Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dagidög

    senior tag

    Valóban nincs nagy különbség a három kép között. Mivel olyan kényszermegoldásokról beszélünk, amik a MSAA hiányában jönnek jól, ezért a képeket az említett élsimítás nélkül kellett volna lőni.
    Mivel én néztem több játékban is a - ha volt - beépített edge AA-t, FXAA-t, SMAA-t és MLAA-t, illetve ha volt rá lehetőség, MSAA-t, CSAA, SSAA-t, ezért gondoltam néhány embernek megspórolhatok pár pillanatot, ha ezt megírom. Képek sajnos már nincsenek, de több játékban is teszteltem és szerintem egyértelmű a sorrend.
    Játékokba épített Edge AA - csak egy blur effekt az élekre, ettől mozgás közben a recék még inkább "folynak" a képernyőn, néhány játékban viszont jó a képminőségre gyakorolt hatása, de ez ritka. Nem kíván sok erőforrást.
    FXAA - blur nem csak az élekre, de szinte mindenre, így ha egy játékban igényes textúrák vannak, láthatóan szétbarmolja őket. Injectorként szinte bármelyik játékba betehető DX9, vagy afölé. Játék közben kapcsolgatható, így a különbséget is látni, illetve ha nagyon akad a játék, néhány FPS-t lehet nyerni kikapcsolásával. Nem kíván sok erőforrást.
    SMAA - Enyhén simítja az éleket, de egyáltalán nem ront a képminőségen. Számomra a legígéretesebb injectoros megoldás, innen letölthető, ráadásul játék közben egy gombnyomással kapcsolható, lásd FXAA. DX9, vagy afölé. Nem kíván sok erőforrást.
    MLAA - AMD-s kártyákon driverből kapcsolható megoldás, az első verziója a képkockán helyenként jól eltüntette az éleket, helyenként meg elmosta a képet és a feliratokat is szétbarmolta. A 2.0-s verzió már több élt tüntet el, de még mindig helyenként homályos és a feliratok - bár sokkal jobbak - még nem az igaziak.
    MSAA - Az éleket szépen eltünteti, 2x-nek még nem látom értelmét, 4x MSAA már szépen eltünteti az éleket, 8x MSAA már a nagyítóval kereshetőeket is. Erőforrásigénye jelenettől és GPU architektúrától függ, általában magas. A támogatása az adott játékon múlik.
    CSAA - képminőségre MSAA, kevesebb erőforrásigénnyel. Jelenleg csak Nvidia kártyákon támogatott. Ha QCSAA-ként szerepel, az csak a mintavételezésben nyújt mást, érdemi különbség nincs. Csak ott működik, ahol az MSAA is.
    SSAA - A legjobb képminőséget nyújtja. Hátulütője, hogy hatalmas erőforrásigénye van, így a durvább játékokban használatához minimum high end kártya, de inkább high end SLI/CF rendszer kell. 2x még nem éri meg, 4x-től viszont kifizetődő.

    Próbáltam néhány hibrid megoldást is:
    Amennyiben valakinek az SSAA túl éles (igen, ilyen is van), annak megfelelő lehet az
    SSAA+FXAA - az SSAA szépen eltünteti az éleket, az FXAA pedig kicsit természetesebb hatást kölcsönöz a jelenetnek, nem szúrja ki a szemed az éles kép. :D
    MLAA+SMAA - a legtöbb él szépen eltűnik, de az MLAA miatt a betűk torzulnak, ezért én nem szeretem. Ha ez mást nem zavar, akkor egész jó alternatíva, de erőforrásigénye a CSAA-t nagyjából eléri.

    A sorrend nagyjából így néz ki: SSAA = SSAA+FXAA > CSAA > MSAA > MLAA + SMAA > SMAA > MLAA > FXAA > Edge AA(pár játéknál az MLAA elé tehető, de ez nagyon ritka). Használjuk azt, amit az adott játék, illetve gépünk megenged.

    [ Szerkesztve ]

  • Dagidög

    senior tag

    válasz Löncsi #30 üzenetére

    Igen, de csak olyan játékokra tudod, ahol a MSAA támogatva van. Kiválasztod az adott játékot driverből, az erre vonatkozó résznél (talán anti-aliasing settings) override application settings és ott beállítod a megfelelő értéket. Némely játék natívan támogatja, ott simán a beállításokból eléred - pl. Dirt 2-3.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák