Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kansas

    addikt

    válasz Bounti #28 üzenetére

    Hírem van, ez fordítva is igaz, pl a PS5 SD-je több mint 2x gyorsabb az XBOX-éhoz képest, meg még pár egyéb nyalánkság(spéci 3D audio, stb), ha érdekel, nézd végig ezt a bemutatót.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Bounti #31 üzenetére

    SSD kapcsán a PS5 tulajoknak az a jó hír, hogy sima piaci PCIe v4 SSD-t is bele lehet majd tenni(megfelelő sebességűt és fizikai kiterjedésűt, persze), és a custom kontroller átveszi fölötte a vezérlést - és az SSD vezérlőben van bőven custom feature, míg az XBOX tulajok vehetik a Microsofttól(Seagate-től) a custom bővítőmodulokat

    Az RDNA2 feature-ök kapcsán meg ahogy látom, a MS az a DirectX nevezéktant használja, a Sony meg az AMD eredeti feature-neveit, pl. mesh shader(DX)=primitive shader(AMD)
    Leginkább csak játék a levédetett nevekkel...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Bluverkill #33 üzenetére

    Akkor olvass utána esetleg, a PS5 ismertetőkben is szerepel.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Kansas #35 üzenetére

    Javaslom végignézni ezt a magyarázó videót.

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Bluverkill #37 üzenetére

    Ezek szerint te nem olvastad el... az a poszt amit linkelsz a GCN primitive shaderről szól(annak a szabadalmát próbálja magyarázni), nincs sok köze az RDNA-hoz, nem a PS4-ről beszélünk itt, hanem a PS5-ről. Vagy úgy gondolod, hogy az Ampere CUDA mag is ugyanaz, mint a Tesla CUDA mag, csak mert ugyanúgy hívják?

    Az egész arról szól, hogy az MS hangsúlyozni akarja, hogy a PC RDNA2 és az XBOX Series S/X gyakorlatilag ugyanaz a platform, ugyanúgy DirectX-en, ugyanazokkal a feature-ökkel, míg a Sony PS5 az egy customabb valami.
    És erről a Sony-féle "custom-ságról" próbálja a néppel elhitetni, hogy rosszabb, mint az övé, a Sony meg nyilván az ellenkezőjét. Marketing az egész, de azért az utalhat valamire, hogy a Sony platformján dupla sebességű(és standard alkatrésszel bővíthető) SSD és jelentősen fejlesztett audio rész... nyilván mert a customizálással butítani akarták... kétlem.

    Amúgy meg az MS fagyi visszanyalhat, hiszen ha az azonos platform miatt nem igazán lesz olyan játék, ami XBOX-on kijön, PC-n pedig nem(miközben persze ez kedvez a PC-seknek), akinek van kellően erős PC-je, azt nem igazán lesz mivel XBOX vételre motiválni, max az árral a második/harmadik PC helyett, mondjuk a gyerekeknek...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz RudY #39 üzenetére

    Nem probléma, csak akkor, ha magas eladási számokat akarnak konzol tekintetében. Nekem pl. erősen megkönnyítették a "milyen konzolt vegyek" problémakörét, mert így semmi szükségem XBOX-ot venni az PS és PC mellé.
    A Sony lead architekt egyszerűen megindokolta, miért nem Dolby Atmos-t támogatnak: nem akarják magukat az azt támogató audio HW-hoz kötni, a Tempest Audio minden hardveren menni fog, az hogy bejelentéskor(márciusi a Mark Cerny videó) csak fej/fülhallgatókkal(de azok közül mindegyikkel!) működött, nem jelenti azt, hogy megjelenésre nem készülnek el a többivel.

    Az SSD sebessége nem közel duplája, hanem több mint duplája az XSX-ének(nyers adatra PS5 5,5GB/s XBOX 2,4GB/s), ráadásul PS4 játék mehet külső HDD-ről vagy SSD-ről, azt nem kell a gyors tárhelyre tenni. A javítás kérdésköre valóban érdekes, de manapság már ezeket a konzumer termékeket(laptopokat is beleértve) nem szerelni hanem cserélni szokás, és gondolom a megbízhatóságot is belekalkulálva ez megéri a Sony-nak, különben nem ilyenre tervezik. A 6 NAND chip mellett azért van egy custom vezérlő is, gondolom az is egy ok volt, hogy ne sima m.2 legyen belőle.
    Jut eszembe, azt sokan elfelejtik, hogy bár az XBOX belső SSD-je cserélhető elvileg, a piacon nem kapni olyat, mert abban a formátumban egyszerűen már a SATA SSD is baromi ritka, az NVMe pedig gyakorlatilag nem létező, főleg 1TB méretben(nekem mondjuk van egy 240GB-s a döglött Lenovo laptopomból, de az ugye haszontalan konzol szempontból), szóval ha az elpukkan, azt is lehet vinni szervízbe cserére...
    Egyébként láttál XBOX Series X szétszedős videót, vagy akár cikket fotókkal? PS5-höz van hivatalos is, XBOX-hoz csak CGI videó, illetve a DF-nél is "csak" egy demo builder kit van, nem egy igazi példány, szóval a szerelhetősége kérdéses, ráadásul a belső SSD egy pillanatra sem látszik rajta... szóval óvatosan hasonlítgassunk...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Bluverkill #41 üzenetére

    Az általad hivatkozott mindkét linken a Microsoft vagy Microsoft alkalmazott nyilatkozik, hogy a kurva életbe állítana mást mint a hivatalos MS litánia?
    A DF meg ugyan ért hozzá, de túl gyakran adja el magát, az XBOX belsejét bemutató cikkben olyan szinten szopják föl a Microsoftot, hogy pár marketinges tuti elélvezett tőle...
    De legyen, edd az MS ostyát, ha az jobban ízlik, de misével hagyj engem békén!

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz RudY #44 üzenetére

    Szerintem te valamit nagyon félreértesz.
    Az hogy én mit veszek, mellékes kérdés, csak példaképpen hoztam fel, én konzol szempontból már PS4-en bezártam magam a Sony környezetbe, van egy rakás PS játékom amit még nem játszottam végig(olyan is, emit még el se kezdtem), tehát az egy pillanatig nem volt kérdés, hogy PS5-öt veszek-e, csak az, hogy esetleg egy XBOX-ot is, idővel, vagy sem.
    Nem győzködöm magama, én tudom, hogy az én szempontomból megfelelő döntést hoztam.
    Nekem csak az böki a csőröm, ha egy gyártó marketing-bullsitjét beveszik a népek, és nekiállnak alap nélkül fikázni, legyen ez PS/XBOX, PC/konzol, AMD/NV, AMD/Intel, Windows/Linux vagy bármi más viszonylatban. Igen, tudom, hogy ezek tipikus flame-terepek, az esetek 90%-ában nem is állok bele a vitába, csak olvasom, de néha nem bírom megállni.

    De akkor pár szót a többi témáról is:
    storage: aki szerint ebben az XBOX van előnyben, az szívott valamit(leginkább MS marketing BS-t) kétségkívül könnyebb egy memóriakáértyát bedugni az XBOX seggébe, mint lepattintani a PS5 burkolatát és 1 db csavar segítségével behelyezni egy szabvány m.2-es SSD-t, de azért valljuk be, nem sokkal.
    "Ez mindkét konzolnál ugyanígy van, hogy miért a PS 5 van nálad kiemelve, az már kiderült a többiből is." Talán mert a PS5-ről volt szó? Egy szóval se állítottam egyébként, hogy ez csak a PS-nél van így, ne adj szavakat a számba. Azzal is bőven tisztában vagyok, hogy nem fognak az új konzoljátékok annyi helyet foglalni a háttértáton.

    szétszerelés: valóban nem láttam az általad linkelt videót, köszi szépen a linket, érdekes, végre valami infó a belső SSD-ről is. Az hogy "lemaradtam" volna róla, azért terelés, mert az úriemberről se hallottam eddig, a videója sem akadt fenn a YT keresésemen, és nem olyan megkerülhetetlen forrás, mint pl. PC-n a GamersNexus vagy az Anandtech.

    "sem beszélt senki otthoni cseréről"- ez explicite igaz, viszont ha már elvitted a szervízbe, baromira mindegy, hogy ott mit cserélnek, és az előző generációban a HDD az viszonylag egyszerűen otthon is cserélhető elem volt mindkét konzolban, szóval természetesen az otthoni csere kérdéskörére fókuszáltam - azt is te veted fel explicite először, hogy nem arról lenne szó...

    Én se rémlik hogy bárkit rá- vagy lebeszélni próbáltam volna bármelyik konzolról, bár kétségtelen, hogy nem látok erős indokot arra hogy valaki XBOX-ra váltson - nyilvánvalóan aki már egy ideje XBOX-os és felépített már valamekkora készletet XBOX One játékokból, annak ugyanannyira nem kérdés, mit vegyen, mint nekem.
    Az újoncok fejét viszont tán nem lenne helyes hazugságokkal tömni, nem gondolod?

    De akkor én is adok neked egy hasznos linket arra az esetre, ha véletlenül lemaradtál volna róla: Xbox visszavágó? - Otherside #35

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Kansas #45 üzenetére

    Ja igen, kimaradt az Atmos témakör: arról valóban nem tudok sokat, csak annyit, amennyit a te linked is megerősít, hogy eszköz oldali támogatást igényel, "Choose a device enabled with Dolby Atmos" - tehát szűkíti a választási lehetőségeket.
    Gyanítom, az én igényeimet az Atmos is, a Tempest is tökéletesen kiszolgálja, a számomra fontos különbség, hogy az utóbbihoz nem kell licenszelt/támogatott eszköz, tehát menni fog a mostani TV-men és fejhallgatómmal(Sennheiser HD 206, olcsó, alap cucc) is, nem kell hozzá cserélni egyiket sem(nem mintha a TV-met hajlandó lennék, annyit nem szánok a dologra)

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Bluverkill #49 üzenetére

    Senki nem mondta, hogy az XBOX nem erősebb. De, erősebb, vagy 20%-kal nyers FLOPS-ban GPU téren. Hogy a CPU-nál melyik megközelítés a jobb, kérdéses - a fix órajelekre talán picit könnyebb hűtést és programot is tervezni, a boost-os megoldás meg rugalmasabb, igény szerint lehet izmosítani a CPU-t vagy a GPU-t, bár azt mondják, determinisztikus a boost működése(ugyanolyan terhelésre mindig ugyanúgy viselkedik), tehát elvileg az is tervezhető.

    Amit én vitattam, az pont ugyanaz, amit Abu ír a cikkben - az, hogy esetleg más a neve a feature-öknek, nem jelenti azt, hogy nem ugyanazt tudják... a vas alapvetően ugyanaz, a differenciáló feature-ök nem a CPU/GPU részben vannak, hanem az I/O-banés körülötte(pl. audio).
    De majd kiderül - pl. ha nem csak a neve más, hanem tényleg DXU mesh shader helyett a GCN-es szintű primitive shader van benne, az baromi gyorsan kiderül az első azt használó multiplatform játékban, lévén a régebbi primitive shader jelentős extra számolási kapacitást igényel a mesh shaderhez képest, ez azzal együtt, hogy a GPU névlegesen 20%-kal gyengébb, látványos különbséget kell magával hozzon, vagy külcsínben, vagy sebességben...

    Egyebekben javarészt egyetértek Ctrl+Alt~Del-lel, a konzolt a játékok adják el(azok amiket megvehetsz és azok amiket már meg is vettél), vagy az ára, vagy a kompaktsága(egy átlagos gamer PC-hez képest a PS5 is kompakt, mITX/STX alapon meg ugyanaz a teljesítmény többszörösébe kerül) - az ereje csak 3-4. a sorban, mert hát mindegy mennyire erős a PS, nem fog rajta "jól" menni a Halo, ahogy az XBOX-on sem a Spiderman...

    #48RudY:
    Konkrétan a hazugság/csúsztatás az, hogy a Sony konzoljából kihagytak olyan feature-öket, amik az RDNA2 architektúra részei, és az XBOX-ban benne vannak. Atmos kapcsán az általad linkelt cikkben nem úgy rémlik, hogy Dolby Atmos for Headphones lenne, hanem a sima Dolby Atmos, mindenhol kiemelik, hogy kompatibilis HW kell hozzá. A Headphones cucc az opcionálisan megvehető extra.
    Idézet:
    "Enable Dolby Vision or Dolby Atmos by downloading the Dolby Access app and connecting an enabled TV, soundbar, home theater, or monitor to your platform device via HDMI. You can also activate Dolby Atmos for Headphones with a one-time purchase in the Dolby Access app, or purchase select partner headsets that include Dolby Atmos for Headphones activation."

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

Új hozzászólás Aktív témák