Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bogyó bá'

    nagyúr

    Szervusz (motoros) topiktárs!

    A cikkedhez annyi megjegyzésem volna, hogy 20 évvel ezelőtt a "lengyelpiacon" fillérekért lehetett venni az orosz Reszursz-1 tirisztoros töltőt, ami 8A-t tudott szabályozható módon, és a töltés végén le is állította saját magát. Megpróbálom a kapcsolási rajzát is beszúrni, ha sikerül:

    Ugyan nem toroid trafós, de igen masszív hiperszil-vasmagos volt. Nekem még van itthon egy, bár az Aldi-s töltő megvétele óta semmire nem használom. Egy másik példányt meg az öcsémnek adtam úgy 10 évvel ezelőtt...

    [ Szerkesztve ]

    Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

  • Brogyi

    senior tag

    válasz Bogyó bá' #1 üzenetére

    :) Szia
    Jó az a ruszki. Ki ne dobd. Túléli az Aldi-s töltődet. Bár erős a motorhoz. A rajzot köszi.

  • sziamiau

    csendes tag

    válasz Bogyó bá' #1 üzenetére

    Hali !
    Most találtam ezt a cikket és köszi.
    -Firkálom milyen hibákat találtam, remélve másoknak segít.
    A gyártási fegyelem hiánya ! A galvanizálás ami valaha kadmiumozás lehetett sok helyen kifogásolható.
    Bicska reszelö salber ezek jó ha kéznél van.
    230-trafo-pimer_szekunder nem szabad sajnálni az időt megéri a fáradozás.
    Ahol csak lehet minden forrasztás fel kell frissiteni.
    Ez a cucc tényleg tudja a 10 Ampert feltöltéskor automatikusan leszabályoz.
    A Hipersil trafo jól bizonyitott normál kb 55Cfok terhelten.
    Controll mérés (Nem anti reklám csak tény) Tescó töltö trafója 15 perc után már forró. A ráírt 8Amper még Startnál sem érte el a 4-et.
    Csá.S.

  • DDF

    újonc

    válasz Bogyó bá' #1 üzenetére

    Szia,

    Honnan tudom a feltöltött akkumulátor, mert nem csak nem jelenne töltőáram 2A (Pecypc-1) Resurs.

  • Kernel

    nagyúr

    válasz DDF #4 üzenetére

    Noha régi kérdés és nem is magyarul íródott, de azért tegyük hozzá a később érkezők kedvéért is, hogy e töltő hátán van egy jumper, ami a rajzon is látszik (zwor a).

    Egyik állásában (szakadás) aktív a túltöltésvédelem, kb. 13,8 V elérésekor lekapcsol és jelez a piros LED. A leállási feszültséget lehet állítani a belső trimmer segítségével, de némileg áramfüggő is. Valószínűleg a vékony vezetéken eső feszültség miatt, más értéken áll le nagyobb vagy kisebb áramon.

    A gyenge vezetéket le is lehet cserélni valami jobbra.

    A jumper másik állásában (rövidzár) a védelem inaktív. Ez akkor jó, ha rossz akkuval kísérletezünk és szándékosan nem akarjuk, hogy lekapcsolgasson.

    Nagyon jó töltő egyébként, ha gyorsan menni kell, de lemerült az akku, ezzel 10-20 perc alatt indítóképesre lehet hozni, 5-6 A áramot beállítva. Vagy akár 5 perc, ha csak kicsit merült le, de már nem indít.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

  • hegefe

    csendes tag

    Brogyi! Negyan jó minden amit írsz. Nagyon komálom.
    Egy kis pontosítást engedj meg a Ca-Ca aksik töltésével kapcsolatban.
    Akku töltős fórumokban olvasható tőled több helyen, mint itt:

    "Talán még nem annyira közismert, hogy ezeket az akksikat illik nagyobb feszültséggel tölteni. Semmi gond, mert van nekünk egy "Recond" üzemmódunk ami pont jól jön. Nem kell egyebet tenni, mint a beállított töltés végeztével elindítunk egy "Recond" üzemmódot. Szóval ha az akksin látod a "Ca-Ca" feliratot akkor minden egyes töltés után használni kell ezt a módot, mert csak így tudod 100%-ra feltölteni."

    A pontosításom annyi lenne, hogy a 16 V körüli töltö feszültséget Ca-Ca ötvözésű akkuk esetében sem kell minden esetben használni a 100% töltöttség eléréséhez. Csak amikor szükséges, az akku állapota megköveteli. Mert a ~16V max. töltési határt jelent a töltési karakterisztika "kiegyenlítés" (equalization) szakaszában.

    A mikor szükséges meg akkor van, amikor bármilyen standard antimon-ólom ötvözésű "Wet" indító akkuknál szükséges volt. (A cellák töltöttsége jelentősen eltér, ezért nagyobb egy cella vízvesztése, falysúly mérési különbség van a cellák között.)

    Ca-Ca indító és munka akkuk a tölt. karakterisztika "elnyelés" (absorption) szakaszában valóban nagyobb töltési feszültséget igényelnek mint az antimonos, régi folyadékos akkuk. De ennek mértékére elégséges a + 0.4V (ami megegyezik az AGM VRLA akkuk + töltési igényével) a 100% töltöttség eléréséhez.

    A "kiegyenlítés" max. töltő feszültségre az a szabály, hogy alkalmazásakor a "Wet" nedves akku hőmérséklete nem érheti el az 51.5 c°-ot, AGM akkunál a 37.8 c°-ot (Ha az AGM akku gyártója engedélyezi a kiegyenlítést! Ezt ellenőrizni kell!)
    Jó közelítés a 'kigyenlítő' töltőfesz. beállítására, ha a hőmérséklet kompenzált "abszorpciós" töltő feszültséghez hozzá adunk 5-10%-ot.
    Ebből látható, hogy az általad ajánlott 16V a 'kiegyenlítő' töltőfeszültség felső szélső értéke. Ca-Ca indító akkuknál kíméletesebb a max.15.5V 'kiegyenlítő' töltőfesz használata. Tekintve, hogy ezek javarészt teljesen lezárt, deszt. víz utántöltés lehetősége nélküli akkuk.

    És végül az általad több helyen idézett Banner műszaki tanácsadó 46. oldalán a teljesen lemerült akku töltésére javaslat a kiszerelt akku 24 órán át 16V feszültségen töltése. Itt a 16V a max. 'kiegyenlítés' feszültségét jelenti, amit megelőz a töltési karakterisztika 'Bulk' és 'Absortion'. Majd a későbbi 'Float' szakasza. (A 24 óra a teljes töltésre vonatkozik!)

    [ Szerkesztve ]

  • hegefe

    csendes tag

    Az előző hozzászólásomból kimaradt a " ... +0.4V (ami megegyezik az AGM VRLA akkuk + töltési igényével) a 100% töltöttség eléréséhez. ..." résznél.

    A Ca-Ca ötvözetes akkuk napi töltési gyakorlatában ami fontos ês pontos töltőfesz. specifikációt igényel. Elnyeletés: 14.8 V Kiegyenlítés: 15.8 V.
    Tehát a +0.4V abszorpciós töltőfesz. növekményt a régi Sb-Sb 'Wet Standard' antimon ötvözetes akkukhoz képest írtam.

    Akku töltési karakterisztika feszültség határ értékek - Ca-Ca összehasonlítása a többi ötvöző variációval. (Tipikus-általános akkum. töltő feszültségek 25 c°-on):
    Akkum. aktív anyag ötvözet típusok szerint:
    Ca-Ca 'Wet Main. Free' elnyeletés: 14.8 V kiegyenlítés: 15.8 V
    AGM 'Flat Plate' VRLA elnyeletés: 14.8 V kiegyenlítés: 15.6 V
    Sb-Sb 'Wet Standard' elnyeletés: 14.5 V kiegyenlítés: 15.5 V
    Sb-Ca 'Low Mainten.' elnyeletés: 14.4 V kiegyenlítés: 15.8 V

    (Aktívanyag ötvözők: Sb=antimon, Ca=kalcium)

    [ Szerkesztve ]

  • feriszlo

    csendes tag

    Kedves Brogyi Bá!

    Érdekelne a régi orosz akkumulátor töltője, amit már rnem használ. Ha eladó lenne, kérem legyen szíves visszajelezni az árral együtt.

    Üdvözlettel:
    Czirják Sándor
    feriszlo@gmail.com

Új hozzászólás Aktív témák