- GoPro Topic
- Home server / házi szerver építése
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SONY LCD és LED TV-k
- TCL LCD és LED TV-k
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Kötelező BIOS frissítéssel orvosolná a Core CPU-k stabilitási gondját az Intel
ph Az alaplapgyártóknak mostantól előírás lesz követni a vállalat alapértelmezett ajánlásait.
-
Napelem- és szélfarmot fejleszt a Microsoft
it További több mint 10 milliárd dollárt fektet a Microsoft a megújuló energiába, hogy elláthassa árammal az adatközpontokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
atifarkas
tag
Valeo tényleg francia bocsi.
De tisztázzunk pár dolgot: A kocsi másfél évig állt egy helyben, Ausztriában. Mielött megvettem. Ettől ment tönkre az aksi. Nem a hybrid technológia szar... De persze nem is tökéletes ...Városban is, autópályán 130-al is kevesebbet fogyaszt. Kb mint egy korszerű dízel. De javítása sokkal olcsóbb.
Az ilyen hibrid autó a "semmiből" termeli a villanyt (fékezéskor), nagyritkán a teljesítménytöbletet varázsolja át.
-
atifarkas
tag
Kedves yerico!
Egy vessző a hiba a mondatban, igazad van, így félre érthető. Ez lenne a helyes:
"A szaksajtó mindenhol azt hangoztatta, hogy sajnos ez az autó nem tud haladni csak villany hajtással."
Vagyis nem tud olyat mint a Prius, hogy 0-tol 50ig elgurulgat csak villanyból...[ Szerkesztve ]
-
atifarkas
tag
Nem tudom te milyen mutyiban jársz, de azért ilyen hála ég nincs. A képeket is azért tudtam elkészíteni, mert minden szerelénél a műhelyben lent vagyok, nézem mit hogy csinálnak. Érdekesebb mint a tv-t bámulni a váróteremben... Az új akkumlátort a raktárból akkor hozták fel. Elöttem bontották ki. Szedték le az összes biszbaszt róla, amit a szállítás miatt felraktak.
-
atifarkas
tag
Igen CVT váltó és igen, sajnos meg tud csúszni! Nem bordás szíj van a kúpok között, mivel úgy nem tudna a kúpon gyalogolni le, fel. Mivel ugye a kerület folyamatosan változik, így a bordák közti távolság is változna... Amúgy ezért nem lehet az autóval vontatni se! Ezért annyira nagy szám, hogy a (ha jol emlékszem) Mitsubish már rendelkezik olyan CVT váltóval, amin 300 lóerőt át tud vinni...
[ Szerkesztve ]
-
atifarkas
tag
válasz #06658560 #48 üzenetére
Így elérték azt, hogy nulla fogyasztás mellett viszonylag könnyedén lehessen forgatni a motort, megszüntetve ezzel a motorféket.
Hát lehet ám lovagolni a mondaton. De mint irtam: "viszonylag könnyedén lehessen forgatni a motort". Senki sem gondolta azt, hogy teljesen veszteségmentes ilyenkor a forgás...
-
atifarkas
tag
A működési elv teljesen jó. Ha hozzávesszük azt, hogy 120e km után a féktárcsák, fékpofák még a gyáriak, vállasodás alig van. Így ugye kevesebb fékporral terhelem a környezetet. Valamint mivel nem kellett lecserélni még zsebpénzbarát is.
A CVT váltó miatt 90-es utazótempóban a motor 1500 fordulaton jár. Így egy sima váltóval működő benzin motorhoz képest statisztikailag 2x annyi tud megtenni hibásodás nélkül. (Márkaszervíz szerint, a szelephézag állításon kívűl, ha nem töröm össze, akkor 3-400e alatt nem kell a motorhoz hozzányulni.)
Fogygasztásst tekintve (MichelineEnergy Saver gumik 2.4 és 2.3 bar nyomáson) lábbal adagolva a sebességet, országúton (70-95), falvakat érintve (35-55), sebességgel haladva óvatosan a 3.7L fogyasztás elérhető. Természetessen ilyenkor nem én vagyok a raceboy, de egy nyugodt vezetéssel elérhető.
Napi munkába járáshoz használtam az autót, egy nap ez 165km, 40km autópályán. Autópályán 95-100km/h sebességgel, mindenhol máshol a maximálisan megengedett sebességgel haladva. Tavasszal, ősszel 4.1 fogyasztás értem el, nyáron 4.3 (légkondi miatt), télen 4.2 - 5.0 között ingadozva (friss hóban, latyakban többet eszik).
Nyaralások alkalmával, a fogyasztás háttérbe kerül. Ilyenkor 4 ember + csomagok + légkondi, autópályán több száz km, város, falvak, stb a fogyasztás nem megy 6.2 fölé.
Vagyis attól függően, hol mennyit megy az ember, de átlagosan 5L-el lehet számolni fogyasztásban.
