Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Syl

    nagyúr

    válasz ddekany #23 üzenetére

    Igen, pont ezért oly pixeles szinte minden C64 játék. A sprinte-okon kívül minden 20x25 karakterben ment 3 szín+háttér. Persze C64-ben a VIC-ben volt egy raster regiszter ami az éppen a kijelzőre rajzolt sor számát tartalmazta, így kis gépi kóddal könnyű volt adott helyen felbontást/palettát váltani. Ezáltal a képernyő egyik felében alacsony, a másikban magas felbontásban dolgozni. És ez semmi terhet nem jelentett a CPU-nak.

    Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.

  • bambano

    titán

    válasz ddekany #26 üzenetére

    ha nem spectrum topic lenne, le lehetne írni, hogy a raszterhez volt interrupt is a c64-ben, meg volt a scrollozás megkönnyítése érdekében egy sorral kisebb mód. a kettővel együtt meg lehetett oldani, hogy ne legyen a képernyőn alul meg felül keret. ügyesebbek az oldalsó keretet is el tudták tüntetni, de ahhoz már nagyon kellett tudni programozni, hogy a játék pont annyi gépi ciklusban lefusson, mint amennyi a vízszintes sugáreltérítés ideje.

    na de ez egy spectrum topic, így inkább olyanokról kell írni, hogy hogyan lett nekem is 80K rammal felszerelt gépem, meg csináltunk "versenyt" másoló programok írására, bőven 30 bájton belül maradt egy használható másoló program. meg hogy hogyan faragta bele az ember a zotyócopyba, hogy kezeljen 80k ramot. meg hogy hogyan másolódott le "véletlenül" a lotus esprit játék turbós "feltörhetetlen" másolásvédelme...

    jó volt az a cucc, én szerettem. pláne olyankor, mikor az ember olyanokat művelt vele, amiről a gyártója se hitte, hogy lehetséges.

    meg az is jó volt, amikor bekómázva computer karácsonyra mentünk a bme-re... de szép is volt.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák