- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fred23
nagyúr
válasz Meteorhead #23 üzenetére
Ez a RAM-ból való leválasztás dolog inkább akkor szokott szóba kerülni, mikor látod a BIOS-ban, hogy dinamikus vagy adott méretű legyen az IGP által használt RAM mérete. Sokan inkább választják az adott méretet -és ezt leválasztják a teljesből-, holott számomra úgy tűnik, minden esetben a dinamikussal járunk jobban. Esetleg lehet kivétel?
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Meteorhead #23 üzenetére
Kicsit speciális a helyzet ma már, de a lényeg az, hogy a VRAM esetében azért kell sok hely, mert rendkívül rossz az a modell, ahogy a meghajtó, vagy esetleg az alkalmazás kezeli a fedélzeti tárat. Tehát effektíve hiába futna a játék 2 GB VRAM mellett is jól, ha annyira drága az allokációk törlése, hogy az akadáshoz vezet. Emiatt pedig elterjedté vált, hogy a rendszer fogja magát és feltölti inkább az egész VRAM-ot, még akkor is, ha mondjuk 6 GB-hoz a futtatási idő 98%-ban hozzá sem nyúl. Ma már kezd tipikussá válni az is, hogy egy motor a VRAM-ba helyezett allokációt nem törli le a rendszermemóriából. A helyzet az, hogy rengeteg memória van a gépekben, tehát ma inkább megéri pazarolni elkerülve egy későbbi allokáció visszahelyezésével járó többletterhelést. Persze csúnya dolog ez, de két rossz közül választanak egy kevésbé rosszat. A mérhetetlen pazarlás a fő oka annak is, hogy konzolon egy PC-n 8 GB RAM-ot és 8 GB VRAM-ot igénylő játék vígan elvan összesen 5 GB-tal.
Az APU esetében ami többletmemóriát igényel, azok a képkocka számítására vonatkozó adatok, pufferek. Full HD-vel ez lehet úgy 100-500 MB között. Tehát ha valaki vesz 8 GB memóriát egy ilyen APU-hoz, akkor az már simán jó. Amihez meg több kellene, az a beállítás úgy sem fut. 16 GB-ot például felesleges venni, de persze lehet.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.