GPU-nak (ami addig malmozott) és az elvégzi a maga részét a másik 5ms alatt. Nem. A CPU is és a GPU is folyamatosan dolgozik, párhuzamosan! Így mindkettő 10-10 ms-ig dolgozik 1-1 képkocka rá eső műveletein...
Az sem kizárt, hogy a CPU is és a GPU is több lépcsőben hajtja végre a dolgokat. Pl. game engine part A számolja az 1. magon az x. képkocka A műveletét, közben game engine part B számolja a 2. magon az x-1. képkocka B műveletét, közben a D3D előkészíti az x-2. képkocka adatait a 3. magon a GPU manufacturer driver számára, közben a GPU manufacturer driver molyol valamit az x-3. képkocka adatain, mielőtt küldené a GPU-nak, közben a GPU az SP-i egy részén az x-4. képkocka vertex shadereit futtatja, közben az SP-i másik részén az x-5. képkocka pixelshadereit futtatja a B frame-bufferben, közben az x-6. képkockát nyomatja kifelé a monitorra az A frame-bufferből. (Ez is egy futószalag.) 70 ms átfutási idő...
Jó, ez talán kissé extrém példa volt, mindenesetre egy mai játékgrafika kissé összetettebb, mint 3 poligont kirajzoltatni.
És egyébként számoljunk 16ms frame-idővel, mert a VR-nél nem nyerő a tearing és ezek a kis megjelenítők általában 60 Hz-esek.
(#53) Glomgold: Hasonló élményt éltem át '90 körül a Commodore Virtuality(?) VR gépével. Az is 3D-s volt, színes, head-trackinges. Persze a felbontás kisebb volt, a grafika meg olyan "tronos". De a virtuális világban való jelenlétet már úgy is lehetett érezni. Amikor előadtam másoknak, csak a vállukat vonogatták meg hümmögtek, nem nagyon tudták elképzelni. De aki próbálta (ezt vagy másikat a néhány hasonlóból), arra igencsak nagy hatással volt. Nem beszélve arról, hogy ekkoriban virágzott a cyberpunk kultúra, ilyentájt született a Neuromancer, stb., központjukban a virtuális világgal. Bár az akkor még elképzelhetetlen volt, hogy valakinek otthon legyen egy ilyen rendszere (a Commodore féle masina pl. valami 50000 dollár volt, nyilván nem ért annyit, de meg kellett fizetni a "varázslatot"). De sokan álmodoztak róla, hogy majd egyszer megfizethetővé és általánossá válik a dolog. Nos, röpke ~25 évbe telt...
Bár én úgy gondolom, és már akkor úgy gondoltam, hogy megvannak a veszélyei is. Sokkal életszerűbb és rabulejtőbb, mint a monitor előtti játék. Sőt, azt lehet mondani, hogy "ez egy új világ, amit fel kell fedezni, be kell népesíteni", stb. Ezt nehezebb lesz elválasztani a "valódi" valóságtól. Szóval, csak óvatosan...
[ Szerkesztve ]
-
pakriksz
őstag
A késleltetés nem egyenlő a GTG-vel, egy nagyobb monitor/tv input lagja 9-100 ms között van. 40 alatt már elég jónak számít.[link]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
Új hozzászólás Aktív témák
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- PowerColor Red Dragon Radeon RX 5700 XT 8GB
- Eladó ASUS GeForce GTX 1660 Super 6GB Phoenix videokártya (PH-GTX1660S-6G)
- Újszerű PowerColor Fighter AMD Radeon RX 6600XT 8GB GDDR6 ÁR/ÉRTÉK BAJNOK! Bolti Garanciával!
- MSI GTX 1660 ti armor oc
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest