- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Elorol, hatulrol szerethetoen mokas. Oldalrol viszont tulsagosan semmilyen vagy retro. Az a felni abszolut nem illik hozza, se a designban, se azt tekintve hogy e-autoba alacsony legellenallasu felnit szoktak pakolni.
Belul total kaosznak nez ki. 80-as, 90-es evek beli alpremium faburkolat keverve sok helyen szinte regi keleti blokkos autokat idezo megoldasokkal. Az az osszesa utogyarto szegyene, hogy a vasarlok kenytelenek elfogadni, hogy tobbszazezer felarert a gyari navigacio mind hardveresen, mind szoftveresen alulmulja azt amit a legolcsobb okostelefonok nyujtani tudnak. Szar kijelzo, gyenge CPU, keves RAM, elavult szoftver/adatbazis.
4 szemellyel, nulla csomagtartoval meg varosi bevasarlo autonak se igazan megy el. Ezen az aron ilyen hatotavval miniautokent az e-autok kozul tenyleg csak a fanatikus Hondasok valasztjak majd.
Legkozelebb tesztelhetnetek mar valami joval olcsobbat, mert a megmondoemberek allandoan azt emlegetik, hogy az akku arak evrol evre olcsobbak, ami az e-autok felarat fokepp jelentik, csak valahogy nem latni sehol azokat az allitolag olcsobb e-autokat. Mindet megprobaljak beloni 10-11 millio kornyekere hogy jarjon ra a tamogatas, es ez evek ota nem valtozott, az akkupackok aranak csokkenese ellenere sem.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Arra viszont idealisabb lenne egy jobb elektromos hatotavu plug-in hibrid is es meg csak venni, fenntartani sem kellene meg egy autot. 80% vagy akar 90%-ban tisztan elektromos modban tudnak hasznalni napi dolgokra meg akkor is ha nincs napkozben toltve es a kis akku miatt eleg lenne otthonra is csak egy olcsobb tolto. Persze Tesla fele gyorsulast azoktol se lehetne elvarni, de ahogy latom lassan a legtobb elektromos auto teljesitmenyet visszaveszik, hogy kozelitsek a tenyleges hatotavot az igert ertekhez.
Azt is meg kell erteni, hogy minel kevesbbe tud valaki kompromisszumot kotni a hatotav, csomagtarto, teljesetmeny teren annal melyebben zsebbe kell nyulni, vagy egyszeruen el kell fogadnia, hogy a trend ellenere nem neki valo az e-auto.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Most kb. a kogazdag Norvegia az a szint ahol el lehet kepzelni hogy szep jovo ele nez az e-auto kozeptavon, illetve Nemetorszagban ha megmaradnak a kiemelkedo artamogatasok es alacsonyabb listaarak. Kozottuk es koztunk meg eleg sok orszag van, ahol szinten nem latszik az, a jovokep hogy mondjuk 5-10 even belul mar csak e-autokat fognak eladni. Ja es Norvegiaban is foleg masodik, harmadik autonak veszik, meg a Teslakat is.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #06658560 #58 üzenetére
Ez az auto vadonat uj fejlesztes es meg a gondolom visszafogott tesztelo is azt mondja hogy hulladek a navigacioja es sajnos ritka az, hogy nem alacsony felbontasu, kis meretu TN panel van a gyari naviban, amin olyan darabosan mozog a terkep, mintha visszaleptunk volna 25 evet a tortenelemben. A terkep meg meg akkor is elavult ha fizetsz erte. En tavalyelott vettem uj autot es megnezve hogy mit tud a gyari infotainment, inkabb nem fizettem ki 800k extrat a kovetkezo szinttert, meg ugy sem hogy az nem csak annak a felara lett volna. Tudjak hogy megfelelo arukapcsolassal el tudjak adni az ipari hulladekukat es a
