Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dokanin

    aktív tag

    Na most már megkérdem, mert annyiszor előjön a téma, hátha valaki elmagyarázza nekem.
    Ezerszer hallom, hogy egy-egy játék hány szálra van megírva...
    Én programozó vagyok, igaz .net-re fejlesztek és nem játékokat, de többszálú és párhuzamosított programokat. A tapasztalatom szerint egy kód, vagy egyszálú, vagy többszálú. Ha nincs szinkronizálva akkor csak egy szál futtathatja, de ha igen, akkor meg tök mindegy hány szálat engedek rá. Az igaz, hogy nem feltétlenül optimális egy-egy feladatra ráengedni többet, de a legtöbbször, több szál hatékonyabb.
    Szóval miért nem engednek rá annyit amennyi van és kész? Miért csak korlátozott számú szálat használnak? Én eddigi pályafutásom során még sosem találkoztam olyan feladattal, amire mondjuk csak max 4 szálat lehetett ráengedni, mert a több problémát okozott volna.
    Ráadásul szintén saját tapasztalat, sokszor érdemes több szálat futtatni, mint amennyi mag van, mert csomószor várakoznak a szálak, míg a másik befejeződik, így sokkal hatékonyabb lehet a processzor kihasználása.

Új hozzászólás Aktív témák