Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FTeR

    addikt

    válasz faster #182 üzenetére

    lehet késve írok már, de teljesen rosszul látod.
    eddig egy vidikari akkor kaphatta meg a dx9-es matricát, ha az x fícsörből y darabot támogatott (nemtom pontosan).
    ebből lettek az olyan többynire integrált karik, mint az intel megoldása is, h papíron dx9, de gyakorlatilag semmi sem fut el rajta. ennél enyhébb, de a programozás szempontjából továbbra is problémás dolog, h apróbb eltérések lettek a különböző kártyák között, még 1 gyártón belül is. tehát nemcsak teljesítmányben, hanem fícsörben is eltértek.
    ennek a kiküszöbölésére mondta most az ms, h dx10 matricát csak az kaphat, akinek a karija 100%ban minden fícsört támogat. elméletileg így nme lesznek azok a balhék, amik több játéknál is előjöttek nvidia és ati-k között.
    ez maga a technológia szempontjából teljesen érdektelen.

    ami a technológia részét illetti. a legnagyobb gond nme az, h wddm-re épül. mert éppen még azt is lehetne portolni (persze akkor meg minek a vista...).
    a gond abból adódik, h a teljes megközelítés megváltozott. dx7/8/9nél az az ajánlás, h minnél kevesebb texturából rutinok segítségével hozzanak ki többet. ezzel ellentében, a dx10 ajánlása az, h textúrát minden mennyiségben. ez annak köszönhető, h 2 utasítási szálat (geiometriai/sader) egyesítették. így nem oszlik ketté a gpu teljesítménye.

    ha egy játékot a sok textúrával elkészítenek dx10, akkor ugyan trükközéssel megoldható lenne, h fusson a dx9es karin, csak épp 10 másodpercenként 1 kép frissítéssel (hasamraütöttem). magyarul behalna alatta szegény kari.

    az átmeneti megoldás valszeg az lesz, h a játékok egy darabig mind a két megoldást követik. szal lesz rengeteg textúra, h dx10 alatt szebben és gyorsabban fusson, de lesznek a rutinok is, h a kisebb gyengébb texturákból is kohozzák a kellő szintet dx9re.

Új hozzászólás Aktív témák