ezt ki is hasznaljak.Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Uj autot ugy erdemes venni, ha nem akarod eladni par even belul vagy nem is erdekel kulonosebben az dolog anyagi oldala. E-autoknal ez az utobbi meg hasznalt vetes eseten is jellemzo, kiveve ha nem taxinak veszed, ahol szamit a megterules ideje. Az e-auto a tobbsegnek inkabb csak hobbi, vagy valamilyen komolyabb zold elkotelezettseg, ami melle persze van egy vastagabb penztarca is. Gazdasagi oldalrol nehez megmagyarazni hogy az az optimalisabb megoldas, meg otthoni toltes eseten sem, hacsak nem fut vele nagyon sokat az ember. A Tesla pl. trendi, presztizs, foleg erre fele es meg sportauto is egyben, de gazdasagosnak az sem nevezheto. Persze ha tovabbra is toljak mestersegesen fel a benzines autok arat es kozben szinten mestersegesen toljak az e-autokra az artamogatast, valtozhat a kep, de annak mar semmi koze nem lesz a termeszetes piaci allapotokhoz es fenn se tarthato, mert sok autogyartot csodbe vihet, amikor kiesnek azok a vasarlok az uj auto piacrol akik a benzines mar, az e-autokat meg nem tudjak megfizetni.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz hypno skate #85 üzenetére
Nem valo mindenkinek a e-auto, de gyakran tul is van ertekelve. Egy nagyobb akkus hibriddel nagyon sokan tudnak ugy jarni, hogy alig kell tankolniuk, de kozben megmarad a hatotav, a gyors tankolas, sot talan gyors toltes is, joval olcsobb maga az auto es range anxiety sincs. Ezt szerintem latjak is a gyartok es egyre jobban feljebb viszik a hibridek arat is.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #06658560 #91 üzenetére
A nagyobb e-hatotavu hibridek legalabb olyan fontosak szerintem az autogyartok szamara, mint a pure e-autok, (sot talan fontosabbak is) igy megeri befektetni egyedi padlolemez kialakitasaba, ahol - hasonloan az e-autokhoz - az akku alul helyezkedik el az utaster alatt, vagyis nem vesz el helyet a csomagterbol.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #16820480 #100 üzenetére
Az egyebkent egy tipikusan megfigyelt dolog, hogy sokan tulertekelik a hatotavot. Nem azt nezik, hogy 90-95%-ban eleg lenne annyi is, hanem hogy mi lesz ha evente 1x-2x hosszabb utra kell menni. En inkabb engednek a hatotavbol, mint mondjuk a csomagtarto meretbol. Kis e-autot mondjuk tenyleg ne vegyen senki egyeduli autonak, hacsak nem milliomos es "why not?".
Persze nem mindenkinek valo az e-auto, de sokkal tobb embernek lenne idealis, mint amennyien elso blikkre belegondolnak a dologba. Szerintem foleg a magas ara es gyartokapacitas az ami miatt nagyon lassan fog terjedni... vagy kesobb esetleg az elerheto nyersanyagok es a toltohalozat tulterheltsege miatt. Mielott meg megkapom, hogy hanyszaz szazalekkal not az e-autok szama az elmult evekben, a szamokat az osszes eladott vagy futo autohoz kell nezni, nem sajat magahoz, mert nullalrol indulva minden novekedes oriasinak tunik szazalekosan.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Ha mar most sincs eleg akku, akkor miert olvasni mindenhol arrol, hogy 10 ev mulva mar csak e-autokat fognak gyartani? Ahhoz tobb nagysagrenddel tobb akku/nyersanyag kell majd.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz hypno skate #207 üzenetére
Azt a kis magassagkulonbseget megoldhatnak legrugoval is, ki-be szallaskor vagy ha epp “terepen” van hasznalva, es megnone a hatotav is. A legtobb mai varosi SUV eleve inkabb csak arnyeka, utanzata annak, ami utan vagyakoznak az emberek.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Attol tartok, hogy arrol par even belul lemondhatunk hogy az elektromos egyben gazdasagosabb is. Mar most tobb orszag pedzegeti hogy meg kellene nyirni minel tobb tamogatast, kedvezmenyt ami jar nekik, akar direkt, akar kozvetett modon, illetve megy fel a kereskedelmi toltes ara. Ha egy bizonyos szazalekot eler majd az e-autok aranya, egyre magasabb adotartalom kerul majd a toltesre, mert a kormanyok tobbseget nem erdekli az egesz kornyezetvedelmi tema, csak azt latja majd, hogy csokken a benzinbol befolyo adobevetel. Nalunk mar volt olyan fookos politikus, vagy APEH-es vezeto, aki mar az otthoni toltes megadoztatasan is gondolkozik.
Szoval hosszabb tavon a gazdasagossag talan mar nem lesz a pro ervek kozott az e-autok mellett, maximum nehany fejlettebb orszagban. Nalunk biztosan nem.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...