Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Loha

    veterán

    válasz Pukii #273 üzenetére

    Akkor szerintem az ATI-nak nagyon fel kell kötnie a gatyát, mert komoly problémáik lehetnek a jövőben, az nvidia töretlenül fejleszt...

  • rudi

    nagyúr

    válasz Pukii #273 üzenetére

    No, itt a következő bulvármisztifikációsmarhaság!

    IGEN az ATI megvette az ArtX-et 2000 elején Bővebben: link noés? 2002-ben jött ki a z R300 ATI pénzből, ATI erőforrásokkal, ATI zászló alatt ATI névvel nyomultak tovább; ha egyedül maradnak akkor lazán éhenpusztultak volna. Ez a világ rendje, hiszen az Athlon legbelül RISC architektúrása is a NextGen ötlete, és biztosan mondtak okosakat (pl. NV4x-et) az Nvidianal a 3Dfx-től felvásárolt agytrösztök. Egyik gyártó sem gondoz tehetségeket, képez utánpótlást, tanít egyetemen. Ha látnak ígéretes tehetséget azt megszerzik. Nem kell ezt túlmisztifikálni.

    Egyébként az ATI-nak több fejlesztőcsapata is van. Az R300-at megálmodók (lehet hogy sok ex ArtX-es, de hát nem hótmindegy) az elejtett infók szerint 2002-bn a munka végeztével ráálltak az R5xx-re, hiszen éppen sz R300 idejében kezdődött az a tendencia, hogy az Nvidia őrületes fél-egy éves termékperiódusát meghosszabbítsák. Az ATI már akkor nagyon jól tudta, hogy első körben finomít a gyártástechnológián és emeli az órajelet - R350 - majd megnöveli a feldolgozóegységek számát - R4xx, és csak utána huzakodik elő valami teljesen újjal. Éppen ezért irányíthatták az elitet az R5xx-re.

    DE! Itt jött a képbe a Microsoft, aki nem kis összeggel kereste meg az ATI-t, és leadta a rendelést a következő generációs konzol grafikus magjára. Ha jól emlékszem 2003 környékén már tudni lehetett hogy az ATI fejleszti az MS új konzolának grafikus chipjét, és az is biztos volt, hogy az előző verzió eladásai miatt (USA-ban 2001 végén jelent meg az eredeti X-Box) az új konzol csak 2005 környékén mutatkozik be. Mivel egy konzol életciklusa sokkal hosszabb mint egy PC-s grafikus hardveré, ezért 2002-2003 környékén a ATI csapatának már egy olyan hardveren kellett törnie a fejét, ami 2005 környékén jelenik meg és kibírja 3-4 évig. Ezt a cuccot egyszerűen nem lehet 2005-ben odaadni a sokkal rövidebb ciklusokhoz szokott PC-s világnak mert nagyon gyorsan kinövik.

    Van itt még valami: az ATI nagyon nyomul a HDTV bizniszben, az utóbbi évben megduplázta ilyen irányú bevételeit és ez a tendencia tovább folytatódik majd, hiszen a HDTV csak most jön lendületbe. Könnyen lehet, hogy az ATI fokozatosan egyre kebesebbet feccel majd a PC-s hardverbe, hiszen ott a sokkal dinamikusabb HDTV piac és az MS konzolja.

    Most éppen érdekes helyzetben van az ATI, mondhatni még nem de már nem szituban. Nincs SM3.0-s hardverük, de van egy olyan XBox360-as, amit majd erős egy év mulva a Longhornnal együtt akár be is vezethetnek. Nagy kérdés, hogy hogyan állnak SM3.0-val. Ráadásul van itt még valami, a 0,09-es gyártástechnológia! Az ATI ebbe is bele akar nyúlni, ráadásul úgy tűnik, rögtön a legnagyobb chipjével. Ebbe már egyszer az NV belebukott, bár akkor az IBM-re fogták, mindenesetre én maximálisan szkeptikus vagyok egy 2-300 millió tranzisztoros 0,09-es chippel kapcsolatban.

    Még mégvalami:
    A következő egy éves menetrendek és a technika alakulása:

    NVIDIA: itt a működőképes és megvásárolható 7800 GTX 0,11-es csíkszélességen. Van egy veszett jó, fejlett technikás közepes cuccok a 6600GT, ami egyenesen adja magát a 0,09-re fejlesztéshez. Nagyjából olyan fölényben lehet az NV mint anno az R300-R350 idejében volt az ATI. Ugyanúgy van egy erős csúcsprocesszoruk mint anno az R300 volt és van egy elfogadható sebességű és olcsón gyártható közepes chipjük, amit átvihetnek kisebb csíkszélességre, mint az RV350 volt anno az ATI-nál.

    ATI: még nem láttunk SM3.0-t, HDR-t, 32 bitet és egyszerre akarják ezeket, és ráadásul a 0,09-et is, vagyis abban a helyzetben vannak mint az Nvidia volt az NV30 (FX 5800) megjelenésekor.

    Lehet, hogy ATI ellenesnek tűnök, de szerintem jogos a szkepticizmus a bizonytalanság felé, áradásul akkor, amiokr a konkurens már bemutatott valami nagyon jót és világosak a jövőre vonatkozó szándékai is.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz Pukii #290 üzenetére

    Nem kell személyesen venni, és nem pletyka, hanem tény és nem érdemes közvetlenül az R300-hoz kötni.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • Szten Márs

    nagyúr

    válasz Pukii #302 üzenetére

    Nem, nem nem. Senkit nem érdekelnek túlzottan a 3dmark pontok. De a 301-es hozzászólásban adtam egy linket. Nyisd meg, olvasd el.
    De ha mégsem akarod leírom összegezve:
    X-bit labs teszt, kb 20 játékon tesztelték az új Geforc-ot.
    Az előnye, hát minimális volt, sőt voltak játékok, ahol egy X850XT megelőzte (!!!!)
    Egyébként átlagos teljesítményelőny egy 6800 ultrához képest: 10 százalékos nagyságrend. Na szóval ez a bajom.

Új hozzászólás Aktív témák