- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
orbano
félisten
Szerinted 1 évvel a megjelenés előtt nincs működőképes PS3? Akkor neked sincs fogalmad a konzolfejlesztésről (no offense). De abba nem gondoltál bele, hogy a játékfejlesztőknek kell egy kis időt hagyni hogy játékokat írjanak rá. Mert ugye nem adhatnak ki konzolt úgy, hogy nincs rá szoftver. Az igencsak bukta lenne. 1 évvel a kiadás előtt inkább már csak a szoftvert fejlesztgetik a masinán (driverek, oprendszer, bios).
Amúgy brutál az az autóversenyes demó... de valóban, 1 év múlva ezt simán bírja majd egy PC is (lásd UT 2007 )A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
Én nem féltem a PCt. egy év múlva pedig a VGA gyorsabb lesz egy PCben, a proci és a ram esetleg nem biztos. De a PS3 egy év múlva is ugyanolyan lesz, mint megjelenésekor. A PC viszont folyamatosan fejlődik, és ez az igazi előnye a konzolokkal szemben, és még ha kisebségben is marad, ezért nem fog kihalni. Elvégre PC mindig is lesz, tehát játékok is lesznek...
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
Vagy csak megfelelő cache-elési algoritmus írnak ;) láttam már erre példát. Kb. két éve volt egy PC-re írt engine, ami akkor úgy nézett ki mint most ez a MotorStorm. A lényege az volt, hogy bazi részletes modelleket használt, erre rárakott egy agyon-optimalizált shadowmappingot és megspékelte egy kis radiosity-utánzattal. Ha összeszámoltad, kijött, hogy egy átlagos jelenet több mint 600MB, az egnine mégis játszható sebességet produkált... a titka a megfelelő cacheelés volt...
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
De meg fogja érni. Ami miatt nem szeretnek fejleszteni sokan PCre, az a folyton változó hardver. Nem csak teljesítményben, de specifikációkban is (lásd a mindenféle verziójú shaderek, egyéb extrák). A Longhorn viszont bevezetni készül egy univerzális hardver-sémát, ezáltal egységesíteni a programozási felületet. Ha ez összejön, akkor a PC programozás nem arról fog szólni, hogy megírod a megjelenítést, és mire kész a többi része is a játéknak, írhatod újra, mert elavult. Így már sokkal kecsegtetőbb lesz a PC-re való fejlesztés...
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
az NVnek és az ATInak is van érdekeltsége a konzolokban. Nekik aztán mindegy, hogy melyik platformba veszik a chipjeit. Az AMD meg nem játékgépeket készít A procit szerencsére nem csak játékra használják a PCkben. Videót szerkeszteni, vagy renderelni senki sem fog konzolon
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
Nem hiszem, hogy érdekli őkett, hogy hova mennek a chipjeik. A lényeg, hogy van X játékos, és mindegyik vásárol egy számítógépet, mindegyikben egy GPU-val. Az, hogy az ATI/NV-tól a chip a sonyhoz/M$-hoz megy beépítésre, vagy éppen a Sapphire-hoz, az édes mindegy. A lényeg, hogy azt az X darabot eladják
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
-
orbano
félisten
Gyerekek, nem tudom mitől voltunk úgy elájulva. Ennek a nyavajás PS3-nak a VGA része milyen gyér már? Most olvastam, hogy az NVDIA szerint a 6800ultra teljesítményének a kétszerese. Egy SLI-s konfig ezt már most tudja. Mi lesz ha kijön az új generáció, ami teszem azt legyen a mostaninak a 1.5-szerese. Két karival ez a 3 szorosa. És ez már idén kijön. Jövő nyárra ezek már bőven elérhetőek lesznek a középkategóriában is. NA most akkor mit akar a PS3?
A másik. Kicsit nekilestem az új grafikáknak alaposabban (megnéztem párszor a motorstorm és az ut2007 demóját). Az unreal engine ugyanolyan részletes és fejlett megvilágítási modellt használ, mint ez a motorstorm, vagy bármelyik ps3-as játék. Amibe egyelőre az eltérés van, az a fizika. De ugye arról is kaptunk már híreket, hogy a dual core procikkal igencsak megugrik a fizikai szimulációk szinvonala. Tehát technológiai szempontból nem kell nagyon temetni a PCt (mondjuk az a 256mb XDR és a 250gflops elég ütősnek hangzik).
Persze konzolokra továbbra is jobban megéri fejleszteni, de ennek marad a régi oka: időtállóság.
