Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Duck663

    őstag

    válasz huskydog17 #15 üzenetére

    Ha valaminek a megjelenése előtt ilyen történik, akkor a szándékosság mindig felmerül.

    Nem tudom a Polaris 10 és 20 között történt-e bármiféle ilyen jellegű fejlesztés. Amit találtam tranzisztorszámra vonatkozó információkat, azok alapján a két GPU megegyező, de persze ez ettől még nem biztos, hogy így is van. Az RV770 és RV790 között is mindössze 3 millió tranzisztor volt a különbség.

    A vsync driverből kényszerítve szintén működik (amiken próbáltam). Enhanced sync is működik, csak ne akard chillel együtt használni, mert akkor képtöréseket okoz.

    A videó úgy jön ide, hogy igaz, hogy a prezentáció PS5-ön történt, de a technológia PC-n is elérhető lesz! Csupán ennyi a közöd, ez a fejlődés iránya, ahhoz hogy ezt elérjük egy PC-n vagy konzolon, nem lehet black boxokkal bohóckodni.

    A Physx problémáját pont a rettenetesen rosszul (szándékosan rosszul) megírt CPU-s rész okozza. Volt erről korábban egy cikk, ahol ezt elemezték, talán egy német oldalon, már nem emlékszem. Egyébként elég megnézni még az Ageia szoftverét és a későbbi nv szoftverét, töredékére esett a tempó a CPU fizika használatával. Kicsit kutakodtam, Frontline: Fuel of War, egy nem túl sikeres Unreales játék amelyhez még az nv előtti időkből is elérhető volt (talán még fellelhető) meghajtó, érdemes megnézni azzal és az nv féle "optimalizációval" kb negyedelődik a tempó, plusz akadás mindenfelé! Ennek annyira nem kellene tapsikolni, hú de hogy teljesít, de vajon miért is?

    Nem arról van szó, hogy kizárólag Radeonokon történik a fejlesztés, de az elsődleges fejlesztői platform Radenokokra épül. Ennek nem annyira most, hanem majd a UE5-ös játékoknál lesz komoly eredménye. A fejlesztések nem két nap alatt történnek, évek munkája.

    [ Szerkesztve ]

    Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz huskydog17 #26 üzenetére

    Anno mikor megjelent ez a chill mód voltak anomáliák, de egy 2-3 éve biztosan nincs bajom vele.
    ráadásul nem "fixálva" 60-ra állítom hanem 40-60 tartományba.. 60Hz free sync nélküli a monitorom jelenleg (egy pár éve, úgy január közepéig, aztán átveszem egy ismerősöm 3840x1080 144Hz monitorát ... megölöm vele majd az RX470-et, kiszívja majd a "lelkét" :DDD ).

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • GhostRider93

    tag

    válasz huskydog17 #26 üzenetére

    Chill-t én is egyszer próbáltam ki (RX5700XT) és igázából nem vettem észre különösebb változást azon kívül hogy 50W-al kevesebbet evett. Anti-lag mellett warzone-ban 130-150fps között mozgott(144-es monitorhoz állítottam be a grafikát 1440p-n). Kikapcsolt V-sinc mellett , aktív anti-lag-al hozza a leszebb játékélményt és nincs free-sync (sajnos) .

    A cikkhez szólva megnéztem egy 8K60 videót youtube-on(Chrome) és VLC-ben (Peru 8K HDR-a videó neve) de nem láttam hogy eldobná a fremeket és közben elvolt a kártya 15W pluszminusz 2W-ból. 20.10.1-es driver de régebben sem figyeltem ilyenre. Valamikor régen volt egy 8800GT-m mikor megjelent de utána mikor tönkrement sokáig nem voltam olyan helyzetben hogy összerakhassak egy gépet. Tavaj sikerült de kiesett egy elég hosszú időszak amikor csak az interneten követtem a változásokat de tapasztalni nem tapasztaltam mivel egy 320M-es i3-al kellett beérnem amit késöbb egy kőkemény 540M-re cseréletm ki. :B mai napig megy :D 10+ éves már de karbantartom a lapost :)

    [ Szerkesztve ]

    R5 2600@4Ghz 80W , B450M Pro4, DDR4 16GB 3200MHz cl14 B-die, Hellhound 6700XT 12GB

  • Geri Bátyó

    őstag

    válasz huskydog17 #29 üzenetére

    A vicc kedvéért én is ránéztem a 4K videókra. A VP9 időnként nálam is akad és 50% körüli a prociterhelés, ami nem is meglepő, mert hogy nálam nincs GPU gyorsítás, az tuti. A VP8, a H264 és a H265 viszont simán megy 15-20% körüli prociterhelés mellett. A vicc az egészben, hogy jelenleg kényszermegoldásként egy HD6450 van a gépben.

    "Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

  • GhostRider93

    tag

    válasz huskydog17 #29 üzenetére

    Valóban 4k ezt elnéztem. A proci terhelést nem figyeltem de megnézem majd újból plusz a statisztikák menüben is figyelek. 6 mag dolgozik 12 szálon 4ghz-en így gondolom ha a CPU számolta nem okozott neki gondot (R5 2600) és a videó folyamatos volt (szemre) döccenés nélkül ment végig. A "filmezős" gépen (R3 1200 4ghz, +rx570) VLC ben szépen megy a 4k HEVC film de ott gondolom csak a CPU számol. Azt is megnézem majd milyen terhelés alatt vannak a komponensek. ( A félreértések végett azt a gépet csak azért raktam össze hogy megnézzem van e még kedvem a pc géminghez és csak fél évvel később raktam össze a nagyot mikor rájöttem még nem ment el a kedvem a nagy kihagyás után és rászántam magam egy nagyobb gép építésére ami már jóval drágább)

    R5 2600@4Ghz 80W , B450M Pro4, DDR4 16GB 3200MHz cl14 B-die, Hellhound 6700XT 12GB

  • GhostRider93

    tag

    válasz huskydog17 #29 üzenetére

    Megnéztem . 8K youtube félelmetesen élvezhetetlen :DDD .CPU nem kódolt semmit(max a netet) de a GPU video encode 100%-on. 4K alatt már hasonló volt az előzőhöz: GPU video encode 40-50%-on( fogy.=15-16W) ,CPU terhelés csak az adatforgalom miatt nött meg pár %-al ,frame droppok nem voltak. 20.11.1 a driver(frissítetem azóta)

    Letöltöttem(8K) de csak WEBM-ben sikerült(VP9 talán) és a VLC le sem játszotta de a gyári win10 lejátszó már igen, számomra nem volt élvezhető mert folyamatosan eldobta minden másodpercben majdnem 2x (szabályos időközönként) átlag embernek még nagyon talán élvezhető de össze sem lehet hasonlátani a böngészőben való lejátszással .GPU 90-100% on (video encode) de csak max 30W-ot fogyasztott. Nem értem a böngészőben(Chrome) miért nem megy úgyan úgy, ha valaki tudja majd írja le :) .

    Ebben a kategóriában Nvidia sokkal jobb (8K). 6000-es sorozatban elvileg jobb a video encode de ezt látva bőven ráfért a redeonokra. Szerencsére mire lesz 8K megjelenítő itthon(ha lesz egyáltalán) addigra már rég nem ez a gép lesz.

    "filmezős" gép most foglalt :)

    [ Szerkesztve ]

    R5 2600@4Ghz 80W , B450M Pro4, DDR4 16GB 3200MHz cl14 B-die, Hellhound 6700XT 12GB

  • bozont

    veterán

    válasz huskydog17 #35 üzenetére

    Nekem szépen ment a YT 1440p60 és 4k60 az RX480 mellett, persze lehet az i5 4690k tolta ki izomból, ezt nem néztem. A felvételre nem emlékszem, lehet kipróbáltam, viszont a YT képes feldolgozni a HEVC-t is (ezt már Vega56-tal próbáltam).

  • b.

    félisten

    válasz huskydog17 #43 üzenetére

    Igen sajnos. van benne egy / több map pl Würzburg radar, ahol esik az eső. Általában a játékosok nagy része parancsorban kikapcsolja ezt az effektet.
    Az RX nél bent marad sehogy nem tudod kiktatni. Gyakorlatilag kikapcsolódik, de hosszú színes pixel csíkokformájában esik tovább. A távol objektumokat pedig villódzva rakta ki stroboszkóp szerűen. Persze érthető, hogy már nem támogatnak egy 15 éves játékot, de pl a 2070 hibátlanul futtatja most is.Lehet éppen szerencse nem tudom. :N

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • Chaser

    titán

    válasz huskydog17 #47 üzenetére

    ezzel én is így vagyok, fix 60 az már gyóóóóóó', de legyen is 60
    annyi a titok, hogy olyan vga kell ami legalább 75 átlagot hoz, de az se baj ha 90-et, és akkor min értékek is rendben vannak - ha a cpu részéről is rendben annak -
    nálam viszont nem volt gond vsync és amd kombóval, chill az katasztrófa volt, illetve freesync monitorral nem éreztem olyan folytonosságot, mint a 60hz-es monitor-vsync kombóval
    most nv-vel sincs semmi gond
    lehet a monitorodat nem szerette vmiért

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Redneck

    veterán

    válasz huskydog17 #47 üzenetére

    "A túl erős frametime ingadozás legtöbb esetben a túl gyenge CPU számlájára írható."
    Alapvetően nem vitatom, de vannak motorok amik a CPU erejétől függetlenül képesek frametime ingadozásra, bármit pakolsz alájuk. A Ubisoftnak sok ilyen címe van, gondolom a régi, toldozott-foltozott motor a hiba oka. A Crew első részét, kipróbáltam erősen high end vason is, és képtelen volt akadás nélkül futni vertikális szinkronnal, pedig a hardver csak malmozott.

    Ha TV-n (adaptív szinkron nélkül) játszom, inkább fixálok 1-2 fps-sel a freki alá v-sync mellett, mert nem bírom nézni amikor a folyamatos játék meg-meg akad. Akkor inkább menjen kicsit kevesebb fps-sel, de ne akadjon meg. Kontrollerrel egyáltalán nem gáz, és nincs nagy input lag sem.

    [ Szerkesztve ]

    Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz huskydog17 #51 üzenetére

    A BF-el az a baj, a motor "régi", és utólag tették bele a DX12-őt a korábbi Mantle-s motor alapjainak felhasználásával (ami nem teljesen azonos alapokra épül, bár az elv azonos).. 0-áról írt leképezőt kellene belerakni, de az valószínűleg csak a motor következő verziójába kerül majd, ami viszont csak a következő BF játék által lesz használva (hatalmas munka lenne egy új futószalag... persze WoW-nál megcsinálták... DX9 volt és DX12-őt kapott... De EA úgy néz ki nem akar költeni erre, csak "foltozgat".. az olcsóbb)

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák