Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz big-J #1821 üzenetére

    Erről az Exess-ről most hallottam először, kerékpár gyártásban nem hinném, hogy különösebben nagy múltja lenne, ahhoz képest meg drága.
    Abban egyetértek veled, hogy ha valakinek olyan speciális igényei vannak, amire nem talál gyári megoldást, akkor értelemszerűen az építés marad alternatívaként.

    Gyári építést én leginkább pedelec viszonylatban vennék, az egyértelmű, mert ezt házilag nem lehet leutánozni, ilyen minőségben, a súly kordában tartása mellett., és minőségi vázzal. Ha ki is jössz olcsóbbra, viszont annyival szarabb is lesz az eredmény.
    De ha már erősebb masinát szeretnék, akkor persze egyből előtérbe kerül az építés, mert itt már lehet spórolni sok pénzt a gyárival szemben.
    Reise & Müllerben Bosch volt, az is lehet, hogy még az előző generációs CX.
    Shimano-nak meg van 4 féle motorja, E5000/6000/7000/8000. 40-50-60-70Nm nyomatékkal. Tehát nem mindegy melyiket próbáltad. Nekem az E8000 van, ami 70Nm és elég jó kis cucc, pláne figyelembe véve, hogy milyen apró és könnyű szerkezet. A Bosch kicsit parasztosabban működik, az biztos, de viszonylag megbízható és jó a szerviz háttere. Shimano abból a szempontból emelkedik ki, hogy megpróbálták megtartani a kerékpáros érzetet, nem egy olyan rendszert akartak ami a motorozás irányába viszi el a kerékpározást. Hanem meg akartak maradni a kerékpáros élmény mellett, mivel ebben van nagyon nagy tapasztalatuk. A Shimano egy olyan szerkezet ami nem szól bele agresszíven ha nem akarod, a q faktora is normál integrált kerékpáros hajtőművel megegyező. Kikapcsolva is kellemes hajtani. Itt ez a lényeg, hogy megmaradjon még kerékpárnak is, de tudjon segíteni is ha arról van szó. Ebben az egyik legjobb. Teljesen felesleges egy olyan motorhoz hasonlítani ami mondjuk jóval erősebb, mert ott mások a szempontok. Az új Bosch-ra kíváncsi leszek, hogy mit tud.
    És egy Sur Ront is nagyon kipróbálnék, de az más világ, ott inkább a motoros élmény miatt.

    Te azért voltál csalódott, mert egy épített, sokkal nagyobb teljesítményről ültél át. Nem Te vagy a célcsoportja, aki normál kerékpárró ül át, az meg el lesz ájulva. Úgy a fair ha szabvány 250W-os pedelec rendszereket hasonlítgatunk egymáshoz, és hasonlíts össze egy olcsó kínai szabvány 250W-os pedelec-et egy Bosch CX-el/Shimano E8000-el/Brose S-el stb. Egyből érzed mi a különbség.

    Azért muszáj a gyártóknak harcolni a 25-ös korlátozás kiiktatása ellen, mert ha ezzel nem foglalkoznak és sok lesz a baleset, jöhetnek olyan jogszabályok amik akár a 25-ös pedelec-et is kiveszik a kerékpár kategóriából. Ez az iparágnak egy hatalmas pofon lenne, kb lehúzhatná a rolót a legtöbb!

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák