- Milyen processzort vegyek?
- Autós kamerák
- ViewSonic VX2779-HD-Pro: megfizethető gamer monitor
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen TV-t vegyek?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- iPad topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Gaming notebook topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Kivételesen olcsó Moto érkezik Európába
ma Az Android 14 Go rendszerű Moto E14 az Egyesült Királyságban mutatkozott be, ott 32 ezer forintnyi fontot kell fizetni érte.
Új hozzászólás Aktív témák
-
apaszka
veterán
Amúgy a legjobb navi. Az IGOt nemrég földhöz vágtam! 10000 ért vettem,de egy hulladéknak bizonyult! Kocsiajtó kinyit,és eldobtam vagy 20 métert! -----> nem úszta meg!
De sokat kipróbáltam a Nota 3 on,de ez tetszik!
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html
-
edk-
őstag
TTS megy egyáltalán? Kiválasztottam a US English Samantha with street names hangot, egyrészt utána spanyol Monicát írt ki (jó lenne nekem az is), másrészt fent a Preparing navigation voice felirat 0%-ról nem mozdul el.
"Try SCE to Aux." ˁ˚ᴥ˚ˀ eladó dolgok: https://cutt.ly/edkelado
-
-
apaszka
veterán
Tudom ,közben rájöttem,de tegnap Fehérvár belvárosában is volt egy sáv mi " ki volt vágva! "
De nem számít!Inkább ,,,,,,,tényleg a fekvő módban az a nagy értesítő sáv jobban érdekel,hogyan lehetne kikapcsolni,vagy átlátszóvá tenni teljesen? Erről lenne szó!?
Luser2000
Vissza gomb a telón!
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html
-
simico
aktív tag
Szia!
Ha már jelentés megköszönése a téma, lenne egy kapcsolódó kérdésem. Igazából mi a funkciója a jelentés megköszönésének? Mármint azon kívűl, hogy a jelentés küldője kap egy köszönetet, van bármi egyéb hatása a jelentésre, útvonaltervezésre (más wazereknél), stb? Ha igen, akkor érdemes minden még ott lévő jelentésre nyomni egy köszönömöt?
Azért kérdezem, mert Budapesten egy sima munkahely - hazaút során is jópár jelentés felugrik, őszintén szólva inkább a vezetésre figyelek és nem mindegyikre szoktam köszönömöt nyomni. Ha viszont már elavult a jelentés, akkor szinte mindig rányomok a "már nincs ott" gombra.
-
Siriusb
veterán
A historikus adatokra reagálva: mostanában én is azt tapasztalom, nem veszi figyelembe, korábban milyen útvonalon haladtam rendszeresen, mindig egy adott utcára akar elvinni, holott csak egyszer mentem ott, mindig ettől eltérő útvonalon haladtam. Az arány legyen mondjuk 1:20.
-
simico
aktív tag
Most mobilról csak a Kossuth dugós részre válaszolok. Természetesen nem 5 perc dugó versus 8 perc kerülő volt, hanem 1 óra vs 26 perc. Ezt sehogy se lehet megmagyarázni.
Az útvonalak tanulása pedig tényleg elmúlt vagy drasztikusan változott. Kb fél - egy évvel ezelőtt még a harmadik alkalom után megtanulta az én útvonalam és onnantól kezdve arra tervezett, most már viszont 100 alkalom után is ragaszkodik a sajátjához (ami nem is optimális). Ingázásra használom 95%-ban, 101-edik napon is a dugóban vinne a Kós Károly sétányon. Én úgy érzem, hogy kb 1 évvel ezelőtt valami változott, rossz irányba.
-
-
Luser2000
addikt
-
axioma
veterán
Na ezt eddig nem figyeltem, hogy nem csak ugy lehet guglit is bevonni, ha direkte kerem, hanem magatol is belistazza, csak alul jelzi hogy onnan van. Igen, gugli talalat.
Felmentem a world.waze.com-ra (zarojeles megjegyzes, hogy az udvozlokepernyon a csatlakozz a ... kozosseghez mondatban az uzemanyagkoltseget szobol hianyzik az s betu, mar ha ahhoz a magyaritashoz is van kozotok), de innen korlatozott mobilnettel nagyon lassu. Googlemaps bejott, szerinte (mi van itt?-re) az a sarok a 13-as szam, es ezt a koordinata-adatot irta melle: 46.778100, 17.654569 Ez az epulet ami lepcsos (bar a muholdkepen zavaro az arnyek), ebben van a D.Gy. fele a jelolt ponttol balra iranyban az otp, utana a bentebb levo feher teteju reszben meg a K&H. Ha igy se eleg, majd otthonrol adok waze linket.OTP is kell-e kerdesedre: mivel en most mar tudom, hogy hol kell keresni, nekem egyik sem "kell", csak gondoltam segitek a terkepjavitasban, akkor meg a tobb info tobbet segit alapon miert ne kerulhetne fel az otp is. Amugy egy helyi mondta igy, hogy a kh az otp mellett van, mert az otp jobban lathato a foutrol, inkabb viszonyitasi pont.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Nem. A lezarast kikerulte mar akkor is rendesen, de ugy hogy a bedugult keruloutra vitt volna. Ami azert fura, mert amuyg is nagyon hataron van az a keresztezodes, most meg joval kesobbrol is a kerulos iranyra visszaforditott volna.
Holnap megprobalom megnezni, mert hogy itthonrol hova visz az meg semmit nem jelent, foleg ejjel. -
axioma
veterán
Nyilvan reggel Bkalasz is bedugul, es nem, nem ugy volt a terv hogy ott ki a 11-esre, hanem Bekas heyg feloli oldalra volt a koztes pont (Csobanka ter, Veres Gimn.). Ha nagyon belvaros fele lett volna tervezve, akkor me'g hm-hm, de ugye ha egyszer kint van a 11-esen, akkor ugyanugy van reggelente egy nagy dugo Bekasnal a befele iranyon (megneztem azt is aznap, szokas szerint be volt mar jelolve), ezzel van kb. egyensuly annal a J.A. - Huszar elagazasnal, HA nincs lezaras. De a Szentendre fele nagy kerulovel plane nem ertem, me'g akkor sem, ha a kerulon nincs dugo pluszban bejelolve, de tavolsag is plusz. Meg ha't befele haladva tobszor attervezett megfordulas nelkul eleg belso kis utcakon is visszafele (me'g azt hiszem a korforgalom utan is). Csak Pomazt elhagyva hagyta vegul rank, hogy elorefele megyunk Bkalaszra.
Igazan azt nem tudom, hogy ha nem jar arra wazer (mert pl. mint mi ismeri a helyzetet), akkor nem lehet-e ratenni az epitkezes alatt csucsidoben a Huszar utcara a Tel es Beniczky kozott (ebben az iranyban) lassulast. Meg ezzel parhuzamosan a Kossuth+Beniczky utcat kifele, a Huszar elotti reszen van hogy egeszen az epulo szakaszig feltorlodik (mondja'k akik arrol jarnak, en nem szoktam). Abban a keresztezodesben idonkent rendor is van (vagy mas vilagito mellenyes, mert van ott egy suli is es a zebran utottek mar el gyereket, igy ott azert szokott reggelente valami atkelesi segitseg amugy is lenni), mondjuk az se mindig szereti segiteni az atmeno forgalom iranyat (ezert ha nagyon arra kell mennem, pl. onkoritol haza a Tel iranyaba, akkor Lupa Vidor - Hunyadi - Huszar iranybol sokkal gyorsabban atengednek). -
axioma
veterán
-
dattis_
tag
olyat kerestem volna, mint outlookba, hogy CC, de csak BCC-van. Mondom legyen akkor to. Az istennek nem tudtam elképzelni, hogy mi a fene történt a környéken. Nem feltételezem, hogy szándékosan lett rosszul beállítva. Abban biztos vagyok, hogy ott jó néhány ember K anyázott elég sokat. Mert okt 2-án lett módosítva, ma vissza. Holnap befrissül. Majdnem 2 hét... Bosszantó, de hát most már rendben van. Azon a részen indokolatlan a védelmi szintet feljebb venni, mert nem forgalmi csomópont, csak az az egy kis 20 méteres szegmens megbolondította az infoparkba bejárást kis időre). Na jól van, téma lezárva. Segítsünk a Malájoknak szerintem)
-
dattis_
tag
ja, igen. Nekem ez az első PM-em, amit küldtem valakinek. Gondolom nektek van egy sablon szövegetek, amit ilyenkor szoktatok küldeni, linkekkel együtt. Nekem az nem volt, de legközelebb ha interakció lesz, megnézem miket szoktatok írni. De mivel a srác, módosított pár dolgot ott a környéken, gondolom nem először látott editort. Remélem tényleg csak figyelmetlenség volt.
-
dattis_
tag
-
axioma
veterán
Az idozitesek tok jok voltak, 11 elott me'g talan a Margit-hidon tervezett at, de 1/2 12-kor meg az Erzsebeten (Moszkva-Hosok tere). Mas kerdes, hogy az elso 15 perc masodik 30 perc helyett 45 perc lett tenylegesen odaerni, de hiaba nyomkodtam az ujratervezest, nem mondott semmi jobbat, araszoltunk a Kossuth utcan (de sztem tomegkozivel se lett volna tobb esely). En meg nem ismerem annyira a Nagyfalut, hogy el mertem volna menni olyan kisutcakba, ahonnan esetleg mar masik iranyt tervez, raadasul a rengeteg egyiranyu utca miatt akar az eredeti iranyra visszateres is nagyobb extra utat jelenthetne. Egyszeruen annyira ragaszkodik a nagy utakhoz, hogy arrol a forgalmatlan kicsire szinte semmivel nem lehet ravenni.
Reggel befele meg azt mondta be fogunk erni a Moszkvahoz 10-re, en azt hittem megbolondult hogy ravitt a Hajogyari szigetre megfordulni, kiderult hogy a rakpart mar akkor le volt zarva a Margit-hidtol, de azokat a hulye lampakat a feljaronal nem me'reteztek at a 10x-es forgalomra, igy ott szivtunk 20 percet, akkor is jol elkestunk. Igy jar az ember, ha a waze-s telefon a gyerek kezeben marad... -
dattis_
tag
megvan, FB-on írta valamelyikőtök: "A megoldás, hogy átállítod a kis kanyart szerviz-, vagy magánúttá. Utóbbinál viszont nem fogja visszafordításra sem használni, csak akkor tervez rá, ha ott a célpontod."
Hasonló szitu volt. Az a kis kanyar jelenleg szervizút. Mire állítsam, hogy véletlenül se vigyen rá? Akkor mi legyen, magán? Vagy legyen privát, amire az emberek 7köznaponta is használják. Bár ott hivatalosan nem lehet parkolni.
-
simico
aktív tag
Én a KRESZ szerinti egyenes haladás híve vagyok, hiszen a KRESZ szerint vezetünk. Ha nincs hangutasítás, illetve a következő manőver csak jóval későbbre van jelezve, akkor én nem nézegetem a térképet. Hiszen ha nincs manőver, akkor (KRESZ szerint) egyenesen kell menni a következő manőverig, ha tehát kanyarodik a főút akkor én is azt követem.
Utcanevek megjegyzésében elég rossz vagyok, most csak egy problémás helyre emlékszem határozottan, erre. Délről, Kerecsendből vezetett az útvonal a Széchenyi István úton és a linkelt kereszteződésben a Rákóczi Ferenc utcába vitt tovább. KRESZ szerint ez balra fordulás, hiszen letérek a geometriailag kanyarodó főútról. Waze semmilyen manővert nem jelzett, szerinte ez egyenes haladás volt. Megjegyzem, geometriailag sem egyenesen kell továbbmenni a Rákóczi utcába, tehát még geometriailag sem volt igaza a Wazénak.
Nemrég beszélgettetek a hibás térképszerkesztésről. Én például úgy vagyok vele, hogy inkább csak jelzem a térképhibákat (ha el nem felejtem mire hazaérek), de nem szerkesztek bele a térképbe. Mivel ritkán észlelek hibát (vagy legalábbis emlékszem még rá mire hazaérek és van időm ezzel foglalkozni), ezért a szerkesztési irányelveket elfelejteném és mindig újra át kéne néznem az összeset, amire sajnos nem mindig lenne időm. Elrontani meg nem akarom a térképet. Mindenkinek jobb úgy, ha szerkesztés helyett csak jelzem a problémát
Ha már szerkesztés: a házszámozásra van valami globál irányelv vagy magyar megegyezés? Néhány helyen azt tapasztalom, hogy vannak házszámok, de totál rossz helyeken. Illetve ha út helyett az angol way van beírva akkor egy totál más utcába rakja le a jelölőt, például a "Budapest, Nyírpalota Way 75, Hungary" a jóval arrébb levő Erdőkerülő utca mögé rakja le a jelölőt , "Budapest, Nyírpalota út 75, Hungary" csak rossz épülethez, az egyébként nem létező "Budapest, Nyírpalota utca 75, Hungary" pedig a 2x2 sávos Nyírpalota út szemben levő oldalára.
-
dattis_
tag
Okés, a 11. kerületeset átállítottam "csak célforgalom / magátútra." A 23. kerületes problémával már valaki elkezdett foglalkozni. Gondolom nem szoktatok hozzányúlni azokhoz a ticketekhez, amikkel már más foglalkozik?Majd figyeld Te is, hogy jól csinálja-e meg a srác, meg én is figyelem a helyes technikát, aztán beszállok én is bővebben a szerkesztésbe picit interaktívabban. Sőt, már egyet meg is oldottam
-
dattis_
tag
Megnézte. De jó az a megoldás? Nekem olyan furcsának tűnik, hiszen így van egy útszakasz amit Hunyadi utcának hívnak, és van egy másik még ha csak pár méter is, de szintén Hunyadi utcának hívnak. Belefér ez a Waze-hu szerkesztési alapelvekbe? Meg úgy látom, hogy biztosra ment Ragacs, mert a dőlésszöget is kitágította.
További még egy kérdés, mitől függ az, hogy a Waze azt mondja, hogy fordulj jobbra, vagy tarts jobbra? -
simico
aktív tag
Igen, az általad linkelt helyen tényleg a célzászlónál van a 75. Viszont ha a livemap-en csak simán beírod a címet, akkor a jobbra délebbre levő nagy tömb Hartyán köz oldali végéhez rak le. Elnézést, én tegnap a livemap-en írtam be ezeket a címeket* és ott rossz helyekre mutatott mindegyik. Ezek szerint a livemap nem ugyanonnan dolgozik mint a mobilos kliens, vagy miért van eltérés?
Végülis ha a mobilos kliens jó helyre visz, akkor nincs nagy baj*: ha előre tudom, hogy ismeretlen helyre kell menni később és van időm rá, akkor számítógépen gugli térképen (és street view-n) és Waze livemap-en is meg szoktam nézni az uticélt és a javasolt útvonalakat.
-
Siriusb
veterán
Ahol neked végig visz, lehet az az oka, hogy Üllői útról kanyarodtam balra, s már jóval korábbi utcán, jelezte a balra fordulást, de én tovább mentem?
Az is lehet, egyszerűen csak egy olyan szoftver jutott nekem, ami különcködik.Legközelebb készítek képernyőmentést, bár nem hiszem, hogy sokat segítene...
-
simico
aktív tag
Aha, ezt jó tudni, köszi!
Tegnap elfelejtettem: köszi a demjéni javítást. Másrészt ha már Demjén, eszembe jutott egy tervezési érdekesség mivel egy hét alatt többször is megjártam Pestről oda-vissza. Budapest - Demjén útvonalnál nem Füzesabonyig visz az autópályán, hanem Kál-Kápolna csomópontban levisz róla a 3208-as útra és Kápolnától a régi 3-as úton. Ez még nem is igazán probléma, bár én mindkét útvonalat kipróbálva azt tapasztaltam, hogy a M3 Füzesabonyig és onnan 33-as, 3-as úton Kerecsending, majd onnan Demjénbe mindig picit gyorsabb mint a Waze által javasolt útvonal.
Ami viszont szerintem probléma és egyáltalán nem értem, hogy visszafele Demjén - Budapest útvonalon mi a fenének visz a régi 3-ason egészen Ludasig (3206-os útig)?? Ha nem is Füzesabonynál visz rá az autópályára, akkor miért nem ugyanúgy Kápolnától a 3208-ason visz rá ahogy odafele is tervezett? Teljesen értelmetlen ilyen hosszan a régi 3-ason menni az autópálya helyett. Egyszer kipróbáltam, 25 perccel volt hosszabb így az út és egyáltalán nem élveztem a 70-80-as döcögést kamionok mögött (előzni folyamatos szembeforgalom miatt lehetetlen) az akadálytalan 130 helyett, de ilyen távon az elvi 130 - 90 km/h sebességbeli különbség is szép időtöbbletet jelent. Miért tervez visszafele ennyire más, sokkal rosszabb útvonalon? -
simico
aktív tag
Igen, a 33-ason valóban dolgoznak és Herbária utcába van terelve a forgalom (illetve amikor legutóbb arra jártam akkor még mindig így volt). De a gyakorlatban még így is ugyanannyi vagy pár perccel gyorsabb volt az út, mint Kálon keresztül. Ludason keresztül konkrétan 25 perccel volt hosszabb, ha lehetett volna haladni kilencvennel a hetven-nyolcvan helyett még akkor is 10-15 perc plusz. Azt még mindig nem értem, hogy ha Budapest felé Kálon a vasúti átjáró problémás, akkor odafele miért nem az, azaz akkor miért nem tervez odafele is Lugason keresztül?
Tucatszor megjártam oda-vissza Budapestről, kipróbáltam szinte az összes útvonalat és nekem a gyakorlatban a 33-as részleges lezárása és terelése ellenére is többször is Füzesabonyon keresztül volt a leggyorsabb. Gondolom az a baj, hogy folyamatos, naprakész forgalmi infók hiányában elméleti és korábbi átlagsebességek alapján számol és úgy elméletben akár gyorsabbnak is kijöhet a lugasi "kerülő", gyakorlatban meg nagyon jó eséllyel kifogsz előzhetetlen, lassú konvojt és máris nem az a leggyorsabb útvonal Hasonló problémának érzem, mint amikor a Waze egy mellékutcából akar balra kanyarodtatni egy 2x2 sávos forgalmas városi főútra - elméletben gyorsabb lehet, gyakorlatban meg akár 5 percig is ott állsz mire végre ki tudsz fordulni, de mivel nem ragad ott húszpercenként egy újabb wazer több percig ezért nem tudja, hogy arra nem érdemes tervezni.
Szóval ha jól értem, akkor csak a 33-as részleges lezárása miatt nem tervez csak arra. Igazából ezt gyanítottam is amikor belefutottam a terelésbe, az odafele Kál, visszafele Ludas volt számomra az igazi rejtély.
Más.
A legutóbbi Androidos frissítéssel lett ez a helyek nevű dolog. Erre van valami kis hazánkra vontakozó megegyezés? Vagy mindenki szabadon bevisz fotóval bármit a programba/térképre?[ Szerkesztve ]
-
dattis_
tag
Hali, az egyik rész, amit megcsináltál, tökéletesen működik. Köszi. A másik az pedig ez
Street View teljesen tökéletes, ld. itt.Itt 2 utasítás hangzik el. Tarts jobbra, majd tarts jobbra. Nincs besorolósáv, meg semmi, fordulj jobbra van. Apróság, de én a második utasítást határozottan egy fordulj jobbrának mondanám, mint tarts jobbrának. Szerinted?
köszi, igazad van. Jó ötlet ez az útvonal megosztás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen processzort vegyek?
- Diablo IV
- Autós kamerák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mesterséges intelligencia topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
- X1 Carbon 8th 14" FHD IPS i7-10510U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Eladó konfig - videókártya nélkül
- i5 9500/ 32GB DDR4/ Quadro K2200 4GB/ 512GB SSD/ ingyen foxpost
- LG 55B3 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- LG 55C3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!