Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cog777

    senior tag

    válasz bambano #54 üzenetére

    "Az autopilotok programozóit miért nem?"

    Lehetne precizebben fogalmazni es kijelenteni hogy a gyarto ceg a felelos es nem a programozo? NEM a Boeing programozoit vettek elo hanem a ceget.

    Komolyan, mintha nem lattal volna nagy ceget belulrol. A ceg vezetes es a termeken dolgozo donteshozok fogjak meghatarozni a fejlesztesre szant penz nagysagat, a modszereket (benne a tesztelessel) es az utemtervet.
    Ez van minden nagyobb (nemzetkozi) cegnel.

    Csak kis BT jellegu cegnel nincs ez a hierarchia, de jellemzoen nem a kis ceg csinalja az onvezetos autos fejleszteseket.

    Azzal egyetertek hogy manapsag hihetetlen penzsovarak a cegek a termekek szoftveres reszenek fejlesztesevel kapcsolatban es ra kellene kenyszeriteni a cegeket hogy bizonyos minoseget tartsanak.

    HP ZBook Workstation A3000 - Linux Mint; Raspberry Pi4 - Raspbian

  • MaCS_70

    félisten

    válasz bambano #54 üzenetére

    Ezzel azért vitatkoznék!

    A Tesla nagyon is szájbarágósan kommunikálja, hogy az AutoPilot micsoda. Még az egységsugár alatti vezető számára is egyértelműen jelennek meg többszörösen a figyelmeztetések, amelyeket el kell fogadnia. Az elnevezés mondjuk szerintem is szerencsétlen és megtévesztő, én sem engedném így, de a kommunikációjuk megfelelően túlbiztosított.

    A programkódok már nagyon régen képesek gyilkolni, de egyébként rengeteg alattomos konstrukciós hardvermegoldás is. A jogi probléma jóval kisebb, mint amint az a bulvársajtóban megjelenik, a felelősség kérdése jogilag kifejezetten jól kezelhető -- a többi meg műszaki/IT szakkérdés. A fekete dobozok, kép- és hangrögzítők jelentősége komolyan felértékelődik.

    Miért oldanák meg, hogy ne lehessen bekapcsolni? Pont az a lényeg, hogy működjön csak szépen, szolgáltassa az adatokat, szolgálja a fejlődést, hogy ezzel növelje a biztonságot. Ez máshogy egyszerűen nem megy -- és a rendszer fényesen bizonyított. Nem egyszerre engedték rá az utakra, hanem egy nagyon jól átgondolt terv szerint.

    Bár tényleg nem naprakészek az adataim, de feltételezem, hogy az elmúlt egy évben nem romlott a filozófia és az irány. Márpedig ha az ezzel foglalkozó (nem hülye) szakember (tehát nem a "szakmai" bulvársajtó, hanem a szakma) állítja, hogy ő bizony háromszor nagyobb biztonságban van, ha egy Teslával szemben kerül balesetveszélyes helyzetbe, mint ha egy emberi vezetővel (nyilván statisztikai alapon), akkor én bizony hiszek neki. És ebben az időjárási sajátosságok is benne vannak, az ő szintjén ez triviális -- szigorúan része az analízisnek.

    A gyári rendszer amúgy nem engedi elindulni az autót a forgalomban, ha nincs vezető.

    Megjegyzem, rengeteget vezettem Trabantot az anyósülésről. :)

    MaCS

    UI: És amint látom a híreket, könnyen lehet, hogy szó sincs autopilotos balesetről...

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Új hozzászólás Aktív témák