Nem hiszem, hogy aranylábú lennék, egy 1.6-os opel astra h-t vezetve a fogyasztásom 7.5-8L között van.
Vagyis durván 100km-ként 1000ft takarit meg az autó. Évi 35-40e km járok autóval (munkábajárás dob sokat), Így évente 350-400e ft spórolok meg. Az autót külföldről hoztam be, regisztrációs adó (mivel hybrid) 33e ft volt (jövedelemszerzési adót sem kell fizetni így, mivel a regadó üti). A "régi" 13 éves Honda Accord-ot eladva, az árához 1.2 milliót adva vettem az autót. Így gyors számolással látszik, hogy kb 3 év alatt az autó behozza az árát. És 3 év után nem 16 éves autóm lesz, hanem 8.
Így mindenki aki jött a "jó a 30 éves merci", meg "2.0 tédé" véleményekkel, gondolom rájon, hogy azért nem "rossz" választás.
Persze vehettem volna egy 2.0 tdi wv passatot, az sem rossz autó. sőt nagyobb is. Talán olcsóbb lett volna, kb ennyit fogyasztana. De azon van 12 év garancia? Mennyibe is kerül ott egy turbo? Kettőstömegű kuplung? Porlasztócsúcsok? stb. Rizikós "befektetés".De lehetett volna Toyota Prius 3-as. 1 millióval többért. 0.3-0.5L kevesebbet fogyasztana. De mire a töblet árát behozná, már nem érné meg.
Szóval én így döntöttem és nem a fák, rétek, virágok jártak az agyamban. Nem gondolom, hogy tiszta oxigén jön ki a kipufogón, hogy én mentem meg a világot. Hanem én is pénzből élek.
-
atifarkas
tag
válasz Napfénysüti #71 üzenetére
Pontosan az amit leírtál, az a gond a motoroknal kézi váltos autóban! Ugye az a kérdés, mi az optimális fordulat adott terhelésnél. Mivel itt az autó elektronikája intézi az egészet, ezért mindig az optimális fordulatot használja. Vagyis tudok menni 4000-es fordulaton is 90-el (nagy dombon fel mondjuk) de tudok 1500-as fordulaton is. Valamint 70nél 1000-es fordulaton jár a motor.
Pontosan a kenés a probléma egy motornál. De ennél az autónál úgy méretezték az olajszivattyút, hogy már 1000-es fordulatnál is tökéletes a kenés, és halál finoman jár, mozgatja az autót.Amúgy indulásnál kb 10km/h-nál már 2000-es fordulaton szoktak a motort járatni (annyira nyomom a gázpedált, így szépen kitartja addig míg a 90-et el nem érem. Utána tempomat benyom, fordulat visszaesik 1500-ra. Katalógus adatban a 11s 0-100-ra, ami elég gyászos. De normál használatban igencsak lemaradnak az emberek piroslámpa után. Persze voltak már tobben is, akik versenyeztek, hogy ki vált el hamarabb....
-
atifarkas
tag
válasz Napfénysüti #73 üzenetére
"VTEC is csak 5500-nál vált"
Igen ha a 80-as évekbeli vtec motorokra igaz. De azért a Honda nem Opel, aki majd 20 évig ugyan azt a motort használja. Mint írtem ebben a jazz továbbfejlesztett motorja van. Ami iVTEC. A szívó szelepek nyitási mélységét is tudja állítani, valamint a számát is (0, 1, 2). Nem fix fordulaton változtat, hanem terheléstől függően. Valamint 2 gyertya van hengerenként, de ezt nagyon szépen lehet a honda oldalon értelmezni:
http://world.honda.com/automobile-technology/i-VTEC/Valamint a CVT váltó:
http://world.honda.com/automobile-technology/CVT/ -
atifarkas
tag
"Pályán ezek is többnyire Benzines motorral haladnak és annak a fogyasztása a mérvadó..."
De nem mindegy, hogy ha mondjuk 100km/h halad az autó, akkor mekkora a relatív terhelése a motornak. Vagyis ha a fordulatszámot le lehet úgy csökkenteni, hogy a terhelés 80-90%-on legyen, akkor kevesebbet fog fogyasztani, mintha 3000-en forogna a motor és csak 4-50%-os lenne a terhelés. Persze minnél nagyobb a sebesség, annál kevésbé jön elő a váltó jótékony hatékonysága.
Új hozzászólás Aktív témák
- XPS 9530 15.6" 3.5K IPS érintő i7-13700H RTX 4060 32GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- AKCIÓ! GAMER PC - RTX 2060 6GB - Ryzen 5 5500 - 16GB DDR4 - 240GB SSD - 500GB HDD
- ÚJ! GAMER PC - RTX 3060 12GB - i5 12400F/13400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD
- Eladó Dell Alienware AW2518HF Monitor 1080p / Flat / 240Hz / TN
- Corsair RM1000x - eladó!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen