Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • FlasH-BacK

    senior tag

    válasz rudi #28 üzenetére

    Hát azért 500mhz 128biten, az annyi, mint 250mhz 256biten, ami sztem egy r350-es gpu-t is visszafog. Pedig azok sokkal alacsonyabb órajelen futnak. Az rv410 pedig tul. képpen az eddigi adatok alapján egy felturbózott r350 lesz (mármint a magasabb órajele miatt). Namármost, a ma játékai (D3, HL2) szerintem zabálnak majd annyi mem. sávszélt, hogy az elég szűk legyen, kvázi nem lesz elég a 128bit:(

    A másik: ATI-nak most kell eldöntenie, hogy 256bites buszt használ és letiltja a felét, vagy eleve 128bites nyákra teszi, mert utólag 256bitessé nem nagyon szokás tenni egy kártyát... (a 9500-nál meg 9800se-nél is előbb volt 256bit, aztán lett 128 bites)

    De szvsz megmaradnak még a 128 bitnél, nehogy túl jó legyen a kártya...

  • Illissius

    tag

    válasz rudi #28 üzenetére

    Én azt olvastam, hogy a 110nm csak ''optical shrink'', és a fogyasztást/hőleadás/órajelképességeket egyáltalán nem befolyásolja, kizárólag a méretet (én sem értem, de elvileg így van) -- így olcsóbb gyártani, de nem gyorsabb. Szerintem nem emiatt tudták 500MHz-re feltornázni, mert az már sikerült a 5800U-val is 130nm-el, meg a 5700/5950U-val minimális tuninggal, illetve 9600 Pro-val is gyakran elérhető. Szerintem inkább az a kérdés, hogy a 6800-akat miért *nem* tudták, és erre a válasz hogy rengeteget fogyasztanak illetve adnak le (az ATi low-kt használ illetve kevesebb tranyója van, ezért tudhatták az X800-akat magasabbra tornászni); a 6600-oknál már csak feleannyi chip van ergo feleannyi hő/fogyasztás, úgyhogy nyugodtan lehet tolni egészen a gyártástechnológia határáig (500-600MHz).

    Work is punishment for failing to procrastinate effectively.

Aktív témák