- RAM topik
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Milyen notebookot vegyek?
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- GoPro Topic
- Faragott a Radeon RX 7700 XT árán az AMD
- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz AMD Power #60 üzenetére
Az NV-nek ez nem csapás ez rég bele volt kalkulálva ... sokkal szarabb nekik az, hogy a két top Physx-es játék tiplire került. A jövő év első felében csak a Mirror's Edge lesz a szerény válasz az AMD DX10.1-es címeire. Egyébként az AMD is átvált unszimpatik módba, a Battleforge-ban olyan grafikai- és sebességelőny lesz a DX10.1 módban, hogy az nem az API-tól lesz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz antikomcsi #77 üzenetére
Nem csak három DX10.1 cím jön jövőre csak ezek lesznek az AMD segédletével fejlesztve.
Minimum egy tucatra számíts, de nem tőlem hallottad.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De nem nagyságrendekkel. Márpedig a Battleforge-ban ilyen különbségek lesznek. Az tény, hogy DX10.1 gyorsabban tud szebb AA-t, árnyékolást és megvilágítást, de nem szükséges sokkal szebb textúrákhoz például.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Stormrise-t a SEGA adja ki. Az EA az egy ideig még marad DX9 vonalon. Nyilván a Stormrise esetében minimum volt a DX10, mert nagyon sok egység lesz a pályán, és ezek Geometry Shaderrel lesznek másolgatva, illetve alakítgatva, ehhez a DX10.1 jobb megvilágítási modellt, LOD kezelést és AA támogatást ad hozzá pluszban.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért ne felejtsük el, hogy a GPGPU és a SOC chipek fejlesztése két pofára zabálja a pénzmagot. Emellett a zöldek jóval kevesebb anyagi fedezetet biztosítanak a PC-s VGA piacra való fejlesztésre, mint mondjuk tavaly.
Már az OEM sem az övék, hisz 5%-ot vett el az Ati a PC-s asztali piac részesedésből ezt nem lehet megcsinálni úgy, hogy 9 nv karira 1 radeon jut.FefeeX: az integrált VGA piac, ott más az állás. Elvileg ott még mindig az NV van előnyben, de az intel aláz. A noti piacon már fordult a helyzet az NV van hátrányban az AMD-hez képest.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A magyar boltok polcain még az év első felében rendelt termékek keresnek gazdit... a médiában különösen ez a jellemző. Nyilván ez nem érdekli az AMD-t, hisz most minden gyártó az ő grafkarijait veszi meg. A konkurens oldal egyik hírénél épp panaszkodott egy nagykeres srác, hogy tucatszámra viszik a HD 4000-et és a régebben rendelt GF9600-9800 karik meg porosodnak a raktáron ... ráadásul modnta, hogy ez az ünnepi prémiumába kerül.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A játékokkal jövőre majd megújulunk mi is.
Az NFS UC-t szerintem kihagyjuk, mert az teljesen alkalmatlan a tesztelésre. Azt én próbálgattam és két mérés esetén teljesen eltérő az eredményem. Teljesen logikátlanok az eredményeim. Egykarival átlag 20 FPS, CF-fel meg megvan a 80 is. A poén az, hogy ha CF nélkül indítom el, majd kilépek bekapcsolni a CF-et, és újra elindítom, majd újra kilépek kikapcsolni és elindítom akkor már egy karival is megvan 40 FPS.
Tudom, hogy fájó, de az új NFS egy gyenge konzolport lett, ahány mérés annyi eredmény, még akkor is, ha ugyanaz a konfig és a beállítás.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tzsolesz #184 üzenetére
A gyári driver CD-t is frissítik. Ha pl. most veszel HD4800-at, akkor nagy valószínűséggel már szeptemberi, vagy októberi driver lesz mellékelve a karihoz.
Whiz: mostantól dolgozni fogunk rajta, hogy előhozzunk valami hibát a Radeon tesztkarikon. Nyilván eddig valamit nem jól csináltunk, hogy hibamentes minden, de ezentúl rátérünk a helyes útra.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az én információim szerint ilyen lefizetem és kitiltom az AMD utoljára a Hellgate: Londonnál fordult elő. A Fallout 3 az más eset volt, ott a Buthesda el volt csúszva a fejlesztéssel, és időhiányban csak az NV karik kaptak komolyabb optimalizálást ... a HD Radeon kariknak eleve nagyon fekszik az Emergent motor.
Nem tagadom van ráhatás a fejlesztőkre NV és AMD oldalról, de kizárni a fejlesztésből már senkit nem fognak csak azért, mert az AMD, vagy az NV bepénzelt.
Persze játék elején induló logót lehet vásárolni, de ez egyre kevésbé éri már meg.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Most már csak céges informátoroknak hiszek. Ők tuti úgy tudják ahogy megtörtént. Szerintem nem volt olyan gáz a Bethesda cselekedete. Sokkal durvább volt a Hellgate: London.
Amúgy most az NV megszívta eléggé ... két top Physx-es címe volt a Gearbox féle Alien és a Borderlands ... az előbbi jegelve lett, míg az utóbbi megjelenése a távoli jövőbe esedékes. Egyedül a Mirror's Edge-t fogják behúzni Physx címként ami technikailag nagyon vérszegény megvalósításokat használ, így a tervek nagyon nem úgy alakulnak ahogy azt szeretnék a vezetők.
Igazából mindegy, hogy mekkora név az a játék ha jól megcsinálják akkor siker lesz márpedig a BattleForge-ról és a Stormrise-ről eddig áradoztak a gamer lapok. Emellett a fejlesztők múltja sem kutya.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Komplikato #249 üzenetére
Az NV már megkérte az AMD-t a CUDA támogatásra, de az AMD nemet mondott. Szerintem ez a döntés nem fog megváltozni, így borítékolható, hogy a CUDA csak GF karin fog működni.
Rocket: Hivatalosan az R600-at a 8800GTS 640MB ellen szánták. Azt a kártyát jelenleg is veri a HD2900XT.
Én kapom az NV marketing anyagokat ... sok dolgot nem közlök le, mert nem akarom égetni a céget. Ne tud meg miket küldenek, ha az egy cikkben akár egy játékban is jobb a GF GTX260, mint a HD4870 akkor már jön az oldalas anyag, hogy elvertük az AMD-t. Ez manapság állandó, ennél vannak sokkal cifrább dolgok is amitől pl. a B3D-n mindenki fogja a fejét. Én azt látom ebből, hogy szét van esve a marketing.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Erről beszéltem az AMD egyik emberével. Amíg globális szinten tartják magukat a kártyák, addig nem lesz árcsökkentés. Itt az AMD már nem fog küzdeni. Egy nagykeres embörke is mondta, hogy heti 100-150 darabos mennyiség van eladva a HD 4800-ból, a GeForce GTX 200 esetében örülnek ha 20-at visznek. Ne feledd, hogy azok a kártyák a közvéleményben már le vannak írva. Olyan ez, mint a HD 2900XT és a GF 8800GTS 640MB csatája, előbbi volt a gyorsabb, de a közvéleményben szemében le volt írva a kari. Ennek ez a hatása az eladásokra. Az NV-nek azért ilyen marketingje, mert nincs semmi a kezükben, így nincs értelme várni, minden lehetőséget meg kell ragadni. Tudják a cégnél, hogy leghamarabb a DX11-es G300 vághat vissza, addig esélytelenek. Az pedig, hogy két top szponzorált játékot elvesztettek még nagyobb veszteség nekik. Azt nem nevezném marketingnek amikor az NV alkalmazottjai a tesztek után kutatnak, és ha találnak egy olyat ahol jól teljesít a kártyájuk akkor azt rögtön linkelik azonnali közlésre (én meg vissza szoktam linkelni két olyan tesztet ahol megverik a karijukat - na bumm) ... ez nem marketing, hanem értelmetlen kapkodás. Ráadásul lekamuzták, hogy a Far Cry 2-ben DX10.1 nélkül is működik az AA az alpha-test objektumoknál, napokig borultak a röhögéstől a rage3D és a B3D fórumlakók. (nyilván oda programozók járnak nehéz őket megvezetni) - PH-ra ezt a hírt nem is hoztam le, felesleges tovább égetni a zöldeket.
Az RS: Vegas az az Interpolátor gyengesége miatt ilyen gáz GF karin. Minden UE3-as játék az nagyon erős FP16 blending képességek miatt gyorsak a Radeon HD-kon. Nézd emg a HD 4670-es tesztet ott a HD 3850 megveri sokkal az új jövevényt, pedig a Shader teljesítmény még jobb a HD 4000-nél a branching miatt, de órajelenként fele annyi fragmentet interpolál az új RV730 mag. Ez az RS Vegas-nál azért jön ki ennyire, mert a shading fázisok arányaiban sok időt vesznek igénybe.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 2900XT az a HD 3870-hez van közel teljesítményben (-3-5%). A 8800GTS 640 az kb. 9600GT alatt van 10%-al.
