- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
koanla
aktív tag
válasz Hieronymus #9 üzenetére
"Nincs kritikus helyzet kezelésére tanító tréning."
Dehogynem. Már több helyen is van vezetéstechnikai tréning az országban. Még a programjaik is szerteágazóak.
"Vajon mennyien tartják be az alapszabályt vészhelyzetben. Vagy kanyarodunk vagy fékezünk! A kettőt egyszerre soha sem alkalmazzuk."
Attól függ, mi a vészhelyzetből a kivezető út. Az ABS-t nem véletlenül találták ám ki, azzal nem fog blokkolni egyik kerék sem, elkerülő manővert is tudsz csinálni fékezés közben. Cserébe növeli a fékutat, különösen, ha az előbb említett elkerülő manőverbe kezdünk. A tapadási kör fontos fogalom. -
koanla
aktív tag
válasz CounterBoci #28 üzenetére
Fura dolgok ezek. Amikor még szoci vasakat hajtottam, elképzelhetetlennek tartottam, amikor valaki mesélte, hogy akkorát fékezett, hogy lefulladt az autó.
Aztán ahogy ABS-es autóim lettek, már fordítva volt fura. Egyszer egy régi 1-es Focust kaptam csereautónak, amiben nem volt ABS. És bizony lefulladt nekem is egy intenzív fékezésnél.Kerülésre is volt esetem, akkor az egyik éjjel melóból hazafelé egy őzike várta meg, míg közel érünk és ugrott az autó oldalának. Szerencsére nem jöttek szembe és úgy álltunk meg, hogy már félig a szembesávban voltunk. Így is nekünk jött, de elfutott, szóval meg tudta úszni ő és mi is. ABS, ESP nélkül ott szerintem forgunk kábé, pedig a fent említett vezetéstechnikai tréningek egyikén részt vettem már párszor. De ez tipikusan olyan szituáció volt, amikor fékezéssel nem tudtam volna elkerülni az esetet és a fékezés nélküli kikerülés sem lett volna optimális. Szóval bizony van erre igény, tér - és a technika fejlődésével már szerencsére lehetőség is.
-
koanla
aktív tag
válasz freeknight #32 üzenetére
Persze, hogy nem csodaszer, de van, hogy az húzza ki az ember seggét a bajból. Ha úgy használjuk, mintha ott se lenne és tévedünk, de csak akkorát, hogy pont tudjon segíteni, az nagyon hasznos tud lenni. Ha valaki eleve ezekre alapoz, az elég nagy baj.
Az egyenes vonalú fékezéshez még egy utolsó adalék részemről: van olyan, hogy kanyarodik az út, és meg kell állni. Akkor sem baj ám, ha vannak ezek a kütyük. Nem megoldás, hogy érintőre fékezünk, mert az adja a legjobb lassulást, mert sajnos annak az útnak a vége az árok, fa vagy szembejövő lehet adott esetben. És ez itt nem "döntés" kérdése olyankor. -
koanla
aktív tag
"Nagyon sok embernél látom, hogy kanyarodásnál lenyomva tartja a kuplungot és mire egyenesbe hozza az autót utána engedi fel. Meg is szoktam kérdezni, hogy miért így csinálja??"
Mit szoktak válaszolni?
Csak mert szerintem az oktatásunk hiányossága miatt van ez. Mármint, az baromi fontos, hogy ne fulladjon le az autó, de hogy megfelelően kezeljük, már kevésbé. És aztán aki így tanult meg, az vagy rájön magától, vagy valaki segít neki, vagy így marad. -
koanla
aktív tag
válasz freeknight #43 üzenetére
"Ennyi idő alatt kell meglátni a szemednek, mi az ábra, eljutnia az agyadig, dekódolni kell, kiadni az utasítást az izmoknak, és még fizikailag is meg kell mozdítani a végtagjaidat."
Ehhez képest mennyien gondolják elégnek a 0,3-0,5 másodperces kövtávot. Az igazán faszkalapok 0,2 alá is bemerészkednek. (tudom, elkanyarodunk picit a témától már ezzel)