Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pengwin

    addikt

    válasz Tigerclaw #7 üzenetére

    A fő probléma az OS grafikus API támogatásával van.

    Külön Metal API-ra nem fognak a studiók komoly ö$ztönz€$ nélkül fejleszteni (mint te is írod, túl kicsi a piac), az Apple meg nem fogja annyira kiengedni a gyeplőt a kezéből, hogy hivatalos Vulkan támogatás érkezzen.
    Az OpenGL támogatás meg eléggé gyenge volt almáéknál, most meg már nem is támogatott.

    Meg kell nézni, hogy Linuxra mennyi minden megjelenik Steamen, pusztán azért, mert minimális erőfeszítéssel meg tudják csinálni a fejlesztők... az Apple-nek is csak így lenne esélye betörni erre a piacra, vagy öntik bele a pénzt nyílt végű befektetésként.

    Üdv, pengwin

  • pengwin

    addikt

    válasz Rodi 4.80 #18 üzenetére

    Megtehetné, de még nekik is nyílt végű befektetés lenne. Értsd: vagy bejön, vagy nem.
    Egy kismértékű nyitás sokkal komolyabb sikerrel kecsegtetne, mert ott már épjthetnének erre.

    Az OpenGL hosszú-hosszú ideig az elsődleges grafikus API volt OSX-en, szóval nem lenne olyan elképzelhetetlen dolog a nyílt technológiák támogatása. De az nyilván a Vulkant jelentené, nem lépnének vissza egy már eldobott API-ra.

    Hiába jönnek itt többen a VR-ral és cloud gaminggel, ezek egyelőre csak buzzwordök. Még ha ténylegesen tömegek körében el is terjed az előbbi, az akkor is egy kis piac lesz almáék szemszögéből, csak amiatt nem feltétlen érné meg beugrani a gémer-bizniszbe.

    (#20) Goll-r
    Ez nem fillérbaszásról szól, hanem arról, hogy az Applenél komolyabb piaci súllyal rendelkező szereplők is próbáltak már keresztülverni a paicon mindenféle önfejű megoldásokat, aztán szépen minden ilyen kezdeményezéstől visszatáncoltak, mert nem működött. Lásd MS és a MS Store eröltetése, vagy a DX12 Windows 10 exkluzivitása.
    Lehet ölni a pénzt az ilyen projektekbe, csak semmi garancia nincs a sikerre, és a végköltségeket megbecsülni sem lehet.
    Az Linuxot és az OpenGL-t látom kár volt felhoznom, mert nem tudjátok értelmezni: régen volt OGL Macen, jelentek is meg miatta játékok Macre. A Vulkan jelenleg sokkal jobb és korszerűbb megoldás, mint az OGL valaha volt, és elérhető Windows-ra és minden egyéb platformra. Vagyis a studiók pénzelése mellett egy minimális nyitással az Apple komolyan növelhetné a gémer-piaci próbálkozásának sikerét.
    A Linux meg akár tetszik, akár nem, de a legközelebb áll a Machez a még kimutathatóan használt asztali OS-ek közül. Számos technológián eddig is osztoztak, UNIX-os örökségként, architekturális hasonlóságok miatt. És ugyan itt nem a Linux "piacát" célozza az Apple, de nem ártana szétnézni, hogy a közelebbi rokonságban hogyan sikerült komoly anyagi ösztönzés nélkül elérni, hogy legyen játékfelhozatal a platformra. Mert az ottani módszerek sokkal jobb hatékonysággal működnének, ha áll mögöttük egy komoly cég, mint az Apple.

    Vulkan támogatás, studiók pénzelése, esetleg pár játékos fícsör az OS-be, és komoly marketing. Lehet el tudnák adni. Főleg nyugaton, ahol sokkal komolyabb a paici részesedése az almának, mint globális szinten.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

  • pengwin

    addikt

    válasz Silεncε #36 üzenetére

    Tudom mi a helyzet linuxon és almáéknál is, csak arra próbáltam rávilágítani, hogy szabvány technológiák támogatása nélkül ez még az Apple-nek is kemény dió lesz.
    A MoltenVK-t akár támogathatnák hivatalosan is, minimális költséggel nagyban megkönnyítve a fejlesztők dolgát. Mert bármennyire zárni igyekeznek a platformot, ezen a piacon nem fognak labdába rúgni egy kis szabványhoz igazodás nélkül.

    Linuxon valóban ott a proton ami segít, de a külsős fejlesztők általi portolás pl. nem lenne lehetséges ha nem ekkora meló lenne. És akkor ott van a GOG is, ahol szintén vannak linuxos játékok (és nem 1999-ben jelentek meg). És kifejezetten jó minőségű portokról beszélhetünk, amik mérési hibahatáron belül hozzák a windows verziók teljesjtményét. Vagyis nem lehet a jelenséget teljes mértékben a Protonra/Wine-ra fogni.
    Minden jel szerint megéri kiadni bizonyos játékokat Linuxra... én arra gyanakszom, hogy bizonyos niche játékok (pl. grand strategy, RTS, TBS) célközönsége nagyon komoly átfedést mutat a Linux felhasználók halmazával.

    Üdv, pengwin

  • pengwin

    addikt

    válasz Giovan! #44 üzenetére

    Ez itt káeurópa.
    Nagyon nem szeretem, ha magyarmentalitásozik valaki, de az a helyzet, hogy itt Európa szerencsétlenebbik felén nagyon sok embernek státusz szimbólom egy márkás autó, telefon, notebook vagy akár ruhadarab. Nálunk is, cseheknél is, lengyeleknél is, oroszoknál is.

    És mivel rengeteg ember elkölti ezekre ugyanazt az összeget, mint egy jómódú amerikai vagy német, ezért a megítélése is ebből fakad a többi embernél. Mert a hazai viszonyok között tudjuk, hogy a többség, aki ilyen dolgokkal rohangál, az messze túlnyújtózkodott a lehetőségein.

    (#14) Tigerclaw
    A legolcsóbb 2017-es Airt ajánlanád alap felhasználásra?
    Mi van abban? Kétmagos i5+4GB RAM?
    Főleg az utóbbi miatt tényleg már csak alap dolgokra lehet jó...

    (#41) Silεncε
    Idealista vagyok, hiszek a csodákban... :))

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

Új hozzászólás Aktív témák