Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Surfym@n

    senior tag

    válasz PuMbA #4 üzenetére

    Köszi, jogos, közben megtaláltam én is a félmilliós számot :)
    Arckövetést direkt nem írtam, mert ott nem volt téves az infó (bár úgy teljes a sztori, hogy mindkét AF-mód felismeri az arcot)

    28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...

  • Plexicushio

    senior tag

    válasz PuMbA #9 üzenetére

    Sajna nagyon sok (az összes?) Sony A-nak pocsék a kártyaírási sebessége... :( nem is értem.

  • Plexicushio

    senior tag

    válasz PuMbA #12 üzenetére

    Az croppos Sonyknál tudom, hogy botrány lassú, ilyen 30-40 MB/mp között lehet, ami még az UHS-I szabvány elméleti max. közelében sincs.
    (Mondjuk a Canon M6 Mk2 esetében pedig az UHS-II -es slotnak nincs túl nagy jelentősége, mert csak egy minimálissal teljesít túl a váz egy minőségibb I-es kártyával szemben. Értsd: nem éri meg ez esetben a rettentő félárat. Azt hiszem 70-80MB/s közelében lehet az írás, de már egy M50-nél is.)

    Használhatatlan? A menüt nem lehet b@asztatni míg írja ki a képeket, de képet lehet lőni vele közben, nem?! :)

    A9 II esetében én is csak ennyit találtam:

    Sony claims the A9 II's buffer is capable of 361 JPEGs (any quality), 239 compressed raw, 226 compressed raw+JPEG, 131 uncompressed raw or 120 uncompressed raw+JPEG frames. (The A9 was rated at 362, 241, 222, 128 and 118 respectively.)

    A9 II's secondary SD card slot now supports high-speed UHS-II SD cards, just as did the primary slot in the original A9

    Ezen az oldalon szoktak általában a vázakhoz kártyás mérések is lenni, de az A9 II tesz itt sem teljes. :(

  • GalaHU

    őstag

    válasz PuMbA #16 üzenetére

    Jók ezek a videók, csak az a gond hogy simán találsz olyat ami ellentétes konklúzióra jut. Majd ha felteszik az összes nyers képet teljes adattartalommal, akkor talán elhiszem. :)

    De hogy konkrétumról is essen szó:

    Nekem marhára nem derül ki hogy az A9-et milyen fókuszmóddal és fókuszterülettel használták. Milyen objektívvel? Röhejesen kevésnek tűnik a 73% a szembefutós teszten, ettől sokkal többet tud.

    A Buffer-tesztnek meg végképp nincs értelme, mert ki a fene és minek (!) lőne egyben 200 felvételt? Ha RAW-ban lövöd, akkor pár ilyen megmozdulás és cserélhetsz kártyát, és amíg ezzel pepecselsz simán lemaradsz egy jó megmozdulásról. Gyakorlati értelme zéró...

    Arról nem beszélve, hogy sikerült az A9-be 30%-al lassabb kártyát rakni és 4-6 MP-el nagyobb képeket készíteni. Ne érts félre, 200 kép kiírásánál tényleg lassabb, de egyrészt soha nem kell, másrészt így nem korrekt a mérés...

    Arról már nem is beszélve, hogy sikerült belinkelni egy 2 évnél idősebb (fizetett promóciót tartalmazó) videót, pedig azóta jópár frissítés jött a gépre,ami szinte új masinát faragott belőle.

    Érdekes módon a konklúzióban megemlítik a 93%-os fókuszlefedettséget, az EVF-et blackout nélkül, de valahogy videóanyag erről nem készült, mert nyilván nem lenne hízelgő a két DSLR-re nézve.

    Legjobb fókuszrendszer? Élmény nézni ahogyan eldobálja az arckövetést a D5 videómódban... :) Az EyeAF-ről meg már nem is beszélve, az egyiken sincs, és ha már itt tartunk a Mark3-ban sincs...

    Az A9 teljesen hangtalanul is működik, ami nagyon sok helyzetben, akár sportseseményen is számít.

    Az ergonómiában sincs elmaradva, mert pattintasz rá egy portrémarkolatot és ugyanolyan fogása lesz mint a másik két szörnyetegnek. Abba már két akku fér, 4-5000 képet elkattinthatsz mire lemerülnek. Ja, és a max fps is növekszik, mert van power... Bármelyik gombjára szó szerint bármelyik funkciót ráprogramozhatod, a G-GM lencséken lévő külön dedikált gombról már nem is beszélve...

    Egyedül ami igazi fogáspontja a SONY-nak az az időjárásállóság, itt sok múlik a lencsén és a gép tárolásán, itt kell fejlődniük leginkább, ha sportfotóban is elsők akarnak lenni.

    Összességében remek kamera mindhárom, de a kreatív és tehetséges fotóst egyik sem helyettesíti. De saját tapasztalat alapján az A9 több segítséget nyújt...

    (Na ennyit a popcornokról... ;) )

    Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!

  • Plexicushio

    senior tag

    válasz PuMbA #14 üzenetére

    6400 esetében ha jól olvastam lehet vele fényképezni, amíg ír a kártyára, gondolom az A9 sem különb. Csak az A6400 buffere sajnos ... kicsi. A9 már más, 200-as sorozatokat nem lősz, és a szünetek közben van ideje kártyára írni - szerintem is életszerűbb GalaHU meglátása ;) ha meg ki is tudja használni a legalább fele tempóban Sandisk UHS-II -es kártyáját (?), akkor már akár soha nem is probléma.

    Én is úgy tudtam, hogy az A9 fókuszrendszere a legjobb. :)) Bár most az új 1Dx vagy a D6 lehet odab@ssza :D

    A videó meg "régi": "Repeating this test with the new Sony A9 Firmware would bei great!" :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • kovsol

    titán

    válasz PuMbA #16 üzenetére

    Meg kellene ismételni talán ezt az A9-el úgy, hogy már megkapta pl a real time trackinget.
    A múlt évben kijött frissítésekkel, kb kicserélték az A9 -t.

    May the Force be with you!

  • #16820480

    törölt tag

    válasz PuMbA #29 üzenetére

    Ezen amúgy gondolkoztam már párszor, hogy hova teszik azt a temérdek mennyiségű képet? Mire kell egyáltalán? Mert ott van egy meccsen mondjuk 20-30 fotós, tolják a 20fps sorozatokat másfél órán át (kis túlzással nyilván), lesz fejenként több ezer kép, amiből 1-2 megjelenik talán a másnapi sportmagazinban, aztán az egész mehet a kukába? Nyilván nem jelenik meg minden gólöröm folyóiratban/online, és a sportolónak/klubnak sem fog kelleni meccsenként több tíz/száz giga adat.

Új hozzászólás Aktív témák