Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • f4lcon

    őstag

    válasz Örni #434 üzenetére

    ezek is kínaiak, szóval szerintem sehogy.
    vannak tuning szettek, de azok általában csak nagynevű gyártókhoz (Bosch, Shimano) elérhetőek.

    “The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

  • f4lcon

    őstag

    válasz Örni #436 üzenetére

    ne keverd a pedelec-et a gázkaros elektromos suhanóval.

    “The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Örni #434 üzenetére

    Az lehet, hogy a dekában van már 215-ért pedelec, de az olyan is.
    Erre gondolsz? [link]
    Ez csak 24V-os rendszerű, 26Nm-es motor, (összehasonlítás képen egy Bosch vagy egyéb márkásabb középmotor 3 szor ekkora nyomatékkal rendelkezik) az akku mindössze 210 Wh, ami igen kevés. Maximum rásegítésen kb 20km a hatótávja. A 25-ös sebesség korlátozást ennél a bringánál feloldani, nem sok értelme lenne, mivel ez az akku csak nevetségesen rövid távokat tudna úgy, viszonylag hamar ki is purcanna, mert hamar belekerülne az a töltési ciklus ami már az akku végét jelentheti, és 25 helyett mondjuk menne 30-al, sík úton. :)

    Ha már mindenképp a deka, akkor legalább ezt: [link]
    Ez legalább 36V-os, és az akku is 410Wh.
    Ha csak 215 a keret, akkor vegyél egy 36V-os átalakító szettet és építsd át a normál kerékpárodat.

    [ Szerkesztve ]

  • f4lcon

    őstag

    válasz Örni #439 üzenetére

    én járok munkába (14km oda meg ugyan annyi vissza) és ahhoz nem kell 25km/h-nál nagyobb sebesség. :N

    “The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

  • f27

    aktív tag

    válasz Örni #439 üzenetére

    Ha atalakitani akarsz abba tudok segiteni :)
    18650 cellakba is,vagy par kartonnal keszleten :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Örni #439 üzenetére

    Az igazat megvallva, napi 10km-re szerintem pedelec sem szükséges. Hacsak nem egy jókora hegyet kell megmásznod minden nap.
    De persze ha már ezt szeretnéd, érdemes végiggondolni.
    A 24V-os rendszer gyenge ahhoz, hogy "száguldozz". Véleményem szerint nem is nagyon lesz kedved vele 25-nél gyorsabban menni, mert ehhez már kevés az ereje. Ez kb pont az a kategória ahol több szempontból sem hoz semmi pluszt egy korlátozás kivétele. És nem valószínű, hogy nagyon a szívedhez nőne, és lenne kedved vele többet bringázni.
    Lehet, hogy a 36V-os átalakító szett annyi, vagy egy kicsit több mint az alap dekás pedelec, de sokkal jobb is, minden szempontból.
    Én erre alapoznék, ha ár/értékben jót szeretnék: [link]
    Ehhez kell még nézni 70-80 körül egy normális állapotú használt trekkinget és kész is vagy. Persze többe lesz, de sokkal jobban megéri.
    Esetleg szétnéznék a használt pedelec piacon is.
    [link]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Örni #449 üzenetére

    Amit néztél, dekás gép, 215-ért, az konkrétan 24V-os. :)

    Az Apache szerintem elfogadható áron van, 36V-os és kétszer akkora kapacitású az akku mint amit néztél a dekában.
    Persze lehet rendelni mindenféle kínai vacakot, de nem véletlenül forgalmazza ezt a terméket az AM bringa, mert ennek normális minősége van.
    Tehát ha átépítésben gondolkodik valaki, ez egy teljesen elfogadható alternatíva. Egy Bosch-hoz csak az 500-as akku kerül ennyibe mint ez az egész szett, egy Bionx is kb 3 szor ennyi pénz, mondjuk azok nyilván jobbak is.

    Ettől függetlenül, szerintem egy használt, de jó állapotú, bosch pedelec-el járnál a legjobban.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Örni #455 üzenetére

    Jó hát persze ez mindenkinek a saját élethelyzete, döntése, hogy milyen bringával érzi kényelmesnek az adott távot. Néha én is be szoktam menni a melóba pedelec montival, hazudnék ha azt mondanám, hogy ezzel nem élvezetesebb mint a hagyományossal. :) De én inkább akkor használom ha gyorsabban akarok beérni mert késésben vagyok.

    Visszatérve a túlárazásra. Szerintem kicsit túlreagálod. Illetve nem veszel figyelembe bizonyos dolgokat.
    Konkrétan milyen bringa van túlárazva?
    Az ebikeshop-ban, konkrétan 160 ezertől indulnak a pedelec bringák: [link]
    Persze az ár megy a csillagos égig, de most az téged miért zavar? Megveszed azt amelyik olcsóbb kategória, és bőven jó lesz általános felhasználásra, melóba járni például rövidebb távokon.
    Ha viszont az igények magasabbak, és egy komolyabb bringa kell, akkor ne csodálkozzunk, hogy az ár magasabb. Új autót is lehet venni 2,5 millióért meg 300 millióért is.
    Ha most a bringa túlárazás alatt arra gondolsz, hogy a tescoban és társaiban lehet venni bringa utánzatokat 30-40 ezerért, és ehhez képest gondolod túlárazottnak a minőségibb bringákat, akkor azt javaslom gondold át, hogy még is miért hasonlítasz egy szemetet a minőségi termékekhez.
    Egyébként ezelőtt 30 évvel is kb egy átlag havi bér volt egy normális bringa, csak akkor mások voltak az arányok. A nagyáruházak hozták be azt a köztudatba, hogy fillérekbe kerül egy bringa. Ezzel megtévesztve, és átverve az embereket, ami még sajnos mindig él sok ember fejében.
    Hogy a saját példámmal éljek. Anno 95 körül vettem az első komolyabb mtb kerékpárom, amikor versenyezni kezdtem. Ez a bringa egy középkategóriás, versenyzésre is alkalmas, minőségi bringa volt, levegő rugózású, olaj csillapított villával (bár akkor még ez a technológia gyerekcipőben járt), teljes deore LX szettel, canti fékkel, minőségi cro-mo acél vázzal. Egészen pontosan 122 ezer ft volt az ára. És akkor egy havi átlag kereset Magyarországon, kb havi netto 20-25 ezer ft volt! Ha ezt kiszámolod akkor kb 5-6 havi magyar átlag bér volt ez a bringa akkor. Ma egy ugyan ilyen szintűt, sőt jobbat, mert már hidraulikus fékkel, és jobb, megbízhatóbb villával, ugyan olyan szintű váltó szettel, de nyilván abból is jobbal, fejlettebbel, mai kornak megfelelő, nagyjából 300-350 ezer ft. Ez meg kb 2 havi átlag kereset. Akkor most drágábbak vagy olcsóbbak lettek a bringák az elmúlt évek alatt? Az egy másik kérdés, hogy irdatlan komoly fejlődésen ment keresztül a kerékpár ipar, és vannak feljebb is kategóriák. Egy mai csúcs pedelec, 2,5-3,5kg-os motorból akár 70-120Nm nyomatékot is képes kihozni. Mellé 1KWh akkuval, még is mit gondolsz ez mennyi mérnöki munka eredménye? Persze, hogy milliókat kérnek érte. A mai szintű csúcs karbon vázak, csúcs felfüggesztések kifejlesztése is hosszú évek mérnöki munkája. És persze nyilván keresni is akarnak rajta. Én úgy gondolom, hogy mindenki megtalálhatja a pénztárcájának megfelelő bringát manapság. Ha viszont az igények a plafonon, akkor nyilván az összeg is annak arányaiban nő. Egyébként mindettől függetlenül vannak jobb és kevésbé jó ár/érték arányú kerékpárok, de az egy másik téma.

    [ Szerkesztve ]

  • Vesa

    veterán

    válasz Örni #458 üzenetére

    Korábban volt itt egy hasonló felvetés, akkor is azt kérdeztem, hogy miért nem vesz robogót ilyen célra?
    Egy jó pedelec-hez képest filléres tétel, használtan már 150k-ért jót lehet kapni. Minimálisat fogyaszt, tekerni sem kell, csak bevisz melóba és kész.
    Célszerűbb szvsz, de nyilván mindenkinél mások az elvárások.
    Egyébként éppen az előbb említett, korábbi esetnél linkelt a kolléga valami kínai csodát, 120k körül, mondjuk én azt a szemméttelepre vinném az üzletből, de azt bemutatni jó, hogy fizikailag létezik olcsó megoldás. De az olyan is!

    A tudomány a valóság költészete!

  • Devid_81

    nagyúr

    válasz Örni #486 üzenetére

    Nem hiszem, hogy sokaig bicikliznek itt egy paintball fegyoval :D
    Viszont erdekessegkeppen, igen van hangosabb duda bicora. :K
    Bar sztem ezek legtobbje vmi brutal gagyi hangot adhat ki, se mento se tuzolto auto nem akarok lenni. :N
    Egyszeruen csak kell valami a b@rmok ellen. :DDD
    Az egyik legrosszabb resz belvarosi resz, kocsi sorok kozott atmenni, es a sok buta telefont nyomkodo kozott elmenni ugy, hogy senki ne seruljon... :U

    [ Szerkesztve ]

    ...

Új hozzászólás Aktív témák