Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hallari

    tag

    válasz Banános Joe #48 üzenetére

    Nah ezt erősen cáfolnám. Az én '86-os Opelom (1.6 diesel) nyáron 5 liter körül fogyaszt, télen 1 lityivel több. Az akkori benzinesekre rálehet még számolni mondjuk 2 litert. Ezeknél a maiak sem jobbak, talán fél literrel. Meg a teljesítményük a 1,5-2-szerese. A károsanyag-kibocsátásuk persze alacsonyabb, de ha mint írtam arra ráálltak volna, hogy akárcsak dupla modell-élettartammal számoljanak és korszerűsítsék a régieket, akkor máris a fele lenne csak az újautó kibocsátás. Márpedig AZ AZ IGAZI környezetszennyezés. Egy-egy populárisabb márka évi 1-2 millió autóval számol, ehhez olyan mértékű nyersanyag- és energia felhasználás kel, ami önmagában feleslegessé teszi annak méricskélését, vajon mennyire környezetterhelő egy régi autó. Nézz szét az utcán (főleg a Lajtától nyugatabbra) és máris látod, hogy nem a régi kocsik miatt kell aggódni. De nálunk is 20 éve kb. félmillió gépjármű volt, jelenleg ~hárommillió.
    Nincs olyan, hogy "fenntartható fejlődés", ezt csak a profitéhes kapitalisták és természetes szövetségeseik, a politikusok állítják. A fák nem nőnek az égig.
    A nyersanyagok is elfogynak egyszer. Az amazonasi esőerdőnek már csak a fele van meg(!), és ezt az arányt kb. a 2. vh. óta értük el. Az olaj is jó téma, mivel nemcsak energiahordozó, hanem ALAPANYAG is (műanyag, festék, aszfalt stb.) Mivel lehet pótolni, pláne nagy mennyiségben és olcsón? A ritkaföldfémek körül már most áll a bál. És az újrahasznosítás sem válasz, mert kb. 20-30%-ot engednek a technológusok, ennél nagyobb arányban már veszélyeztetik az új anyag mechanikai tulajdonságait. Úgyhogy érdekes évtized elé nézünk.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák