Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #19 üzenetére

    Sokkal bonyolultabb a probléma. MSRP szinten a GTX 960 2 GB 199, míg 4 GB 219 dollár, illetve az R9 380 2 GB 199, míg 4 GB 209 dollár. Ha ez nem lenne jó, akkor már nyáron reagált volna az NV. Az, hogy a boltokban mennyiért megy gyakorlatilag mindegy, mert ezek a kártyák bár dobozosak, de nagyjából 2/3 részben kerülnek teljes konfigurációba. Fogja magát pl. a Best Buy és a teljes üzlethálózatára összeszerel kb. 15000 középkategóriás PC-t. Itt jön elő a visszatérítés, és egy nagy áruházlánc erre megy. Az R9 380 2 GB esetében a legtöbb gyártó képes felajánlani -10-15 dollárt gépenként 10-15000 rendelésre. A 2 GB-os GTX 960 esetében maximum 5 dollár visszatérítés lehetséges a túl drága GTX 950 miatt. Ezt orvosolná a 2 GB-os GTX 960 helyére kúszó 4 GB-os cucc.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz schawo #91 üzenetére

    Arra játszanak, hogy az előre összerakott PC-knél sokan nézik a VRAM mennyiségét, mert nem tudják, hogy ennek nincs jelentősége. A legtöbb katalógusban még ma is úgy szerepelnek a VGA-k, hogy 2 GB-os, vagy 4 GB-os, de azt már nem írják oda, hogy milyen. Láttam például ilyen katalógusokat nyugatról. Annyi van írva a gépről, hogy négymagos, 16 GB RAM, 4 GB video, xy TB/GB HDD/SSD. Az hogy ezt Mari néni gyártja-e, vagy Pista bácsi nem írják oda. Ami információt ki szoktak rakni, hogy Built for Battlefield 4 és hasonló bullshitek.
    A hazai béna marketinghez szokott elmével hülyeség, amit az NV csinál, de ott ez más, mert kvázi azt mondják a Best Buy-nak, hogy bevállaltok még 10 dollárt, és írhatjátok a kamuleírásba a 4 gigát. Ez addig működni fog, amíg nincs visszatérítéssel 4 GB-os R9 380.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz schawo #94 üzenetére

    Az sokkal lassabb. Attól, hogy ezek az áruházláncok hülye leírást nyomnak még nem akarnak rossz terméket eladni. Pláne, amikor arról van szó, hogy ők állítják össze a konfigot, tehát a vásárló bizalmat szavaz a szakértelmüknek. Nálunk nyilván eladják a hulladékot, de nyugatabbra ez nem igazán jellemző.

    Egyébként a lépésnek nyilván köze van ahhoz, hogy az R9 380 megjelenésével a 960-ra való igény visszaesett. Amit az NV csinál az egy eszköz arra, hogy újra meglegyen a korábbi eladás. Persze van esély rá, hogy nem lesz meg, de akkor majd lesz egy következő lépés.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Hmmm1 #99 üzenetére

    Nyilván, ha a 960 - 380 viszonyt nézed, akkor a 380-nak a mem-sávszélje ~50%-kal nagyobb. Ez akkor jelent előnyt, ha az adott motor leképezője pixelenként viszonylag sok bitnyi információval dolgozik. Ilyen motor például az új Frostbite és CryEngine. Más motorok még a PBR implementálása szempontjából nem tartanak ott, ahol a Frostbite és a Cryengine, így nincs szükségük túlságosan sávszélzabáló leképezőre. Ilyenkor nem kell akkora sávszélesség sem.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz kisza25 #101 üzenetére

    Azok a programok nem tudják meghatározni, hogy mennyi VRAM van lefoglalva. Valójában a legtöbb modernebb motor küzd a WDDM 1.x felülettel, így addig használja a rendelkezésre álló VRAM-ot, amíg be nem telik. Egyszerűen csak azért, mert a törlést túl drága alkalmazni. Tehát ha veszel egy 4 GB-os kártyát, akkor 4 GB-ot tele fog szemetelni a játék, akkor is, ha a futtatási idő 99%-ában 3 GB-nyi tárolt adathoz hozzá sem nyúl.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gtamate2 #109 üzenetére

    Vannak olyan motorok, amelyeket annyira a konzolhoz igazítottak, hogy a PC-s port streamelése nem ideális. Ilyen a GTA5, vagy a Shadow of Mordor. De ezek sem igényelnének 1 GB-nál több VRAM-ot, mert konzolon az előbbi 600 MB-ba, míg az utóbbi 300 MB-ba belefér. A pontos értékeket nem tudom, de nagyjából ennyi leválasztott VRAM-ot kapnak a rendszermemóriából. Tehát valójában nőni a memóriahasználat csak akkor fog, ha valami egészen extrém irányba megy el a PC, mert a mostani terheléssel a WDDM 2.0 inkább csökkenti majd a memóriahasználatot, hiszen a konzolhoz hasonlóan lehetővé teszi PC-n is a nem használt pufferek törlését úgy, hogy ne akadjon meg a program.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gtamate2 #115 üzenetére

    Azért fut jól, mert grafikai komplexitásban a 4-5 évvel korábbi szintet képviseli. Magát a motort 10 éve fejlesztették, tehát nyilván abszolút nem ideális ezekre az új gépekre. Nem is ad igazán jó eredményt. Egy Frostbite-tal vagy egy CryEngine-nel szemben abszolút elhasal, még azonos gépen is. De oké a 10 év az 10 év, nem is elvárható, hogy versenyképes legyen.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz schawo #120 üzenetére

    Erősen látszik rajta az idő. Az arcok például rendkívül műanyagok. Egyedül a művészi munka tartja egyben, de érződik, hogy a motor nagyon kevés fényforrást kezel. Lehet, hogy ez egy átlag játékosnak nem tűnik fel, mert nem tudjátok mit kell figyelni, de nekem bántja a szemem a csomó fake effekt. Ettől még a játék jó, csak nem a grafika szempontjából.

    Azt persze hozzá kell tenni, hogy én ezzel sokat foglalkozok, és amíg az ismerőseim a BF4-et bálványozták, addig én sikítottam a specular aliasingtól. Ők is azt mondták, hogy valami bajom van, hogy ilyet észreveszek. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák