Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tixem

    addikt

    válasz Döglött Róka #18 üzenetére

    A felesleges megoldások beépítése nem modernizálás, hanem burkolt áremelés. Az önindító hasznos, a tipitapis, lassan tablet méretű kijelzők nem. A beállítások érintésvezérlésre történő átültetése nem hasznos, inkább balesetveszélyes. Gombokat vakon kapcsol az ember, az okostelefonok felületére hajazó felületet nem. Ülésfűtés, kanyarkövető fényszóró, HUD, klíma és ehhez hasonló használható, hasznos extrák és társaik meg már 10-20 évvel ezelőtt is voltak. Sok éve eljutottak ezek már arra a szintre, hogy nem tudják, vagy nincs értelme már hova fejleszteni. A kör számomra így bezárult. Évek óta már csak az eyecandy megy, érdemi előrelépés nem igazán történik. Remek példa erre a Mercedes új, műszerfalat egyöntetűen képernyővel telibenyomó "fejlesztése". Persze értem én, vakuljon a paraszt. Ha az önvezetés eléri azt a fokot, hogy az emberi tényező 100%-ban kizárható lesz a vezetésből, na akkor már lesz ezeknek értelme, addig 0.

    Ugyanez van az okostelefonoknál is. Egy 2-3 éves flagship a mai napig használható (nyilván itt a lépték években mérendő, az autóiparban 5-10év). 100 meg 200 megapixeles kamera, papírvékony készülékház és egyéb mókusvakítássokkal próbálják ösztönözni a népet vásárlásra, közben az akku technológia fejlesztése, aminek értelme is lenne, sehova nem halad

    [ Szerkesztve ]

    Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

  • tixem

    addikt

    válasz Döglött Róka #20 üzenetére

    "Vészfék asszisztens, kereszt irányú forgalom figyelés, sávtartás"

    Aki ezekre rábízza magát, arról megvan a véleményem, azokról legalábbis biztosan akik elhiszik, hogy innentől kezdve nem kell odafigyelni [link] Az eset mindenképpen intő jel, ha az előbbi miatt történt akkor azért, mert hamis biztonságérzetet kelt a sofőrben, ha pedig valóban a szoftver hibázott, akkor meg azért. Egyik sem jó ómen. Az autó úton tartása még egyelőre az én olvasatomban a vezető feladata, minden más mellébeszélés. A 360 fokos tolatókamera sem az utóbbi 5 év eredménye, legfeljebb az utóbbi 5 évben szivárgott le az alsóbb kategóriákba. Nekem is van radarom elöl, hátul, a másik autóban meg még kamera is mindezek mellé. 12 és 20 éves autókról van szó.

    Az önvezetés más tészta, nekem is tetszik amit a Tesla művel, de egyelőre maradjon meg teszt jellegűnek. Én örülnék a legjobban, ha kizárható lenne az emberi tényező, ezáltal az agresszió, a fölényeskedés, nemtörődömség és az ebből adódó konfliktusok, balesetek a mindennapi közlekedésből.

    Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

  • Áfogat

    csendes tag

    válasz Döglött Róka #20 üzenetére

    Szerintem nem a valós feljődési irányt jelentő megoldások ellen kampányol, hanem ezeknek az árát tarja soknak.

    A biztonság, megbízhatóság, tartóság - hívjuk minőségnek, - kétségkívül áldozatai ennek a folyamatnak (bármennyire is mást állítanak a gyártók). A kérdés, hogy kinek mi kell - a piac úgy néz ki a jelen irányt támogatja, és ezért aki életben akar maradni az erre megy.

    Ettől az irány még nem lesz okvetlenül jó, és tökéletes, az ellenvélemények nem alap nélküliek.

  • tixem

    addikt

    válasz Döglött Róka #25 üzenetére

    Mivel mondtam ellent magamnak? Azzal, hogy az önvezetés jelenlegi formáját és az emberek hozzáállásának kombinációját veszélyesnek tartom? Attól mert a jelenlegi helyzet olyan, amilyen még a mögöttes célt tarthatom jónak, csak érjen el olyan szintre, hogy használható és biztonságos is legyen egyben.

    Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

Új hozzászólás Aktív témák