Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tixem

    addikt

    Talán meg kéne hagyni az autókat annak amik és nem guruló számítógépekké alakítani őket így nem lenne ilyen probléma. A legtöbb kényelmi extra már létezett az ezredforduló tájékán, mára ezek leszivárogtak a legolcsóbb modellekhez is. Fejlődni kell, de az irány eléggé el van b*szva. Amit a 2000-es évek közepe óta fejlesztés címszó alatt művelnek a gyártók az minimum elszomorító, de inkább felháborító.

    [ Szerkesztve ]

    Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

  • tixem

    addikt

    válasz #06658560 #3 üzenetére

    Így van, rossz boomer duma, de vállalom. Esetleg szerinted pozitív irányba halad az autóipar jelenlegi fejlesztési iránya? Most nem az elektromos autó vs. benzin/dízel hitvitára gondolok.

    [ Szerkesztve ]

    Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

  • tixem

    addikt

    válasz #06658560 #6 üzenetére

    " Változnak az igények, az ipar meg igyekszik kielégíteni"

    Persze, mivel évek alatt patikamérlegen kimérve igényt teremtettek rá, most meg ki kell elégíteni. Hadd ne sajnáljam már őket.

    SUV-on kívül lassan nem lesz épkézláb autó, az igazi terepjárók eltűnnek, kombik eltűnnek, egyterűek eltűnnek. Szajkózzák a környezettudatosságot és a fenntarthatóságot, közben hamarosan oda jutunk, hogy egy dácsián is alap lesz minimum a 16 colos felni. Nagyobb felni, nagyobb gumi, több nyersanyag kell hozzá. De a középkategóriában már a 18 col sem ritka alapból, főleg a SUV-oknál. A piacra dobott modellek mérete folyamatosan nő, 2-3 tonnás, 200-300 lóerős plázatelekjárókkal tömve a város, szigorúan a környezettudatosság jegyében persze, az átlagembernek is megfizethető autóban pedig már lassan fűnyírómotor van, mert a debella nagy dögök elviszik a gyártók emissziós értékeit negatív irányba. Mondanom sem kell, hogy a végletekig kihegyezett, elvékonyított technika sosem fog már kibírni 10-20 éveket komolyabb anyagi ráfordítás nélkül. És ez nem csak a magánembernek probléma, hogy egy 3 hengeres motor gyártó által bevallott élettartama 125-150 ezer kilométer.

    A feleslegesen agyonbonyolított világításokról, fedélzeti rendszerekről, a mindent is vezérlő elektronikáról és a fél, de nemsokára az egész műszerfalat beborító kijelzőkről nem is beszélve. Haszontalanok, de legalább veszélyesek (tapicskolj a sokadik almenüben vezérelhető szellőzés és társai után, de közben figyeld azért az utat, miközben a vezetés közbeni mobilozást demonizálják) és drágán lehet legyártani őket, a javíthatóságuk pedig gyakorlatilag nulla. Egyre kevesebb az olyan új autó, amit gazdaságosan lehet javítani, ergo dobjad el, vegyél másikat.

    Tesztelésre nem fordítanak időt és energiát, kispórolnak mindent, de piacra azért azonnal kidobnak mindent, függetlenül attól, hogy milyen. Nem a rejtett hibákra gondolok, amik sok ezer km használat után jönnek elő, hanem amik ab start el vannak (akár szándékosan) rontva, például arra, mint ami nemrég is történt (tekintsünk el attól, hogy blikk, máshol is megjelent, megtörtént esetről van szó), hogy csapnivaló a gyártási minőség, de az autó árán ez meg sem látszik. Régebben ha valami 20 millió volt annak volt oka is.

    Az szigorodó emissziós követelmények miatti vergődés pedig egyenesen nevetséges, hogy egyes gyártóknál milyen eredményeket szül.

    [ Szerkesztve ]

    Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

  • tixem

    addikt

    válasz #06658560 #11 üzenetére

    "de nem a gyártók hibája"

