- Canon EOS DSLR topic
- Gaming notebook topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- CH6 Handle a neve a Jonsbo új házának
- OLED TV topic
- Asztrofotózás
- Canon MILC: EOS R és M topik
Hirdetés
-
Továbbra is roppant népszerű a Resident Evil 2 Remake
gp Jelenleg több mint 13,9 millió példányt adtak el a játékból és még mindig sokan érdeklődnek a felújítás iránt.
-
Mozgóképen a Razr 50 Ultra még nagyobb kijelzője
ma A hivatalos kedvcsináló megnyerő, csak nem hivatalos forrásból érkezett.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz
nagylaci32 #6365 üzenetére
Nemtom. Bringás topikban is így hívják. Ráragadt. Tudsz rá egyszerűbb, rövidebb kifejezést? A csakemberierővelhajtott, vagy a nemelektromosbringa olyan nyakatekert.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
arcitec
addikt
válasz
nagylaci32 #6375 üzenetére
Marhaság ...
-
Somatom
veterán
válasz
nagylaci32 #6375 üzenetére
Analóg = emberi erővel hajtott. Hogy mért? Mert csak.
Olyan ez, mint a slusszkulcs, ami tulképp kulcskulcsot jelent, semmi köze az autóhoz. Vagy, a defekt. Melóban a német irányítómnak magyaráztam egyszer, hogy defektet kaptam.
-De, milyen defektet?
-Hogyhogy milyet? Hát olyan defekt defektet. Nem értesz a saját nyelveden? DEFEKT!
Nem tudtam, hogy a defekt csak nálunk jelenti azt, hogy kipukkadt a gumi.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz
nagylaci32 #6381 üzenetére
A defekt a németeknél általános hibát jelent. Csak nálunk jelenti a gumi kilapulását.
Én továbbra is analógnak fogom hívni a pusztán izomerővel hajtott kerékpárt és ha neked ez nem tetszik, akkor .... hirtelen nem is tudom, hogy milyen lehetőségeid vannak.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
DigitXT
félisten
válasz
nagylaci32 #6375 üzenetére
A segédmotoros kerékpárt már nem csak a köznyelv érti a robogókra,
hanem konkrétan a KRESZ megkülönbözteti a kerékpártól jelentősen.
Pont az a pedelec lényege, hogy NEM SMKP a mai értelemben.Ui: németeknél konkrétan a Moped az SMKP, de van "alatta" még egy
kisebb kategória, a Mofa. Szó szerint is segédmotoros* kerékpár.
(Amennyire tudom, a pedelec abba tartozik, mint olyan kerékpárként
használható, de jajj annak a suhancnak, aki tuningolja és megfogják.)Semmi értelme a mechanikus jelzőnek.
Bár az analógnak sincs sok...
A probléma megoldása, ez: "kerékpár". Pont. Majd "kitalálja" az olvasó:
ha segíteni akarsz neki, rakhatsz jelzőt: akusztikus? Tuti be fog válni.A nyelv érdekes állatfaj, de valahol mindig idomul: a lényeg, hogy egy
beszélgetésben fogalmi szinten megértsük egymást. Minden más tök
másodlagos... Azért nem jó amúgy a gitár, mint példa, mert ezek NEM
feltétlen egymás fejlettebb verziói. Másra vannak. Viszont pl. digitális
technikában gyakran az analóg áramkörök fejlettebb ("másként szar")
verziói lettek a digitális áramkörök. (Láttam már olyat, hogy "digitális"
bicikli, de az már olyan szinten fogalmi zavar volt: mert lánc nélküli.
Nagy ötlet, ha lenne 100% hatásfokú mechanikus/elektromos energia
átalakítónk (generátor), és ugyanaz visszafelé (motor), de hát nincs...)Az unplugged is vicces, csak nem igaz: az egy olyan eBike, amin nincs
aktiválva a rásegítés. De attól még nem lesz akusztikus kerékpár, LOL!*: de NEM motorkerékpár!
-
válasz
nagylaci32 #6435 üzenetére
Szerintem is, ill. még annyi, hogy aki rásegítés nélkül 30 körüli sebességre képes, az jellemzően nem a "tegnap kezdtem bringázni" kategória, míg egy pedelec-et felkapcsolsz turbo fokozatba, és különösebb megerőltetés nélkül eléred azt a sebességet, ahol elkezd leszabályozni. Az EU-ra amúgy is jellemző ez a kissé túltolt óvatoskodás, ha nem lenne annyi autógyáruk, sztem az autós sebesség-korlátozások is alacsonyabbak lennének
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
sebgutkopf
őstag
válasz
nagylaci32 #6435 üzenetére
Csak találgatni tudunk, hogy mi a célja, én a jogharmonizáció és egyeztetés hiányát tartom valószínűbbnek. Bürokrációban gyakran nem tudja a bal kéz mit csinál a jobb, többnyire nem ilyen átgondoltak a szabályok. De akár tévedhetek is és a te elméleted lehet a bufutó, ez nem fog kiderülni.
Emelkedő: A 250W az közel sem olyan sok mint hinnéd. Enyhébb emelkedőn valóban lehet ezekkel menni 20+ tempót, viszont azt nem 250W-on érik el, a motorok olyankor 5-600W körüli teljesítményt tolnak ki magukból, amit korlátlan ideig nem tartanak. Ez hogy melyik motor meddig mennyit tart ki és hogyan felel meg a hivatalos 250W tartósnak azt valami gyári emberke tudná megmondani, én erre még sehol, senkitől se kaptam kielégítő választ.
Meredekebb emelkedőkön viszont ezen megnövelt teljeítménnyel nem hogy 30-al, de még 20-as se tudnak menni (vagy 15-el se ha még keményebb a kaptató). Nem véletlen van váltó rajtuk, vissza kell gangolni egy meredek mászásnál, viszont még ígyis látványosan gyorsabb lesz fölfelé mint az, aki csak saját erőből teker. -
Somatom
veterán
válasz
nagylaci32 #6518 üzenetére
Nem ez volt a kérdés, hanem az, hogy ez hol helyezkedik el a táplálékláncban. Hát alul.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
nagylaci32 #7194 üzenetére
Sok minden beleszámít abba, hogy egy kerékpár hogyan viselkedik az ugrón. Bár fizikus nem vagyok.
-
sebgutkopf
őstag
válasz
nagylaci32 #7593 üzenetére
A Shimano légtelenítésben azt a részt sose értettem, hogy miért fentről kell gravitációsan leereszteni. Ráadásul az is ellentmondásna tűnik, hogy fentről jön le az olaj, de a levegő az az olajban magától felfelé akar menni, tehát a két ellentétes irányú törekvésből nekem adja magát, hogy a végén valahova be fog szorulni a levegő.
Ezzel szemben, ha lentről tolom fel (ahogy te is írod), akkor a régi olajjal együtt a levegőt is feltolom a tölcsérbe (más rendszernél a másik fecskendőbe) és a helyére már előre levákumozott tiszta légmentes olajat nyomok a teljes rendszerbe. -
parandroid
nagyúr
válasz
nagylaci32 #7671 üzenetére
Nagyobb ütéstől kinyílhat magától. Nekem is nyjlt már ki esésnél, meg másnál is láttam már. Az persze lehet, hogy ezekben az esetekben nem volt rendesen meghúzva, vagy már kilazult. A váltásra legit a tipp, ha odébb kerül, elállítódhat a váltás.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
pècsimunkás
addikt
válasz
nagylaci32 #7671 üzenetére
Szerintem a rázkódástól.
Megnèztem a gyorsszárat kèpen, nem eredeti állásba zártam le.Szerk.: fènykèpen nèztem meg. Május1, újra megyek a bicóval, akkor vissza állítom a gyosszárat eredeti pozicióba.
[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
nagylaci32 #7732 üzenetére
Nekem az is megfelelne, ha tudnának garantálni a gyártók egy 50 ezer km-es futás teljesítményt a motor csapágyakra, de a probléma az, hogy ez sok esetben nem valósul meg. Főleg nem egy MTB-on, amit rendeltetés szerűen is használnak. De ha ez a pinionos középmotor tényleg annyira jól fogja bírni, áldásom rá, de vannak fenntartásaim. Jelenleg ami zajlik az ebike középmotor fronton az egy pazarlás.
-
Friczy
senior tag
válasz
nagylaci32 #7732 üzenetére
"ha jól tudom a hagyományos agyváltók nem igazán bírják a rásegítés+emberi erőt"
Miért ne bírnák? Nyilván az agyváltónak van egy maximális nyomatéka, amelyet el tud viselni, de ezt megfelelő áttételezéssel lehet biztosítani. Ha a normál (max. 25 km/h) pedelecet tekintjük kiindulópontnak, az agyváltónak tök mindegy, hogy az adott sebességhez szükséges nyomatékot ember adja-e le, vagy ember+gép.
-
Friczy
senior tag
válasz
nagylaci32 #7737 üzenetére
A nyomaték áttétel függvénye is. A 175 Nm a hajtókaron keletkezik, viszont a hajtókar és a hátsó lánckerék áttétel-különbözete miatt jóval kevesebb lesz a nyomaték a váltón. Az említett Rohloff nem véletlenül határozza meg a minimális áttételarányt. Azt nem tudom, hogy a legerősebb agyváltó-e vagy sem, mindenesetre a sok sebességfokozat miatt én inkább érzékenyebbre tippelnék.
"Ha viszont teljes erővel akarunk haladni/gyorsítani, akkor számít, hogy mekkora nyomatékra képes az ember és rásegítés együtt."
Ha teljes erővel akarsz haladni, akkor elég hamar túlléped a rásegítési sebességhatárt, onnantól kezdve már nem az ember és rásegítés együtt adja le a nyomatékot, mert a rásegítés megszűnik. Egyetlen kivétel van, a tartós meredek emelkedő. Tapasztalatként: a feleségemnek kb. 6 éve van meg az agyváltós, szíjhajtásos ebike-ja, 8 sebességes Shimano agyváltóval. Jártunk már néhány olyan helyen, ahol vannak meredekebb emelkedők (elsősorban a Pilisben), nem tűnt úgy, hogy az agyváltónak ez megerőltető lett volna.
-
válasz
nagylaci32 #7840 üzenetére
az egész abból indult ki, hogy a kormányt nem lehet 65 foknál jobban elforgatni.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
válasz
nagylaci32 #7875 üzenetére
A motor egyszerűbbsége biztosan faktor ebben, bár ez a bringa sokkal drágább, mint egy "sima" Decathlon elektromos. Az egyszerűbbségével pedig jön a sokkal kisebb áttételezés (ami nem tudom, mekkora probléma egy trekking bringánál), meg a lentebb említett egyéb kötöttségek / minőségi korlátok. Nem 100%, hogy megéri.
Nekem maga a felhasználó oldali koncepció sem szimpatikus egyébként, nekem az elektromos gépben pont az az egyik legnagyobb feature, hogy egy rakás dimenzió mentén tudom variálni, hogyan megyek vele (sebességfokozat, rásegítés mértéke, pedálfordulat, "pedálnyomás"). Ha éppen szembejönne, persze kipróbálnám, de pénzt aligha adnék érte.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
DigitXT
félisten
válasz
nagylaci32 #8157 üzenetére
Ha azt hiszed, hogy egy motor bármely fordulatszámon lead 250W-ot nagyon
el vagy tévedve. Végtelen nyomatékának kellene lennie, és akkor persze, csak
hát az pont nincs neki. Véges nyomaték és nullához konvergáló fordulatszám
esetén a hasznos teljesítmény nulla körül alakul. Ám remekül meg lehet főzni,
mert azért fel tudja venni a sok ampert, csak éppen hôvé alakítja ilyenkor.ON: pont azért mondtam, hogy egy agymotor ott nem segít, mivel kis fordulat
esetén a hatásfoka a béka segge alatt van, azt nem tudod leáttételezni...
(Amit fizikai kioktatásnak szántál, akkor igaz, ha a rendelkezésre álló energia
tökéletes hatékonysággal mozgási energiává alakítható. A motor nem tudja.) -
parandroid
nagyúr
válasz
nagylaci32 #8157 üzenetére
Te most tényleg nulla súllyal számoltál?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ijk
nagyúr
válasz
nagylaci32 #8157 üzenetére
És melyik tényző miatt nulla, az elmozdulás sebessége vagy az erő miatt? Csak mert egyik sem lehet nulla.
/人◕ ‿‿ ◕人\
Új hozzászólás Aktív témák
lo Bevezetés az e-bike-ok, a pedelec-ek, a tuning pedelec-ek és az S-pedelec-ek titkos világába.