Játék terén nem látszik a Radeon főlénye, de a DX10 SDK-ban szereplő demókban már jól érződik, hogy vannak gyengéi a GeForce architektúrának. A GeForce GTX 260 a HD2900XT-vel versenyez, sőt esetenként főlé is nő. Nyilván a játékokban még nincsenek ilyen szinten használva a Geometry Shaderek és a Stream out eljárások. Az első ilyen játék a Stormrise lesz, ott a fejlesztők GTX 200 szériás karit adnak meg minimum követelménynek GF oldalról, Radeon oldalról elég a HD 2900 is. Mondjuk azt megkérdeznem, hogy az AMD mennyit lobbizott azért, hogy a képszámítás harmada geometry Shaderből álljon.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz [CS]Blade2 #316 üzenetére
Nem készült még pontos leírás a játék technológiájáról, de szerintem arról lehet szó, hogy egyszerűbb és gyorsabb az objektumokat GS-sel másolgatni és alakítgatni, mint egyenként betöltögetni. Ha az utóbbit választanák akkor az AMD karikon is kifeküdne a program. Igazából a GS segítségével elérhető eljárások sebességnövelést célozzák. Igazából a Doom 3-ban átírhatnák a Stencil Shadow Volume számítást Geometry Shaderre, akkor nem lenne terhelve a proci, illetve a graf chip Z fill-rateje. Emellett 50 FPS helyett 250-nel futna. Gondolom, ha nyílt lesz az ID Tech 4 forráskódja akkor valaki neki is fog esni.
Nézd ez jövőre tulajdonképpen így lesz. Ha a Mirror's Edge-ben szeretnél full élményt akkor menned kell a boltba egy GF GTX 200-ért a physx miatt. Ha a DX10.1-es játékokba akarod a plusz grafikát akkor meg venni kell egy Radeon HD 4000-et.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Bluegene #321 üzenetére
Attól függ, hogy Cuda-ra lett írva, vagy Novodex-re. Ha az előbbire akkor nem lesznek ilyen szilánkosra törő ablakok, lengedező ponyvák mag hasonló nyalánkságok. Ha Novodex-re lett írva akkor a proci, vagy a Physx kari is képes lesz számítani majd ezeket. Bár azt írták, hogy only GF GTX 200 fícsőr lesz szóval gyanítom, hogy Cuda van a dolog mögött.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz [CS]Blade2 #325 üzenetére
Itt főleg a hivatalosan támogatott játékokon van a hangsúly. Az NV első számú játékai a Mirror's Edge, a Borderlands és az új Alien. Nyilván az utóbbi kettő ki lett ütve, mert a Borderlands sajna minimum 2009 végére csúszik az Alien pedig jegelve lett határozatlan időre. A Mirror's Edge ugye jön januárban Physx támogatással.
Az AMD brandjei a Battleforge, a Stormrise és a Cloud 9. Ezek lesznek úgy megírva, hogy nagyságrendi teljesítmény és látványbeli előnyt jelentsen a DX10.1. A Battleforge jövő év elején jön, a Stormrise nyáron, míg a Cloud 9 valamikor 2009-ben.
Ezenkívül lesznek még DX10.1-es játékok csak azok nem fognak akkora különbséget felvonultatni, mint az előbbi három ... többnyire kimerülnek majd az AA támogatásban és egyéb nyalánkságokban (hasonlóan a Stalker Clear Sky-hoz).Ez alapján annyira nem vészes még a helyzet. Bár lehetne jobb is...
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz hahakocka #328 üzenetére
Az AMD nem ígért semmit a Physx kapcsán. Az NV próbálja segíteni a srácot, de úgy tudom, hogy nem kapták meg az AMD-től a driver felépítésének zárt dokumentációját. Mondjuk ezt előre lehetett sejteni.
Nem tudom, hogy halad az AMD physx dolog. Nyilván az NV teljes mellszélességével a srác mellett áll, így vélhetőleg a CUDA féle Radeon library kész, és a wrapper is jól állhat. Szerintem a project, most az AMD driver visszafejtésénél tart. Ezt marha nehéz megcsinálni ... Én nem várok sokat a Physx támogatástól addig amíg az AMD nem adja ki a doksikat.Hát a jövő év első negyedében lehet, hogy lesznek új karik. Keress meg akkor.
Nem felejtem el, hogy több fejlesztő is nyilatkozta a DX10.1 támogatást, de mint mondtam ezek a gyorsabb és jobb AA-ban, és némi extra vizuális nyalánkságban ki fognak merülni. Jó persze ... ez is számít, csak az AMD hivatalosan támogatott brandjeinél nagyobb különbségek lesznek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz hahakocka #332 üzenetére
Ja, hogy a Havokot kérdezted ... az Top Secret dolog egyelőre. Eleve szerintem az a probléma, hogy nagyon drága a Havok FX licensz, így nem sokan vásárolják meg. Nyilván konzolra elég a sima Havok is.
A Blizzard esete az olyan, mint a Valve. Nem fogják úgy megírni a játékot, hogy a GF karisok kimaradjanak a jóból. Ezért mondtam, hogy komoly különbségek nem lesznek, bár az AA az fájó pont.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem akarok belefolyni ilyen driver vitába, de tudod, hogy hány fejlesztő nincs megelégedve az NV meghajtókkal. Még ez a 180-as driver sem engedélyezi az összes DX10 effekt futtatását a GF karikon, pedig lassan egy éve könyörögnek a programozók ezért. Ehhez képest az AMD driverei már rég engedélyezték az összes DX10.1 fícsört és a 8.12-vel teljes lesz a tessellator, és a Stream Compute támogatás is. A 9.1-es catalystben pedig benne lesz az összes OpenGL 3.0-ás kiterjesztés támogatása.
Ennyit a hihetetlen komoly nv driverekről. Ez lesz a zöldeknek a másik csapás, akik komoly DX10-es stuffot fejlesztenek, azok Radeonra lettek kényszerítve támogatás hiányában.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát azért nem ártana a fejlesztők igényeire is oda figyelni, mert hát nem mindegy, hogy a következő generációs játékokat GF GTX 200-on, vagy HD 4800-on fejlesztik. Márpedig a fejlesztők kénytelenek az utóbbihoz nyúlni a támogatás miatt. Persze világos, hogy az NV-nél a PC-s GPU piac már másodlagos szerepet tölt be, de ha kontrázni akarnak a G300-zal, akkor bizony pénzt kell beleölni ... minimum annyit, mint a GF 8 esetében. Most mind a két cég a jövőre koncentrál, a jelenen már nem lehet javítani, az NV hozza lassacskán az 55nm-es GT200-át, ami már bő két hónapot késet. Mellesleg keresni kell új húzócímeket is, mert a Gearbox nem tudja időre prezentálni a két legjobban támogatott játékot.
Egyébként az ilyen fórumos bizonyítgatással nem igazán lehet semmit sem elérni
lehet mondogatni, hogy gány a driver, meg hasonlók ... meggyőztök egy embert, hogy vegyen egy GF karit ... erre az internetes tesztek meggyőznek 100-at, hogy vegyen Radeont. Ez olyan lépéshátrány, amit nem lehet behozni.
Persze mondogathatjátok, de ezzel azt éritek el, hogy mindenki GF fannak tart majd titeket.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
DX10 SDK-ban stream out-os teszteknél a HD 2900XT eredményeit hozza a GeForce GTX 260. Ez alapján nem mondanám, hogy minden rendben van az architektúrával. Bár ezt már leírtam a Logout blogban. Tulajdonképpen az SDK-s DX10 techdemók igazolják is amit mondtam, csak a játékok nem használják ezeket az eljárásokat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz schwartz #364 üzenetére
Szerintem túl sok pénz megy a CUDA-ba és a SOC rendszerekbe. Nyilván le tudnak csípni a költségvetésből csak akkor változik az üzleti terv. Nyilván a cég jövője a HPC-ben és a SOC-ban van, tehát oda kell a lóvénak mennie. Minden más másodlagos.
Steven: A sebeséggel eddig sem volt gond. - és szebb lett.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát a Stalker-ben ennyire képes egy GTX 260 és egy HD 4870. Egyedül a HD4870x2-ő az ahol el lehet engedni a gyeplőt felbontásilag. Elvileg még jönnek Engine update-ek a CS-hez ... lehet a sebességet növelni. Most, hogy van DX10.1-es natív render a motorban, szépen át lehet írogatni a LOD utasítások használatával a textúraszűréseket. Ez alapból +20-30% boost.
rocket: A DX10 SDK techdemók arra valók, hogy a fejlesztők tanuljanak az anyagokból, hogy a jövőben amikor ők használják fel a játékokban az eljárásokat, akkor jó sebességet érjenek el vele.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Meg lehetne ezt csinálni gyorsra. Gondolom az idő pénz és nem tudták optimalizálni. Most elvileg, hogy lejárt a TWIMTBP programjuk, így nem akadály lecserélni az elavult eljárásokat újakra, így a patch-ek kiadásával folyamatosan gyorsulhat majd a program. A natív DX10.1 render már megvan, lehet azt tovább is pofozni.
Dark KillerX: A konzolos eladásokból visszajön a pénz ... a PC az sajna le van szarva.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerencsére nekem 1024-es felbontású a monitorom, így mehet az EFDL is.
Amúgy a napsugarak minőségét kell mediumra rakni ... azzal sok FPS-t lehet nyerni és látványban nem nagy kunszt.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ebben a Techgage tesztben az nem tetszett, hogy egy NV híranyag már azelőtt felhívta a készülő HD4870 1GB vs GTX260 216 cikkre a figyelmet, mielőtt megjelent volna.
Igazából nem is értettem, hogy miért pont a Techgage, miért nem Xbitlabs, vagy neves Anandtech? Félreértés ne essék nem akarok ezzel semmit mondani csak furcsa ... írhatták volna a Bittech-ről is, hogy készül a teszt.
Na mindegy ... Legközelebb mi is ránézünk az újabb játékokra.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.