    Dehogynem, ha nem árasztották volna el a piacot velük, akkor mindenki ugyanúgy venné az egyterűeket, kompaktokat. Mind mondtam, igényt teremtettek rá. A Golf méretű suv sem kivétel ez alól. Széltében, hosszában nagyobb, mint az azonos méretosztályú kompakt megfelelője, a modern platform stratégia miatt ráadásul rendszerint ugyanazokkal a motorokkal, kopó alkatrészekkel, mint a kisebb testvéreik. Viszont ugyanahhoz a teljesítményhez és műszaki tartalomhoz társul a nagyobb súly, a nagyobb légellenállás és méret. Innentől kezdve ugyanannak a 3 hengeres csipszar motornak és hajtásláncnak nagyobb összsúlyt kell mozgatni, magasabb a fogyasztás, ezáltal a károsanyag kibocsátás, ugyanannak a féknek kell a nagyobb bódét megállítani, a kopó fogyó alkatrészek is hamarabb mennek ki egy ilyen autó alól. Cserébe városban használhatatlan a mérete miatt és több nyersanyag is kell az előállításához. A gazdaságosság csak a gyártónak szempont, kibírja a garancia idejét, aztán az se baj ha széthullik. Majd vesz másikat. Hajkurásszák a CO2 emissziót, meg az üzemanyagfogyasztás csökkentését, ezekben valamennyit haladnak ugyan, de közben csillió olyan alkatrészt kell legyártani illetve cserélni egyre gyakrabban, amikre korábban semmi szükség nem volt. Nekem egy 2 tonnás kombi bmw-m van, 6 hengeres 2500 köbcentis benzinmotorral. Tökéletesen megfelelő hozzá, nem sok, nem kevés. És bár nem fogyaszt 5 litert, meg nem euro 6, de az egyszerűbb műszaki megoldásai miatt mégsem kell állandóan lesni, hogy éppen mi fog tönkremenni rajta. Ma egy ilyen méretű és tömegű autóban örülhet az ember ha 4 hengert kap és bár lehet, hogy ugyanúgy tud 200 lőerőt mindkét motor, viszont az ilyen végletekig kihegyezett 3-4 hengeres a büdös életben nem fog 300 ezer kilométert elmenni ekkora autókban, a rakás segédberendezésről nem is beszélve amivel lehetővé teszik, hogy átmenetileg megb@sszák a fizikát. Emelett van egy priusom is, az meg aztán még 12 évesen is kölünb (főleg műszakilag), mint némelyik friss, ropogós új autó.

    A vetítőlencsés fényszóró nagyon jó, egészen addig amíg, nem koccan egyet az ember vele. Egy 5-6 milliós kompakt autónál ha cserés két ilyen modern fényszóró, az minimum milliós tétel, miközben egy hagyományos halogén fényszóró cseréje tizedannyi. Nemrég olvastam egy cikket valamelyik autós portálon, most épp nem találom, de a lényege az, hogy az EU irányelvet fogalmazott meg a gyártók felé pont a fényszórók gyártásának gazdaságosabbá tételére, ugyanis egészen beteges az, hogy egy 15-20 ezer eurós autó esetében egy modern ledes fényszóró pár cseréje az autó értékének a harmada. Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy ez a jövőbeni biztosítási díjakra is kedvezőtlen hatással lesz.

    Egész egyszerűen nevetséges ami autógyártás címszó alatt folyik, Európában legalábbis. És ez igaz minden gyártóra, főleg a "prémiumnak" tartottakra. A prémiumság már csak az árazó ceruzán érződik.

    [ Szerkesztve ]

    Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

  • tixem

    addikt

    válasz Busterftw #15 üzenetére

    És több, mint 100 kilóval nehezebb is, holott majdnem ugyanaz a méret :)) A fizika törvényei meg továbbra is változatlanok, a felhasznált anyagok pedig ugyanúgy ki vannak számolva centire. Továbbá amíg te a Golfra az egyik legolcsóbb gumiméretet pakolhatod (195/65/15 vagy 205/55/16) neki máris a ritkább és nagyobb gumiméret miatti felárral kell számolnia ab start. Pedig a méretosztály ugyanaz. És ez csak egy a sok kis apróság közül ami a SUV-ok kiváltságos hülyesége. Ha szívómotorral vette, akkor még istenes, ha turbós benya vagy dízel akkor részvétem.

    [ Szerkesztve ]

    Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

  • tixem

    addikt

    válasz Döglött Róka #18 üzenetére

    A felesleges megoldások beépítése nem modernizálás, hanem burkolt áremelés. Az önindító hasznos, a tipitapis, lassan tablet méretű kijelzők nem. A beállítások érintésvezérlésre történő átültetése nem hasznos, inkább balesetveszélyes. Gombokat vakon kapcsol az ember, az okostelefonok felületére hajazó felületet nem. Ülésfűtés, kanyarkövető fényszóró, HUD, klíma és ehhez hasonló használható, hasznos extrák és társaik meg már 10-20 évvel ezelőtt is voltak. Sok éve eljutottak ezek már arra a szintre, hogy nem tudják, vagy nincs értelme már hova fejleszteni. A kör számomra így bezárult. Évek óta már csak az eyecandy megy, érdemi előrelépés nem igazán történik. Remek példa erre a Mercedes új, műszerfalat egyöntetűen képernyővel telibenyomó "fejlesztése". Persze értem én, vakuljon a paraszt. Ha az önvezetés eléri azt a fokot, hogy az emberi tényező 100%-ban kizárható lesz a vezetésből, na akkor már lesz ezeknek értelme, addig 0.

