Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fred23

    nagyúr

    válasz Meteorhead #23 üzenetére

    Ez a RAM-ból való leválasztás dolog inkább akkor szokott szóba kerülni, mikor látod a BIOS-ban, hogy dinamikus vagy adott méretű legyen az IGP által használt RAM mérete. Sokan inkább választják az adott méretet -és ezt leválasztják a teljesből-, holott számomra úgy tűnik, minden esetben a dinamikussal járunk jobban. Esetleg lehet kivétel? :F

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Meteorhead #23 üzenetére

    Kicsit speciális a helyzet ma már, de a lényeg az, hogy a VRAM esetében azért kell sok hely, mert rendkívül rossz az a modell, ahogy a meghajtó, vagy esetleg az alkalmazás kezeli a fedélzeti tárat. Tehát effektíve hiába futna a játék 2 GB VRAM mellett is jól, ha annyira drága az allokációk törlése, hogy az akadáshoz vezet. Emiatt pedig elterjedté vált, hogy a rendszer fogja magát és feltölti inkább az egész VRAM-ot, még akkor is, ha mondjuk 6 GB-hoz a futtatási idő 98%-ban hozzá sem nyúl. Ma már kezd tipikussá válni az is, hogy egy motor a VRAM-ba helyezett allokációt nem törli le a rendszermemóriából. A helyzet az, hogy rengeteg memória van a gépekben, tehát ma inkább megéri pazarolni elkerülve egy későbbi allokáció visszahelyezésével járó többletterhelést. Persze csúnya dolog ez, de két rossz közül választanak egy kevésbé rosszat. A mérhetetlen pazarlás a fő oka annak is, hogy konzolon egy PC-n 8 GB RAM-ot és 8 GB VRAM-ot igénylő játék vígan elvan összesen 5 GB-tal.
    Az APU esetében ami többletmemóriát igényel, azok a képkocka számítására vonatkozó adatok, pufferek. Full HD-vel ez lehet úgy 100-500 MB között. Tehát ha valaki vesz 8 GB memóriát egy ilyen APU-hoz, akkor az már simán jó. Amihez meg több kellene, az a beállítás úgy sem fut. 16 GB-ot például felesleges venni, de persze lehet.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák