- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Mini-ITX
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Lesz új Sony OLED tévé is idén
- Autós kamerák
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz #95561216 #20 üzenetére
Azért nem lenne jó az AMD-nek a CUDA befogadása, mert továbbra is az nV fejlesztené a szabványt, ami egy eszköz a versenytársak szivatására, vagy hátráltatására, ráadásul a Cuda nyilván nV-re lett optimalizálva, és lehet, hogy nem menne olyan jól AMD karikon a benne írt progi.
Azért használnak a legtöbb helyen CUDA-t, mert az megvan már jó ideje. Nem kizárt, hogy idővel az OpenCL lesz a nyerő ezen a területen is, pláne, ha a Larrabee nem fogja támogatni a CUDA-t.
Ebből kifolyólag van rá esély, hogy jobb befektetés ha az OpenCL-t tanulmányozod. Az egészen biztos minden hardveren menni fog. De ez csak az én véleméynem.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz #95561216 #30 üzenetére
Azt kell szerintem szem elött tartani, hogy jön a Larrabee, és valószínűleg az AMD is kijön elöbb-utóbb egy arős GPGPU-val.
Ebből kifolyólag sokan fogják ezeket választani az nV helyett. Ha az intel és az AMD nem támogatja a CUDA-t, akkor marad az OpenCL (esetleg Compute Shader), tehát csökken a CUDA részesedése.
Akik régóta CUDA-val nyomják, azok közül nyilván sokan maradnak is ott, de egy nagyobb fejlesztés alkalmával, amikor úgy is tovább kellene fejleszteni a kódot, simán dönthetnek más megoldás mellett.
Akik hosszútávra terveznek, azok nagy eséllyel az OpenCL-t választják, mert az garantáltan működni fog a jövőben megjelenő összes eszközzel.
Aki a CUDA-ra épít, az hozzáköti magát egy cég termékéhez, és vállalja a kockázatot, hogy nem lesz lehetősége egy esetleg nagyobb teljesítményű, olcsóbb, alacsonyabb fogyasztású, jobban programozható, stb. hardverre váltani (Ha más cégek jobb hw-t csinálnak az nV-nél.).[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Még annyit fűznék hozzá, hogy az OpenCL, és a C.S. is fejlődni fog. Simán elképzelhető, hogy leelőzik a CUDA-t.
Volt már néhány "sokkaljobb" API: Glide (3Dfx), MeTaL (S3), aztán hol vannak most.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz #95561216 #37 üzenetére
Elhizsem, hogy van egy ilyen réteg is, és el is fogadom a gondolkodásmódot, mert az eredmény a lényeg, nem az eszköz.
Ellenben nem hiszem, hogy globális szinten ez lenne az irányadó gondolkodásmód.
Főleg azért, mert biztos, hogy többen vannak azok, akik a jövőben kezdenek GPGPU-ra támaszkodni, mint akik már CUDA-t használnak.
Bizonyos közökben még mindig DOS-t használnak, pl. NYÁK tervezésre, mert az újabb windows-os progik, és maga a windows nem kezelik az ősrégi, de hibátlanul működő, NYÁK készítésére is alkalmas lézernyomtatókat, vagy plottereket, netán házi készítésű egyéb berendezéseket; pl. beültetőgép.
Vagy mert a mérnök nem akar, nem tud váltani. stb.
Ennek ellenére nem a DOS a meghatározó oprendszer.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz sghc_toma #39 üzenetére
Háát, sok 3D-s progi van, ami DirectX-et is tud használni, pl. 3dsMAX és a Motion Builder.
A többiről nem tudok biztosat, de azért akad DX a játékokon kívül is.
De egyébként egyetértek, az OpenCL-nek ezért is jó esélye van, mert a legtöbb 3D-s CAD-es, stb. proginak van OSX-es és Linuxos verziója is, és így nem kell többet dolgozni.
Kb. olyan elterjedési arányra számítok, mint a DX/OpenGL esetében.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- E-roller topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik
- További aktív témák...