- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Asztrofotózás
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Így építsd a billentyűzeted!
Hirdetés
-
Baladins - Megjelenési dátumot kapott a PC-s kiadás
gp A jövő hónapban esedékes premiert az év folyamán a konzolos verziók követik majd.
-
Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
it A Cisco azt mondja, hogy a hackerek átjutottak a biztonsági eszközein, és a kormányok hálózatain keresztül kémkedtek, az ügy globális kiterjedésű.
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
Aktív témák
-
rudi
nagyúr
No megint egy ''hír''. Kétszer gyorsabbak akarnak lenni?! Csináltunka fórumozókkal egy kisebb hardverközeli tesztelést: [L]http://vganfo.uw.hu/rightmark.html[/L]; shader2.0nál nem biztos hogy elég a kétszeres gyorsulás...
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Örülni?! Minek? Ez egy olyan hír amit akárki mondhat, Volarisok is keménykedtek és most hol vannak? Annak idején az NV30-ra is megígértek fűt fát és most még a weboldalukon sem lehet megtalálni.
Majd ha itt lesz a vas és látjuk hogy SHADRE2.0-s tesztekben dupláját tudja az elődnek akkor lehet azt mondani hogy igen, hír van!Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Szerintem a mai helyzetben NINCS helye a finomkodásnak. Hónapok óta vakítanak a gyártók a nagy büdös semmivel és nagy összegeket mernék tenni rá hogy SEMMI köze nincs a PR-nek ahhoz amit a mérnökök megcsináltak.
Én egyáltalán nem értem ez a titkolódzásos mókát, hiszen már hónapok óta tudják milyen hardverfelállás lesz a chipekben. Mennyivel jobb lenne egy olyan hír hogy VALÓDI 8/2 mint az hogy X-szer gyorsabb. Sokkal közelebb nem kerülnénk a pontos sebesség meghatározásához, de mégis jobban hangzik.
Másik dolog meg hogy igérgetnek FSAA javuláts. Hát mennyiből állna kidobni egy sz@ros szkrínsotot hogy nesztek, ennyivel szebb lesz az új vas képe.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
OFF
Éppen a napokban olvastam ATI és NV ''hogyan kerüljük el a szűk keresztmetszeteket kódolásban'' doksikat, és mind a két forrás azzal jött hogy az VGA biznisz lenyomta a Moore törvényt :D
Azért én kíváncsi vagyok arra a vasra ami clock-for-clock dupláját tudja majd a kétéves(?) R300-nak.
ONResistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Légy szíves ne csak állíts, hanem INDOKOLJ is!!! Ha szerinted valaki valamit rosszul olvasott vagy értelmezett, akkor légy szíves írd le PONTOSAN ki és mit értett szerinted rosszul és azt is hogy SZERINTED hogyan kellett volna értelmezni. Egy egy információhoz mindenki másképp áll hozzá mert más-más tudással/információkkal rendelkezik. Lehet hogy valakinek a 8/2 semmit nem mond, lehet hogy valakinek igen...
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Van még pár perced a szerkesztésre, ha nem módosítod a hozzászólásodat akkor törlöm!
Részlet az alapelvekből:
Nem engedélyezettek az alábbiak:
...
a kulturált társalgást szembeötlően zavaró, agresszív, vulgáris, obszcén, hangulatkeltő hozzászólások
...
A moderáció, a moderátor:
a moderátor elsődleges feladata (minden moderációs szabály alapja) a normális, emberi hangnemű beszélgetés lehetőségének, körülményeinek fenntartása
a moderátorok a szerkesztőség felkérésére, társadalmi munkában, a fórum szabályzatának megfelelően végzik feladatukat
moderációról annak helyszínén vagy a [Miért moderáltuk?] topicban értesítünk titeket
VITÁT EBBEN A TÉMÁBAN NEM NYITOK!Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Szerintem meg NAGYON jó lehet az új NV vas, mert úgy néz ki, hogy az ATI marad 8 futószalaggal szalagonként 1-1 PS-el és 3+3 VS-el, vagyis nincs további 4-8 futószalag és sokat hallani arról hogy VS/PS3.0 support sem lesz.
Pillanatnyilag az NV egyetlen komolyabb sara a gyenge TISZTA VS/PS szereplés HLSL és REFERENCIA DX9 alatt. Ezeket nem is feltétlenül a rossz tervezés hanem a rossz regiszterkezelés okozhatja (áldoztak a teljesítményből a rugalmasságra). Ami még gázos az az FSAA mert OGMS-t (ordered gird multi sampling)-ot használnak, amit az emberi szem zavaróbbnak lát mint a nem annyira periodikus (vagyis más szögben periodikus) RGMS-t (rotated gird). Amit még nem szeretek az NVnél az a fix futószalagos rész, ezért gyors DX7ben (NEM DX8ban csak még mai is kevés tisztán DX8-9 alkalmazás van, sok helyen még a régi FF-et használják).
Ezek mind olyan hiányosságok, amik orvosolhatóak
- regiszterátszervezés a tervezés közben
- 4/2ről 8/2-re váltás
- FSAA mintavételező pontok átkalibrálása
- FF rész elhagyása
Ha ezeket meglépik és végre támogatni fogják a HDR és floating point texturinget REFERENCIA DX9 alatt akkor kemény lehet az új chip!Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Hát ebben van valami, bár szerintem a Prince of Persia - Sand of Time egészen jó lett (bár lehet hogy csak olyan pörgős, hogy nem vettem észre a hibákat), és a hasonló motorra épülő, szintén UBI-soft-os Beyond Good and Evil is szép és ötletes lett (bár ott már vannak pici gondok).
Arra mindenképpen ügyelni kellene hogy a motorok jók legyenek. Remélhetőleg a DoomIII-as jó lesz és talán az új UT-s is valamikor, a HL2-ről már nem merek nyilatkozni.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
-
rudi
nagyúr
A mai shaderes világban veszettül sok múlhat a jó driveren, olvass bele ebbe (igényel egy kis alapozást): [L]http://www.ati.com/developer/dx9/ATI-DX9_Optimization.pdf[/L]
Max Payne-nek saját motorja van, de tényleg egész jó lett a kettes, mert nem újat csináltak, hanem a régit csiszolták.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Én csak azt tudom amit kimértünk a fórumozókkal rendes DX9es tesztproggival: [L]http://vganfo.uw.hu/rightmark.html[/L]. Ami a játékokban van az a régi jó DX7 (még jó sok ilyen kód van!) és részben DX8 technikáknak köszönhető. Azok lesznek majd az érdekes játékok amik csak DX8-9 kódban lesznek. Persze valakinek lehet hogy bőven van elég pénze arra hogy meggyőzzék vele a programozókat hogy elég a régi jó DX7 fixed function.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Hát hogy mit tett le az NV az asztalra az érdekes...
Én nagyra értékelem azt ha a MÉRNÖKÖK csinálnak valami jót, de azt ÚTÁLOM ha a PR és a marketingpolitikát használja egy cég a konkurencia lenyomására.
Anno 3dfx-et a rövid termékciklussal (nem bírták tartani a lépést), ATI-t meg a szélesebb gyártótámogatással verték meg. A GF2-k például gyengébbek voltak a konkurens Radeonoknál (7xxx sorozat), azok csak a gyenge driver miatt nem tudtak elterjedni. Másik dolog hogy az NVnél a GF3-óta szinte semmit nem javult az FSAA. Természetesen vannak jó oldalai is az NVnek. Tökéletes az AFjük, OpenGL-ben verhetetlenek, az FXek túlmutatnak a mai minimális összetettségi követelményeken, de lassabbak lettek a konkurensnél és ezt PR-el próbálták behozni, ami randa dolog, de hatásos.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Olvasgattam ATi és NV optimalizációs doksikat, meg sokmindent ki is mértünk a PH fórumozókkal és hát érdekes dolgok jöttek elő.
Mint tudjuk ATI fullosan shaderes, vagyis teljesen dx8-9-es a hardver belülről, ha DX7 hívás jön (fixed function) akkor az is a shadereken fut végig, de egy előre rögzített (driverben) shaderes kódban. Itt jön a buktató, mert mondju DX7ben minden egyes fényhez külön hívják a fix ''fészfüggvényt'' addig DX8ban egy fényfüggvény számolhat több fényforrást. Az ATI doksiban írták azt is hogy nagy veszteséggel jár ha ''FF'' és shader kód között kell váltani, ergo nem fexik neki a mixed kód. Ezzel szemben NV-nek fix DX7-es függvényvégrehajtója van, hardveresen bedrótozva és Dx8 és Dx9 útjai is mások (ATInál ez is megegyezik). Ezt jól lehet látni ezekben a tesztekben [L]http://vganfo.uw.hu/rightmark.html[/L]
A geomatriai részen látható mennyire szárnyal az NV DX7-ben, milyen közepes DX8ban és mekkorát zuhan DX9ben, pedig a DX8 és 9-es kód csak abban tér el hogy a shadernek ciklusban adja be a 3 fényt, és még ők villogtak a nagy rugalmasságra.
