Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kansas

    addikt

    Én eddig kimaradtam a sok-K forradalomból, csak most cseréltem a 40"-os FHD TV-met egy ugyancsak 40"-os 4K-sra.
    4K-s filmet leginkább Netflixen nézek, de azt kell mondjam, hogy bár a természetfilmek szépek, de sok esetben a stúdiófilmeknél azt látom, hogy a sok részlet miatt kicsit olyan érzés nézni, mint ha ott lennék én is. Az egyetlen bökkenő, hogy nem a film, hanem a forgatás helyszínén, a stúdióban. Egyszerűen attól, hogy kevésbé "mosott", élesebb a kép, elvesz a beleélésből, lebukik a film, hogy túl "tiszta" minden.
    Dokumentumfilmeknél, TV-műsoroknál ez nem gond szerencsére, de mozi/TV filmeknél engem kicsit zavar néha, nem tudom más van-e így vele...

    Na most ha ez a tendencia folytatódik a 8K esetében, akkor a magam részéről nem leszek a rajongója.

    Addig stimmel, hogy technikailag előrelélpés, de számomra a HDR, különösen OLED-en, nagyobbat üt, több értelmét látom, a 8K-nak max annyi szerepe lehet, hogy ugyanazt a pixelsűrűséget nagyobb képernyőn is el lehet érni, de azok meg egy ponton túl otthoni használatra értelmetlenek, max. újgazdagéknál, ahol van egy dedikált moziszoba(vagy inkább terem) ahol elfér a 100"+ az egyik falon.

    Mozi-méretben OK, ott még talán a 16K-nak is lesz hely, PC-n akkor lesz értelme, ha végre nem fix pixelszámban mérik az obektumok(betűk, ikonok, ablakok, stb) méretét, hogy ne kelljen nagyítgatni, viszont el lehessen felejteni az élsimítást - na meg ha lesz videokártya ami nem szakad meg a 3D tartalom ilyen felbontásokban való renderelésében - és nem csak a pixelszámról van szó, mert ilyen felbontásban jobban lebuknak a trükkök is(poligonszám/méret, LOD fázis, textúratömörítés, stb), és gyanítom azoknak a kiigazítása is viszi a FLOPS-ot cudarul, hogy a VR-témakörbe bele se kezdjünk...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz TeeJay #66 üzenetére

    Mit kéne észrevegyek, amit most nem látok? Az N+1-edik pattanást a színész arcán, vagy hogy hol folyt meg az alapozó, esetleg a CGI effektek peremét? Kösz, megvagyok nélkülük.
    Én is kb. másfél méterről nézem, és látom a különbséget, csak nem nyűgöz le minden esetben. Természetfilmek esetében pl. pont bejövős, de bármi fikciós esetében kilóg a lóláb nekem, gondolom azért, mert nem a 4K-val is számolva forgatták őket, ahogy valaki feljebb is említette, annak volnának sminkre/jelmezre/díszletre és CGI-részletességre vonatkozó vonzatai is...
    A 65" persze annyiban számít, hogy amíg nem látod a pixeleket, jobb, mert minden nagyobb, de nem létszükséglet. Szvsz amitől eldobtad az agyad, az az OLED színei-kontrasztja volt, nem a méret. Sőt, megkockáztatom, hogy 2-2,5 méterről egy 65"-os FHD OLED-től is hanyattvágódtál volna... illetve ismét, a dokumentumfilmeknek pont jól áll a minél nagyobb felbontás és az élénkebb színek.
    Az meg, hogy egy milla volt, kb. közömbös kéne legyen - az a TV, amit én vettem(Samsung UE40MU6452), 2017-es megjelenésekor még vagy 3x ennyibe került és azóta nem lett rosszabb, csak olcsóbb.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Cs1csó #69 üzenetére

    Hologram TV minek? Annak már a messzi-messzi galaxisban is vacak volt a színhűsége meg a felbontása is... :D
    De most komolyra fordítva, tényleg mi a fenéért van mindenki oda a valódi 3D-s cuccokért(hologram, sztereoszkopikus, stb) abban a pillanatban, hogy kilépsz a 3. térdimenzióba, ugyanannak a képnek hirtelen négyzetesen kezd nőni a helyigénye, a nagytotált meg a szem se 3D-ben látja a valóságban is - illetve de, csak épp egy bizonyos távolság fölött a két szemed különböző nézőpontja lényegében nem számít a távolsághoz képest, kábé párhuzamosan áll a két szemed, nincs érdemi összetartás.
    Másrészt, a filmeknek épp az az egyik lényege, hogy azt és úgy mutatják, amire akarják, hogy figyelj, ebben rejlik a filmművészet lényege - ha mindent mutatnának 3D-ben akkor hogy irányítanák a figyelmed? Milyen hangok kerülnének bele? Mennyien lehetne egyszerre nézni az olyan tartalmat élménycsorbulás nélkül? Stb...

    A VR más kérdés, de az meg hardveresen gyerekcipőben jár még. És az is csak kvázi-3D. Ráadásul ott is bejön a képbe pl. hogy ha valóban ki akarják használni a VR-ben levő lehetőségeket mondjuk játékokban, akkor a hagyományos síkkijelzőn játszhatatlan lesz, innentől kezdve mennyiért kellene adni, hogy megtérüljön a meglfelelő hardverrel rendelkező potenciális közönség számossága mellett? Van-e értelme filmet forgatni rá? Mik a potenciális egészségügyi következményei?

    (#71) csicso82: nem abszolút felesleges, csak viszonylag értelmetlen :D
    Szvsz a megjelenítési technológia fejlesztése többet hozna a konyhára, csak kisebb darabokban - pl. olcsóbb és kevésbé beégős OLED, mikroLED, természetbarátabb anyaghasználat, ilyesmi.
    Esetleg AR, csak nem filmre-játékra, hanem kontextusfüggő információközlésre(pl. HUD)

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz repvez #87 üzenetére

    Talán mert a filmeket nem TV-re, hanem mozivászonra optimalizálják, annak a képarányaival?

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Teasüti #95 üzenetére

    Esetleg mert a TV-nek csak az egyik funkciója a filmnézés, és az összes TV csatornánál 16:9-es képarányhoz való kamerák vannak? Vagy azért, mert a DCI-nek nincs sok köze a TV-gyártókhoz és TV csatornákhoz? Vagy csak simán gazdaságilag nem áll érdekében a TV-gyártóknak, a TV csatornáknak és a mozifilm-készítőknek, hogy egymáshoz alkalmazkodjanak?
    De nézd meg pl a TV/stream sorozatokat, ott alkalmazkodnak a 16:9-hez, no problemo.

    A másik kérdés, hogy miért kell egymástól eltérő formátumokat(pl. 4K) ugyanazzal a névvel illetni?

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    Micsoda ínyenc, sasszemű társaság jött itt össze :)
    Én 27"-os FHD monitort cirka 60 cm-ről nézve nem látom pixelesnek... nyilván nem olyan, mint az 5,5"-os szintén FHD telefonom 20 centiről, de alig került többe...
    Viszont a melóban használt 14"-os FHD T470-em képétől meg nagyítás nélkül kifolyik a szemem - nagyítással viszont lőttek a munkaterületnek - 900p-jobb lenne abban a méretben, így csak akkor élvezhető, ha az ölemben van, 25-30 centire, nem az asztalon...
    Ehhez képest viszont a 40"-es 4K TV-n 2 méterről látom a különbséget a FHD-hoz képest, most akor hogy is van ez?

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

Új hozzászólás Aktív témák