- Milyen videókártyát?
- Logitech Z906
- HP notebook topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen notebookot vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Hobby elektronika
Hirdetés
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Crash Bandicoot N-Sane Trilogy - Túl a 20 millión
gp A készítők a minap bejelentették, hogy egy fontos eladási mérföldkövet léptek át.
Új hozzászólás Aktív témák
-
EQMontoya
veterán
A Waze mikor és milyen módon számolja el a pontokat?
Egy vasárnapi Szeged-BP út kapcsán:
-A pontok aznap abszolút nem változtak (út közben sem)
-Ma láttam, hogy kb 350-nel több pontom van. Ez viszont gyanús, maga az út 500 pont körül kellene, hogy legyen, ezen felül küldtem 3 jelentést, és több, mások által küldött rendőrt/akadályt megerősítettem.
-A hétvégi jelentéses és a heti 3-4 alkalommal vezetős bónuszokat sem kaptam meg, pedig mindkettő teljesült múlt héten.Nem mint ha nagy probléma lenne, csak elég furának tűnik az elszámolás.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Lehet akár térképhiba is (pl. valahol a térképen nincs összeköttetés, és utána, ha áthaladsz az adott ponton, már nem akar visszavinni), de a tervezési algoritmusban is lehet csúnya bug.
A tervezési algoritmus egyébként nem tanuló, nem fog valamerre vinni azért, mert Te csakazértis arra mentél többször. Arra fog vinni, amerre valamilyen statikus (sebességkorlátozások, út rangja, stb) és dinamikus (forgalmi adatok) szerint optimális - szerinte.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Ez így azért logikai hiba.
Ha a célpont a portán belül van, akkor nem tökmindegy, melyiken tervezel be?Gondolom, van azért valami értelmes waypoint->IsInRestrectedArea() fv., azt lehetne ilyenre használni. Utána a porta utáni útszegmensről lekérdezi, hogy ugyanabban a területben van-e, és ha igen, akkor jó.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Aminek az az egyetlen oka, hogy úgy látszik, még mindig nem használják elég sokan a programot...
Ha ezt komolyan írtad, ez a legerősebb ok nem használni.
Nyilván legalább 10 sor az az algoritmus, amely valamilyen formában az x sugarú körben lévő felhasználók számához igazítja azt, hogy mekkora "likeszámnál" lép életben egy jelentés.
Józan paraszti ésszel nézve is világos, hogy ha valahol kevesen használják, akkor egyszerűen nincs elég nagy adathalmaz a reprezentatív mintavételezésre. Ugyanakkor pontosan arra való a Bayes tétel, és hasonló dolgok a valszámból, hogy ilyen adatok alapján meg tudjuk mondani a false-positive jelentések valószínűségét. Néhány false-positive pedig még mindig jobb, mint ha semmi nem jut át a szűrőn.
Nyilvánvalóan kis mintából nem lehet jól szűrni, de erre nem az a megoldás, hogy nem engedünk át semmit, hanem az, hogy bevállalunk esetlegesen néhány hibás jelentést, de legalább cserébe adunk is valamit.Érdemes utánaolvasni pl. a Kálmán-szűrő működésének is, ha már egy magyar ember találta fel!
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
WP-re egyébként van most fejlesztés, vagy az dead end?
Illetve ami mostanság szúrja a szemem: jelentett autót/akadályt/anyámtyúkját sokszor csak likeolni tudok, de nincs "nincs ott" gomb, csak megjegyzést lehetne írni. Így sokszor nem is lehet jelezni, hogy a veszély elmúlt.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz VegyesTamás #2303 üzenetére
Alapvetően egyetértek.
Nekem nagyon hiányzik a point on map célpontkijelölés is.
Miért nem lehet olyat csinálni, hogy mászkálok a térképen, és odabökök, hogy "ide akarok menni!"?Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Pár furcsa Wazes jelenség akkor a fejlesztőknek:
-Ha feldob egy popupot egy közelgő eseményről (rendőr, veszély, bármi), azon van "Már nincs ott" gomb. Viszont ez a popup lejár 15 másodperc alatt, ami alatt nem feltétlen érsz el a veszélyig, mert mondjuk van egy piros lámpa. Mire odaérek, hogy megbizonyosodjak róla, hogy ott van-e vagy sem, már nem tudok rányomni a "Már nincs ott" gombra, mert az csak a popupon van rajta. Ha rábökök a térképen a veszélyre, csak like és hozzászólás lehetőségek vannak.
-Lehet, a térképadatok lettek nagyon furán felvéve, de imádja a Waze a "szar" utakat. Pl. a Fehérvárit a XI.-ben, ami csak azért merek járni, mert nincs tömött fogam. Ha mondjuk a Petőfi hídhoz kell jutni Kelenföldről, szerintem egyébként is célszerűbb a Budafokin vinni, és ott sokkal jobb az útminőség is. Nyilván ez másodlagos szempont a forgalomhoz képest, de ha pl. éjszaka mászkál az ember, akkor tapasztalható azért sokszor, hogy az útvonalpreferenciák tudnak érdekesek lenni.
-Voice guidance előre szól, jó messzire, ami azért tud fura lenni, mert addig még lehet jó sok kereszteződés, és fejben mérni, hogy a 800 méter most eltelt-e már, vagy még csak 600...
-Voice guidance-re nincs várakozási sor, csak prioritás. Tehát ha mondjuk 800m múlva veszély van, és 210m múlva manőver, akkor elkezdi bemondani a veszélyt, majd azt félbeszakítva elhangzik a manőverre vonatkozó utasítás. Ez így szerintem nem 100-as.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
válasz radi8tor #2432 üzenetére
Pontosan azért vagyok ennyire negatív ezekkel a dolgokkal kapcsolatban, mert indítottak ellenem eljárást szerzői és szomszédos jogok megsértése okán. Elvittek egy komplett szervert a BIXből, kijöttek hozzám is, stb.
Az eredmény 0, meg egy több millió forintos eljárás az adófizetők pénzéből, bűncselekmény nélkül.A probléma, hogy ehhez komoly asszisztálás folyik, holott a világ nagyon nem erre megy.
Egyrészt audiovizuális tartalmak letöltése már önmagában is legális, másrészt rengeteg tartalom jelenik meg ingyenesen, illetve több esetben felmerülhet az is, hogy az adott felvételre már nem érvényesek a szerzői jogok.Lássuk be azt is, hogy egy 5-10 éves software a mai világban kb. értéktelen, úgyhogy őszintén remélem, hogy ezen a téren is kicsit normálisabb irányba fog menni a szabályozás.
A szerzői jogi törvény is sokat változott, 100e értékhatár alatt ma már csak szabálysértés, bővebben itt lehet róla olvasgatni.
Make this world a better place, szerintem ennyi elég is az offból és a dolog hátteréről.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz VegyesTamás #2461 üzenetére
Jogos a dolog, ez idő/pénz alapon jó lenne egyensúlyozni valahogy szerintem is.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Nem tudom, mi volt ma, lehet, hogy csak a Waze szervereket kellett volna oldalba rúgni, de 12 óra alatt több hibát sikerült összehozni, mint eddig hónapok alatt.
Reggel 8:30:
Irinyi József utcán haladva a Petőfi híd felé útvonaltervezés, keresés "stadionok" kulccszóra, majd tervezés a kidobott címre. A művelet ciklikust crasht eredményezett: crash után újraindítottam, rákérdezett, hogy folytatnám-e az utamat. Ha erre igen választ adtam, akkor ismét crash. Kénytelen voltam törölni az utat, és célpontként a stadionok melletti Shellt felvenni point-on-map módon, ez már utána működött.Reggel 10:
Útvonaltervezés Stadionok - Szépvölgyi út útvonalra. Megtervezte a legegyértelműbb útvonalat: Hungária, Árpád híd, Pacsirtamező u., Lajos u., majd fel a Szépvölgyin. Jónak tűnt, egészen ameddig át nem értem Budára: állt a Pacsirtamező 4-5 lámpaváltásnyit a Tímár utcánál, oldalról láttam, hogy állt a Bécsi út, majd állt a Lajos utca is, szintén legalább 4-5 lámpaváltásnyi sor volt. Ebből a screenen semmi sem látszott, pedig még egyéb wazerek ikonjai is megjelentek a környéken. Miközben ott álltam, idővel alattam pirosra változtak az adott szegmensek... Eközben a Kiscelli u., Kolostor út, Folyondár u. kerülővel szerintem minimum 5 percet nyertem volna.Este 6:30:
Szépvölgyi út - Kelenföld (Bikszádi utca környéke) útvonal. A Waze hálózati hibára panaszkodott (mobilnet ment), majd valami teljesen abszurd útvonalat tervezett, a Margit hídon át, majd a Petőfin vissza, beállva az épp felbontott nagykörútra.
Ezzel több probléma is van:
Az általában használt Pusztaszéri úton, Fillér utcán át Moszkva térre kilyukadó, majd onnan egyenesen végig útvonal bő 20 perc alatt járható volt. Ennél biztosan lassabb átkelni a Dunán oda-vissza.
Ha adatkapcsolati hiba van, és ez okoz ilyen útvonaltervezést, akkor miért nem a default legrövidebb úton tervez? Ha nincs megbízható forgalmi adat, akkor inkább ne használjon belőle semmit, de ne küldjön el feleslegesen a világ végére...Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
1, Azon a ponton meglepne (belváros, és 5-6x történt, miközben haladtam mondjuk 400 métert).
2, Oké, de a tervezés is rossz volt. A színezés hiánya egy dolog, de oda sem kellett volna vinni. (lásd: vázolt alternatív útvonal, ami ilyen dugó esetén 99%, hogy gyorsabb, sokkal)
3, Ezt valamelyest el tudom fogadni, de ilyenkor szerintem illene egy popup, hogy "terveztem valamit, de leginkább menj, amerre akarsz". A magyarázat logikus, de a user szempontjából nincs különbség a "valami baleset miatt kerültünk" és az ilyen helyzet között. Nekem is csak abból esett le, hogy gáz van, hogy ebben az időpontban nem szoktak bedugulni az alternatív útvonalak. Szóval ide kellene valami warning szerintem.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz hibavissza #2670 üzenetére
Nálam amúgy egész használható wp 8.1 alatt. Van pár idegesítőbb bug, de alapvetően működik.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Egyre többször érzem azt, hogy csak én használok wazet. Ma reggel is XI-III útvonalon levitt a Kopaszi gátnál az alsó rakpartra, pedig fent menve lehetett volna nyerni 2-3 lámpaváltásnyit. Csak épp nem volt adat.
Sokadszor tapasztalom, hogy beállok egy torlódásba, és alattam vált pirosra az adott szakasz: hiába áll ott több száz autó, a wazeban nincs semmi...Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz radi8tor #2691 üzenetére
Igen, a probléma ismerős, én csak ennek a végeredményét szoktam látni. Forgalmasabb útvonalakon be van jelentve ugyanaz a rendőr 2-5 pontra 100 méteren belül. Sejtettem, hogy nem annyira hülyék a userek, hogy csakazértis bejelentse mindenki, ha már megtette más.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Taybore #2693 üzenetére
Ma lent 4 lámpaváltás volt, fent pedig nem volt sor, tehát max 2-ből lejutottam volna. Nekem inkább 50-50 tapasztalataim vannak mostanság, egyszerűsítve: ha lent van sor, akkor lassabb, ha nincs, akkor gyorsabb. Fent nem is nagyon láttam sort az utóbbi pár hónapban.
Az alapvető probléma inkább az, hogy a Wazeban semmi nyoma nem volt egy 3-4 lámpaváltás hosszú sornak, aminek minimum narancssárgán meg kellene jelennie.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Akinek nem tetszik, vegyen fizetos navit. ha ingyen hasznalsz valamit, akkor ott Te vagy az aru. lasd: facebook.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Waze ma sem volt a helyzet magaslatán, pittyegett, hogy talált jobb útvonalat, majd beletervezett egy pár perces dugóba. Mindezt kb 19:00-kor, tehát már nem állt az egész város.
Konkrétan: Fillér utcán jöttem lefelé és a BAH csomópont felé akartam haladni. Először a Nyúl utcán akart átvinni, aztán újratervezett a Filléren végig le a térre, ez a manőver utóbb kb. +5 percbe került.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Hátha valaki ismeri a lelki világát: a manőverekkel számol a Waze tervezésnél, vagy csak szakaszok átlagsebességével?
Hogy miért kérdem: Kelenföld VK.-Szépvölgyi út között kaptam olyan útvonaltervet, ami a Lánchídon vitt át és a Margiton hozott vissza. Ez még önmagában lehet a legoptimálisabb, viszont az erre adott 24 perces becslés szerintem maximum éjszaka hozható. Kicsit az az érzésem, hogy a körforgalmak, besorolások és hasonlók nem nagyon vannak beleszámolva az útvonaltervbe, mert amúgy ezt a szintidőt szerintem csak akkor tudom hozni, ha kiautózom a T1R-eket, azt meg azért lakotton nem illik.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Sanyi.mTs #2838 üzenetére
De csak megnyitni vannak tiltva!
