- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dagidög
senior tag
Valóban nincs nagy különbség a három kép között. Mivel olyan kényszermegoldásokról beszélünk, amik a MSAA hiányában jönnek jól, ezért a képeket az említett élsimítás nélkül kellett volna lőni.
Mivel én néztem több játékban is a - ha volt - beépített edge AA-t, FXAA-t, SMAA-t és MLAA-t, illetve ha volt rá lehetőség, MSAA-t, CSAA, SSAA-t, ezért gondoltam néhány embernek megspórolhatok pár pillanatot, ha ezt megírom. Képek sajnos már nincsenek, de több játékban is teszteltem és szerintem egyértelmű a sorrend.
Játékokba épített Edge AA - csak egy blur effekt az élekre, ettől mozgás közben a recék még inkább "folynak" a képernyőn, néhány játékban viszont jó a képminőségre gyakorolt hatása, de ez ritka. Nem kíván sok erőforrást.
FXAA - blur nem csak az élekre, de szinte mindenre, így ha egy játékban igényes textúrák vannak, láthatóan szétbarmolja őket. Injectorként szinte bármelyik játékba betehető DX9, vagy afölé. Játék közben kapcsolgatható, így a különbséget is látni, illetve ha nagyon akad a játék, néhány FPS-t lehet nyerni kikapcsolásával. Nem kíván sok erőforrást.
SMAA - Enyhén simítja az éleket, de egyáltalán nem ront a képminőségen. Számomra a legígéretesebb injectoros megoldás, innen letölthető, ráadásul játék közben egy gombnyomással kapcsolható, lásd FXAA. DX9, vagy afölé. Nem kíván sok erőforrást.
MLAA - AMD-s kártyákon driverből kapcsolható megoldás, az első verziója a képkockán helyenként jól eltüntette az éleket, helyenként meg elmosta a képet és a feliratokat is szétbarmolta. A 2.0-s verzió már több élt tüntet el, de még mindig helyenként homályos és a feliratok - bár sokkal jobbak - még nem az igaziak.
MSAA - Az éleket szépen eltünteti, 2x-nek még nem látom értelmét, 4x MSAA már szépen eltünteti az éleket, 8x MSAA már a nagyítóval kereshetőeket is. Erőforrásigénye jelenettől és GPU architektúrától függ, általában magas. A támogatása az adott játékon múlik.
CSAA - képminőségre MSAA, kevesebb erőforrásigénnyel. Jelenleg csak Nvidia kártyákon támogatott. Ha QCSAA-ként szerepel, az csak a mintavételezésben nyújt mást, érdemi különbség nincs. Csak ott működik, ahol az MSAA is.
SSAA - A legjobb képminőséget nyújtja. Hátulütője, hogy hatalmas erőforrásigénye van, így a durvább játékokban használatához minimum high end kártya, de inkább high end SLI/CF rendszer kell. 2x még nem éri meg, 4x-től viszont kifizetődő.Próbáltam néhány hibrid megoldást is:
Amennyiben valakinek az SSAA túl éles (igen, ilyen is van), annak megfelelő lehet az
SSAA+FXAA - az SSAA szépen eltünteti az éleket, az FXAA pedig kicsit természetesebb hatást kölcsönöz a jelenetnek, nem szúrja ki a szemed az éles kép.
MLAA+SMAA - a legtöbb él szépen eltűnik, de az MLAA miatt a betűk torzulnak, ezért én nem szeretem. Ha ez mást nem zavar, akkor egész jó alternatíva, de erőforrásigénye a CSAA-t nagyjából eléri.A sorrend nagyjából így néz ki: SSAA = SSAA+FXAA > CSAA > MSAA > MLAA + SMAA > SMAA > MLAA > FXAA > Edge AA(pár játéknál az MLAA elé tehető, de ez nagyon ritka). Használjuk azt, amit az adott játék, illetve gépünk megenged.
[ Szerkesztve ]
-
Dagidög
senior tag
Igen, de csak olyan játékokra tudod, ahol a MSAA támogatva van. Kiválasztod az adott játékot driverből, az erre vonatkozó résznél (talán anti-aliasing settings) override application settings és ott beállítod a megfelelő értéket. Némely játék natívan támogatja, ott simán a beállításokból eléred - pl. Dirt 2-3.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Napelem
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fallout 4
- Renault, Dacia topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Vicces képek
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- PCX Garancia! MSI RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Gaming X TRIO Videokártya! BeszámítOK
- Rog 4070 Ti //KERESEM!!//
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 100.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-