- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Aktív témák
-
Higany
csendes tag
Kedves Greenface, ezzel a K6=szar állítással vitába szállnék. Amikor megjelent, kb 1 hónappal a Pentium II megjelenése előtt (amihez egy darabig még nem nagyon volt alaplap) addig egyértelműen ő volt a király, mert a P55C-t (MMX) azért le tudta verni. Nézz csak meg a neten bármilyen akkori tesztet, mindnek ott van a végén, hogy MMX-et venni nem vmi okos dolog, mert drágább és lassabb a K6-nál, vagy ahol gyorsabb ott sem olyan számottevő a különbség. A PPro pedig akkor már a P2 érkezése miatt kifutóban volt, ám továbbra is horror áron, mert akkor még nem volt meg a megfelelő technológia az L2 megbízhatóan a procimagba integrálására, így elég alacsony volt a PPro procik kihozatala.
Jó, AMD fanatikus vagyok, plusz a szemközti vitrinben többek között vagy 7-8 különféle K6 variáns élvezi nyugdíjas éveit, de a K6 egy nagyon jó proci volt, integer teljesítményben világbajnok, a K6-2 MMX végrehajtó egysége valószínűleg mai napig a leggyorsabb MMX egységnek számít (ugyanez az egység felel a 3Dnow!-ért is, a sima K6 MMX egysége tényleg elég karcsú volt. hehe, bár a kutya sem használ MMX-et, szóval lényegtelen, hogy hipergyors vagy hipersux :DDD ) és még azt is hozzá tenném, hogy az utasítás előrejelző egysége kis kozmetikázással egy az egyben átkerült a K7-be is... ! Ne feledjük, hogy amikor kijött és főleg amikor a NexGen Nx686 néven bemutatta (1995 október 10., az első 6. generációs x86 proci volt, megelőzte a Pentium Pro-t (P6) is!) akkor még nem az FPU éhség volt az otthoni programok jellemző tulajdonsága. A bemutatott Nx686 akkor 180MHz-en futott (akkori leggyorsabb proci iP54C 133MHz) az elsőszintű gyorstára pedig az órajel kétszeresén, 360MHz-en, valamint az Nx586-ból átvett, a P6 GTL+ -hoz nagyon hasonlóan kezelte a L2 cache-t, csak ott nem a procimagban vagy a procikártyán volt az L2, hanem az alaplapon, de a rendszerbusztól ugyanúgy függetlenül kezelte. Ezeket az érdekességeket sajna fel kellett áldozni a Socket7 kompatibilitás és a gyárthatóság oltárán. Jah, és az Nx686-nál kezdtek el fejleszteni egy SIMD utasításkészletet, melyet a világ később már a K6-2-ben 3Dnow! néven ismerhetett meg. Aki esetleg nem tudná, az AMD megvette a NexGen-t az Nx686 bemutatása után, így az Nx686 eredeti formájában nem került gyártásba, hanem az AMD ráült vagy másfél évre, növeltek az L1-en, meg megkapta az elsőre nem túl izmosra sikerült MMX egységet, ilyesmik és kiadta K6 néven, miután eredeti K6 project-jét leállította. Maga a K6 egy nagyon is tuti proci volt, csak jöhetett volna egy fél v negyed évvel korábban, akkor sokkal nagyobbat szólt volna. De ez a proci érdemeit nem csorbítja. Ez a veszély a K8-at annyira telán nem fenyegeti, mert az x86-64 azért elég előremutató dolog és a piac jelentős tényezői is felsorakozni látszanak mögötte, persze a hosszú tökölés erősen demoralizáló. Bár minél többet késik, nekem annál többet kamatozik a K8 system-re félrerakott zsetonom :DDD :AMD & NexGen PWR!
-
Higany
csendes tag
OFF
egy Skoda és egy Opel közül melyiket választod?
ez erősen ízlés dolga. Én pl az AMD fanatikusságomon kívül még olasz-tütü fanatikusságban is szenvedek, tehát én inkább gyalog+Ikarussal járok, mintsem vmi Opellal, vagy vmi VW lego-val... Meg majd akkor is gyalog fogok, ha a GM jóvoltából már Opel motor lesz a Fiatokban, Lanciákban és Alfákban (ezekből kinézem, hogy majd a Ferrarikba is beraknak vmi 1.6-os ECOtech cuccost :-))) és a régi eredeti olasz motorú járgányaim már mind kirohadtak, kimállottak, kipurcantak alólam :DDD Nem olasz tütü-buzik pls ne bántsatok, ez nálam fanatizmus, függőség, elmebaj, mely napról-napra, minden egyes 7600-ig kihuzatással, fölényesen nyert lámpás gyorsulással, a gyönyörű vonalaikra vetett minden pillantással súlyosbodik :D
ONAMD & NexGen PWR!
Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Vezetékes FEJhallgatók
- Hardcore café
- Parfüm topik
- Suzuki topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...