Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16820480

    törölt tag

    válasz vicze #45 üzenetére

    Azért azt nézd meg, hogy mennyire ment a para az elején, hogy majd 2-3 év után akkut kell cserélni. Aztán hogy majd 5-6 év után. Aztán igazából 10 éve vannak tömeggyártásban EV-k, és olyan tömegesen nem nagyon kell cserélgetni az akkukat (kivéve talán az első generációs Leaf-ek, ahol nem volt jól megtervezve). Szóval ez gyaníthatóan nem akkora nehézség, mint gondolnák sokan, csak még nincs precedens, ezért mindenki azt fantáziál, amit szeretne róla. Valószínű, hogy előbb fog szétesni fizikailag az autó, mint hogy az akkuhoz kellene nagyon nyúlni.
    De még a csökkent hatótávú autókat is le lehet passzolni majd második autónak, vagy városi rohangászósnak, vagy újrahasznosítod az akkut, mert otthoni energiatárolásba vagy hasonló helyekre még megveszik simán majd, és nem olyan sok pénzért van egy szinte új autód.

    Az meg hogy mondjuk 30 év még az ICE kihalása nem úgy néz azért ki ugye, hogy 30 évig még a jelenlegi helyzet van, aztán hopp, eltűnnek, hanem mondjuk 10-15 év múlva fele ennyi lesz már csak az utakon, aztán 20 év múlva már negyed ennyi talán, és így tovább. Egy idő után ez magával hozza, hogy nem nagyon fogja megérni benzinkutakat fenntartani, ami magával vonja, hogy kevesebben tudnak majd kényelmesen ICE-t használni, és így tovább.
    Az a 20 ezer alatti ár már kezd amúgy egész használható lenni, ha megnézed például ott nálatok egy Suzuki Ignis kb 14 ezerről indul, egy Swift 15 ezerről, és az a fapados változat mindkettőből. Ha mondjuk 18-20 körül kapsz egy Renault 5-öt, akkor azért ez már befogható különbség.

Új hozzászólás Aktív témák