Éppen ezek miatt tartom pontatlannak azt is hogy igen, az NV cuccok jobbak DX8-ban. Nem jobbak, csak azokban a vegyes DX7-8 játékokban jobbak ahol sok a DX7 rész, és talán jobbak OpenGL-ben (quake motros gamek) és ezek letakarják a játékpiac jelentős hányadát (még a ''modern'' 3DMark2003 is tartalmaz DX7es rutinokat bőven).Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Illissius #100 üzenetére
OFF
Hát ide nem fontos a dolog mert VGA-k talán először majd 0,11-re mennek, de amúgy a CPU-gyártásban ez elég lényeges kérdés.
Tényleg alapszanály a scaling down, vagyis a csíkszélességgel négyyeztesen csökkenő felület (olcsóbb gyártani) és a négyzetesen (vagy köbösen?) csökkenő hasznos energiafelvétel (az az energia ami egy kapu átváltásához kell). Ideális esetben ez hűdejó, viszont a fizikai felépítés miatt van még szivárgási energia, ami egyre nagyobb ahogyan csökken a csíkszélesség. A P4 asszem (nem biztos, aki tudja pontosan lécci írja meg vagy linkelje) ott tart hogy 40%-a a felvett energiának erre a szivárgásra megy el.
Még egy érdekesség a végére: S3 DeltaChrome S8 0,13 mikronon kb. 80mill. tranzisztorral 300MHz környékén állítólag 10W körül fogyaszt!
ONResistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
igen, gyorsabb volt. de most ami DX9 alatt nem megy az lehet, hogy OpenGL alatt sem olyan jó. Ezt indokolná az is hogy miért nincs még DoomIII és az is hogy elvileg a legtöbb shader programozási nyelv tud fordítani DX-be és OGL-be is. Kétségtele hogy OGL tud NV-specifikus golgokat is.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Szerintem a régi örökség inkább hátráltató tényező. Adott egy hardver ami nem elég gyors új dolgokban és mögött egy cég aki hajlandó pénzzel meggyőzni a programozót hogy jó lesz ide a régi is. Akkor hogyan fejlődnek? Miért veri magát a cég arra hogy elérhetővé tette az új DX9-et már low-end-en is?
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
-
rudi
nagyúr
Nekem az a fő bajom az Inkvajrer-el, hogy bulvárlap, olyanoknak való akik ugatják a témát, de vevők mindenféle álszenzációra. SEMMI keresnivalója nincs Prohardveren és egyéb, magát igényes tartó, HARDVER és IT weblapon. Az rtlklub onlájnra és hasonlókra elmegy, de ide a PH fórumba maximum mosolyogni jó és arra hogy bunkón hangulatot keltsenek vele!
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Hát lehet, hogy vannak jó hírforrásaik is de grafika terén nem tarton sokra őket, feljebb olvashattd ami a véleményem. Fölöslegesnek tartom a szenzációhajkurászást PR dumák alapján, sokkal érdekesebb lenne ha valaki venné a fáradtságot és elolvasná azokat a doksikat amik a developer részlegeken vannak és akkor össze tudná hasonlítani mennyi köze van a PR dumának ahhoz amit a fejlesztők a programozóknak ajánlanak...
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
OFF
''Jujj. Moderator letedre. Most rossz napod van ?
Egy kezen meg lehet szamolni azokat az embereket akik flame-elnek a forum es azokat meg mar mindenki ismeri - nincsenek is tul komolyan veve...''
A cél a nulla kézen megszámolható flamerek száma :D Mindig rosz napom lesz, ha okos embereket látok megnyilatkozni valamiféle degenerált fanatizmus vagy PR duma defolyása alatt...
ONResistance Is Futile. You will be assimilated!
Aktív témák
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Stellar Blade
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- ASUS routerek
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-