    Ugyanez van az okostelefonoknál is. Egy 2-3 éves flagship a mai napig használható (nyilván itt a lépték években mérendő, az autóiparban 5-10év). 100 meg 200 megapixeles kamera, papírvékony készülékház és egyéb mókusvakítássokkal próbálják ösztönözni a népet vásárlásra, közben az akku technológia fejlesztése, aminek értelme is lenne, sehova nem halad

    [ Szerkesztve ]

    Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

  • tixem

    addikt

    válasz Döglött Róka #20 üzenetére

    "Vészfék asszisztens, kereszt irányú forgalom figyelés, sávtartás"

    Aki ezekre rábízza magát, arról megvan a véleményem, azokról legalábbis biztosan akik elhiszik, hogy innentől kezdve nem kell odafigyelni [link] Az eset mindenképpen intő jel, ha az előbbi miatt történt akkor azért, mert hamis biztonságérzetet kelt a sofőrben, ha pedig valóban a szoftver hibázott, akkor meg azért. Egyik sem jó ómen. Az autó úton tartása még egyelőre az én olvasatomban a vezető feladata, minden más mellébeszélés. A 360 fokos tolatókamera sem az utóbbi 5 év eredménye, legfeljebb az utóbbi 5 évben szivárgott le az alsóbb kategóriákba. Nekem is van radarom elöl, hátul, a másik autóban meg még kamera is mindezek mellé. 12 és 20 éves autókról van szó.

    Az önvezetés más tészta, nekem is tetszik amit a Tesla művel, de egyelőre maradjon meg teszt jellegűnek. Én örülnék a legjobban, ha kizárható lenne az emberi tényező, ezáltal az agresszió, a fölényeskedés, nemtörődömség és az ebből adódó konfliktusok, balesetek a mindennapi közlekedésből.

    Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

  • tixem

    addikt

    válasz Döglött Róka #25 üzenetére

    Mivel mondtam ellent magamnak? Azzal, hogy az önvezetés jelenlegi formáját és az emberek hozzáállásának kombinációját veszélyesnek tartom? Attól mert a jelenlegi helyzet olyan, amilyen még a mögöttes célt tarthatom jónak, csak érjen el olyan szintre, hogy használható és biztonságos is legyen egyben.

    Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

  • tixem

    addikt

    válasz Hi!King #31 üzenetére

    Többek között erről is írtam, végre érti valaki. Nekem már attól is égnek állt a hajam egész nyáron, hogy a BMW-nél anno jó ötletnek tartották jürgenék a csomagtartó csillapított, motoros záródását. Persze a német nem hülye, gondolkodik, odatesz egy csomagtérnyitó gombot a géptetőt nyitó kar (khhm, az bovdenes hála istennek) alá, de persze az is elektromos, hogy egyem a kis szívüket. Nem ám bovdenes, hogy ha beüt a szar, akkor biztos nyitni lehessen.

    Hónapokig szopatott az autó azzal miután megvettem, hogy elmozgott az akkusaru egy idő után és elment az áram. Így aztán a csomagtérajtónak nyikiric, meg a külön nyitható ablakának is, mert persze annak is elekromos zárja van. Még szerencse, hogy kombi és hátra lehet mászni.
    Így hát minden ilyen esetben hátsó ülések le, roló le, majd neolitikumi temetkezési póz felvétele a csomagtartóban, hogy hozzáférjek az akkuhoz, ami nyilván a csomagtartó legalján van, mert fuck logic. Aztán néhány hónap után nagyhezen rájöttem, hogy valami akasztófavirág szakbarbár a saru alátétet fordítva rakta vissza, emiatt nem lehetett rendesen ráhúzni az anyát, azóta megszűnt a hiba.

    A lényeg, hogy már 20 éve is voltak ilyen agyrémek. Ha kimegy az akku, alig férsz hozzá, mert a csomagtartó amin keresztül elérhető szintén halott az elektromos zár miatt és a műszerfali nyitógomb szintén elektromos :U
    Bele sem merek gondolni mi szopással járhat egy modern (és még csak nem is high-end), midenféle szirszar felesleges fancy elektronikával megpakolt autó, ha mondjuk elszáll benne az akku. És van aki ennek a jelenségnek széles mosollyal tapsol.
    A defektjavító készlet a másik agyrém. Nem tudom ki kezdte, de megérdemelt volna egy alapos verést.

    [ Szerkesztve ]

    Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

  • tixem

    addikt

    válasz Hi!King #35 üzenetére

    A céges flottánkat márkaszervizbe hordjuk. Sajnos. Ne tudd meg milyen okádék árakon dolgoznak... Mit dolgoznak, taknyolnak. Kuplungcsere volt az enyémen, kiszámláztak rá majdnem 300 ezret, kész lett az autó, majd rá egy hétre szétesett a szerkezet :U Az alany egy 20 éves Vitara, amihez az alkatrészek anyagköltsége még a legdrágább helyen is 70 ezer összesen. És ez csak egy példa a sok közül, amit az elmúlt másfél évben láttam. Akadt olyan is, hogy a 30 ezret futott 2 éves autó alól kiesett a féltengely, 2 hónappal általános átvizsgálás után. Jól át lett nézve.

    Persze irodista manyika meg a többi pupák jóváhagyja, mert annyit értenek az autókhoz , mint tyúk az abc-hez. A másik opció, hogy valahol kézen-közön megfordul egy kis zsebpénz, hogy ilyen árakon és minőségben dolgozhassanak. Nem is tudom melyik az elszomorítóbb. Ezért (is) tart itt ez az ország, de ez már nagyon messze visz a témától.

    Lényeg az, hogy ha 20 milliós autóm lenne se hordanám márkaszervizbe, legfeljebb márkafüggetlen szakszervizbe.

    [ Szerkesztve ]

    Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

Új hozzászólás Aktív témák