Tehát ezeket a portokon nem fogadhatsz bejövő kapcsolatot.
Böngésző pl. dinamikus portot használ, 32k fölöttit, mikor kapcsolódsz egy szerverre. Wiresharkkal vagy linuxon parancssorból szépen lehet nézegetni.
Ha a Waze 1024 alatti portról kommunikál kifelé, az baj, de az tervezési hiba. Meglepne, ha így lenne.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Akik jobban ismerik a Waze lelkét: Lehetséges, hogy a szerver olykor hibas útvonaltervet küld a kliensnek? Ma reggel is crashelt kétszer, majd harmadszorra ugyanoda tervezve már jó volt. Regebben is jártam mar hasonlóan, pedig alapvetően eleg stabil a sw.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz szőröscica #2886 üzenetére
+1, szintén. Ez viszont azért mókás, mert a WP kliens nem változott biztosan, tehát:
-Vagy hibás útvonaltervet küld a szerver
-Vagy nem backward-kompatibilis protokolmódosítást sikerült elkövetni.Igazából bármelyik elég nagy gáz.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz szőröscica #2911 üzenetére
És a hozzáállást elnézve valszeg az is marad, elvégre nem supportált.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Taybore #2913 üzenetére
Ez a cég döntése, nyilván.
Annyiban azért fura, hogy jól láthatóan sokszor még gondot okoz az, hogy megfelelő algoritmusokkal sem tud kikerülni egy-egy dugót, mert egyszerűen nincs elég adat hozzá - azaz nem használják elegen.
Szerintem sokunkkal előfordult már, hogy beállt egy dugóba, és szépen bepirosodott alatta az adott szakasz.Ennek okán kicsit fura, hogy kvázi elengedik a felhasználók egy részét, mert ez pont egy olyan szolgáltatás, aminél ez a többiekkel szemben is kvázi kitolás.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Tegnap mit alkotott már megint ez a nagyon tehetséges fejlesztőcsapat?
Elindítom a wazet telefonon, logint kér. Login, persze nem megy.
Oké, akkor nézzük meg online. Térképszerkesztő felületen sem megy. Oké, de azt a jelszót használom jópár nem fontos helyre, szóval ez gyanús. Mindegy, jelszóemlékeztető, jelszócsere ugyanarra, amit eddig is volt, waze, login, failed.
Oké, akkor navigáljunk haza login nélkül. Útvonaltervezés meghal szintén.
Ekkor lett gyanús, hogy mind az útvonaltervezés, mind a bejelentkezés azonnal jelezte is a sikertelenséget, nem úgy nézett ki, hogy egyáltalán bármilyen kérést kiküldene... Csak nem lehalt a mögöttes infrastruktúra?
Éééés bingo, ma reggel elindítom és hibátlanul megy.
Hát gratulálok annak az inkompetens balf.. bandának, amelyeknek sikerült egy ilyen hibát a user felé úgy jelezni, hogy nem megfelelő a jelszó.Komolyan, nem akarnak felvenni véletlenül 1-2 informatikust, aki látott már szoftvert?
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz junkpod #9105 üzenetére
Félig értek egyet, mert:
-A közösségi navigáció azért az alapján működik, hogy az emeberek beletolják az időt a térképszerkesztésbe, események jelentésébe, stb. Szóval a felhasználók lelkiismeretesebb fele nem csak használja, hanem bele is tesz.
-Nem sikerült kiolvasnod a hozzászólásomból a problémát. Nem, nem a rendelkezésre állás a gond. Ha az alkalmazás ad egy popupot, hogy "bocs, nem sikerült kapcsolódni a szerverhez, ami útvonalalat tervezne", az tök oké. Bárhol lehet karbantartás, üzemzavar, van ilyen, persze.
De az, hogy az autentikációs kérés hibáját valami idióta barom (bocs, fejlesztőként erre nincs finomabb kifejezés, ez egyetemen bármikor bukta tetszőleges szoftverfejlesztéssel kapcsolatos tárgyból) okosan mappelte arra, hogy "incorrect username or password", az gáz. Nem kicsit, nagyon. Nem a rendelkezésre állás hiánya a probléma, hanem a user totális félrevezetése. Na meg persze legfőképp az, hogy ez így átment code review-n és teszten.Same rules apply!