De ha elkészül a Longhorn (amire gondolom már most fejlesztenek valamilyen szinten), akkor megkapjuk a DX10-zel együtt az egységesített videókártya-modellt, amitől fogva bátran bízhatunk abban, hogy a PC is egy statikus felépítésű platform lesz, maximum a teljesítménye fog folyamatosan nőni.A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
de meg lehet írni úgy, hogy egyszerre ne kelljen sok! azért mert veled elhitették, hogy kell az a bazi sok hely, attól még nem így van. Ilyen erős proci alá tudod milyen octális/aabb/oobb/stb fákat lehet írni? Úgy ki lesznek optimalizálva a renderelő motorok, hogy csak lesel... mit gondolsz, azzal a 2x6800 ultra teljesítménnyel csodákat lehet művelni? Nem fog ez elvinni olyan hűde sok textúrát. Kb annyit mint a mostani gamék. A kunszt a megvilágításban és a fizikában van.
Ha megnézed ezt a motorstormot is alaposabban: ahol nagyon látványos és részletes modelleket látsz, ott nagyon kis térrész van rednesen lerenderelve. A naygobb, nyílt terepnél, egyből le van egyszerűsítve. Azon a nagy síkságon, ahol porzanak egymás melett a kocsik, kb 3 darab 512-es textúra lehet. Amikor meg a kocsival mész, akkor mit látsz? 4-5 autót, plusz a terepnek az éppen aktuális részét. Ezeket simán puffereled rendszermemóból, hiszen ott a PCI-E. A rendszermemóriát meg mire használod? Csak a grafikai adatok tárolásához. Tehát van 512 mega memóriád két részben, mindkettő szupergyors. Egy HD puffer kb 20 mega, tripla bufferelésnél is csak 60MB. Kell kb. 20mb a nem grafikus adatoknak és csoki. Ha nagyon kerekítek, akkor 400mb marad a modelleknek. ez tudod milyen sok? Egy 1024x1024-es 32bites tömörítetlen textúra 4mb. ez tömörítve a legrosszabb esetben is 3MB, de ne számoljunk ezzel. Ha a rendelkezésre álló memóriának csak a felébe pakolsz textúrákat, akkro is elfér 50 darab. Miről is beszélünk?A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz Cathfaern #240 üzenetére
Szvsz azért a HL2 igen nagy durranás volt a PCs piacon. Persze a legjobb szoftverfejlesztő cégek (pl Konami ) sajnos konzolra fejlesztenek, ezt el kell ismerni. ezen felül legalább 10x annyi játék készül konzolra, így nem csoda, ha szép számmal akadnak nagy durranások is. Szerintem az arány megegyezik (sallang/igazi nagy duranás).
És azért nézzük meg a nagyobb pc játékok multiplayer statisztikáit: cs,moha,cod, stb. Annyira nem vagyok jártas konzol téren, de szerintem olyan húde sok népszerű multiplayer játék nincsen. Elég csak megnézni a nagyobb ligákon/versenyeken szerepeltetett játékokat.A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
Ha idén megjelenik a PhysX, akkor azt hiszem a PS3 felkötheti a gatyáját. Vagy a Sony elkezdhet gondolkodni azon, hogy beépítse a PS3-ba... Bár nem tudom milyen lesz az első generációs PPU, de szerintem mire kijön a PS3, de max utána fél éven belül már ugyanazt az élményt fogja nyújtani, mint amit az eddigi videók alapján a PS3-tól várhatunk...
Azon felül pedig ezen a cell processzoron is gondolkoztam. Lehet, hogy 250gflops a teljesítménye, de ez optimális esetre, teljesen asszociatív műveletekre van számolva. És egy fizikai szimulációban például nem minden párhuzamosítható, így valószínűleg ennél egy picit reálisabb valós értéket fogunk kapni. Persze azért az az érék is biztos szép lesz, de nem hinném, hogy egy dual core a64-nél olyan húde sokkal erősebb lenne.
Ráadásul lassacskán beérik a 64bit, teljesen általános lesz az sse2, sőt már az sse3, így a PC processzorok nyers számítási kapacitása is igencsak megnő.
Egy szó mint száz, én azt hiszem ugyanaz lesz a helyzet mint a PS2 idején. Talán még jobb is...A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz TommyGun #397 üzenetére
Ha megveszik a gyereknek a konzolt, valószínű, hogy a játékokat is a szülők veszik (jobb esetben nincs egy 10-12éves kölöknek egy 20-as a sebében, hogy bemenjen 576-ba vásárolni). Így az is az apjuk felelőssége, hogy mit vesz meg a gyereknek vagy mit nem (a bátyám pl nem engedi a gyerekeit lövöldozős játékkal játszani. autós, focis, hokis mehet, meg harry potter, de hl2 kizárva )
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
ha meg tudnák csinálni ezt a konzolt, hogy ne lehessen rajta kártékony progikat futtatni, meghacelni, akármi, akkor azt hiszem nagyon nagy csoda történne. alószínűleg akkor a nasa, az nsa és a cia is ezt hasznalna... de azt hiszem nem kell felni, hogy olyan hude bizonsagos lesz....
A vér nem válik VAZZE!™
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- További aktív témák...