- Autós kamerák
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Asztrofotózás
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
-
Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
ph A kissé megtévesztő külsejű, M.2-es modell valóságtól elrugaszkodott árral, illetve sebességgel kecsegtet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
-
-
-
Ba.G
aktív tag
Köszi! Látom, kicsit az előzményeknek is utána kell olvasnom. Ami miatt izgat a téma, az a resetelés után 100 km-rel visszatérő krónikus CE P0101 (keverékképzési hiba, már van egy fél tucat légtömegmérőm...), de hát valszeg "hardveresen" kéne rendbe hozni. A korábbi ötlet, a szoftvercsere (+ 50LE) nem segített ezen. Legutóbb azt mondták a szervizben, megpróbálják újrakábelezni a MAF szenzort.
Itt látok lábkiosztásokat, de még nem vetettem össze a szabványossal; ill lusta voltam elolvasni az egész topikot, talán benne rejlik a megfejtés.
[ Szerkesztve ]
-
Ba.G
aktív tag
Azt elméletileg végigpróbálták több alkalommal (több szervizben) is, remélhetőleg falsot nem szív. Hogy a légtömegmérőt hogyan lehet kimérni, azt nem tudom, én már úgy vettem az autót, hogy egy gurigázott benn a csomagtartóban, tehát ez már korábbi probléma lehetett. Elsőre vettem egy harmadikat használtan, azt mondta az adott (márkaspecifikus, egyébként jó hírű) szerviz, hogy "az a legjobb a három közül", bár az elhangzottakból következően talán az sem teljesen pontos. (Viszont azzal úgy vettem észre, többet fogyaszt.)
Knight666
Kösz a tippet, de ez úgy látszik, más rendszerű: valami platinaszálas mérőhíd lehet, 3 + 2 húrszerű szál van a kör felezőéig kifeszítve. Köztük ellenállás. Ilyen. A többit is használtan vettem, de statisztikai alapon 5-ből egynek csak hibahatáron belül kellene lennie. Izopropil-alkohollal meg szoktam pucovláni beépítés előtt, alkalmasint egy akkusaru-levétellel a CE-t is tudom törölni, de 100 km múlva előjön. A motoron nem veszek észre változást, megy, ahogy kell.[ Szerkesztve ]
-
atesss
addikt
Az autóelektronikában általában előforduló jelek milyen frekvenciatartományig mennek ?
Ha jól gondolom ide nem kell 100M-s szkóp...
Mert egy olyanom amúgy van (bár elég öreg darab már, és elég sok kapcsolója kontaktos). Csak autóban nem túl kényelmes használni egy böhöm, képcsöves szkópot... Na meg mivel analóg, egy "kicsit" körülményes is.
Léteznek "USB-s szkópok", illetve direkt autódiagnosztikára valót is mintha láttam volna már.
Ezek közül árban mi lehet az a kategória, amit már megéri megvenni, mert lehet is használni ? -
atesss
addikt
Ha jól kerestem rá, az Astra G (Z16XEP) már OBD-2-es.
Akkor működnie kellene pl. az általad vett adapterrel is, ugye ?
Mennyi idő alatt jön meg kb. az ebay-es rendelés hozzánk ?Az Android jó ötlet, de mivel nekem is egy Blade-em van, félek hogy nem igazán birkózik meg vele hatékonyan...
Milyen PC-s szoftvert tudsz ajánlani ?
És esetleg Linuxra valami GUI-val is rendelkezőt ? (Ubuntu/Mint) -
Stirlitz
senior tag
Már a csatlakozó maga is gagyi ezeken, azért egy 16 pines obd csatlakozót nem olyan bonyolult elviekben gyártani, ezeken mégsem sikerül valahogy pontosan legyártani. Próbáld meg a gagyi elm interface-t pl egy Octavia I.-es obd csatijába bedugni, hogy az normálisan érintkezzen is. Elébb esik be a csatlakozó, mint ez sikerül. Én vettem is csatlakozót külön, és átforrasztottam.
-
bogibrain
csendes tag
Köszi a választ!
Frankó...az a baj, hogy én is félek, hogy úgyhagynám
Akkor végülis az a megoldás lehetséges, hogy valahogy szétbarmolom az adapter csati részét és 12V-ot valahonnan a biztosítékdoboz környékéről keresek neki, ami csak akkor ad áramot, ha gyújtáson van a kocsi.
Ahogy nézem a 12V pont a csati egyik szélén helyezkedik el, szóval ott kellene az adapterbe belebarmolniAzért nem akarok 100$-ért venni adaptert, hogy legyen benne sleep mode
-
lacam
aktív tag
Huh.....köszönöm szépen!
Ahogy nézem, van amelyik kezeli az "erbeg" hibakódokat is?!
(ezidáig már háromszor voltam légzsák hibakód törlésen.....valamiért kontakthibás a cucc, de kód alapján nem hiba, így a kódtörlés után - merem remélni - vész esetén rendesen fog funkcionálni.)
No, akkor jövőhavi fizum egy részét már gondolatban el is költöttem!
Köszönöm szépen!
-
Outlander
őstag
Te miről beszélsz, én csak a bluetooth/wifi és az android párosításról beszéltem, amit a torque-vel bolondítottatok meg... ha már bluetoot vagy wifi akkor legalább pc-vel használjátok.
Vagy 1-2000 ft-al többért, vagy jobb helyről ugyanannyiért, tud venni kábelest is, ami biztos h jó. senki nem beszélt itt 1-2000 dolláros dolgokról, csupán csak a felesleges mérgelődéstől akartam megóvni a kollégákat, de nekem teljesen mindegy..
Végülis magyarok vagyunk, mindig a legolcsóbb és/vagy a lopott kell mindenből akkor is ha nem jó..
[ Szerkesztve ]
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
Outlander
őstag
Csupán a kiegészítő kábelt mondtam h ott kell megvenni, mert egyrészt olcsóbb mint az ebay-en, ráadásul raktáron is van...
(#85) Pharaoh
Én magányban notival használom, cégesként meg ixplore-ral... mind kettő elfér ölben, ráadásul mivel nem egy programot használok, mind kéznél van... míg androidnál ez az egy van, ami rengeteg autóval nem is kommunikál...
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
Knight666
aktív tag
Nekem tökéletesen megfelel az analóg műszer. Szerintem még jobb is, mert látod rajta a dinamizmust és jobban is mutat a legtöbb autóban. A digitálissal sincs bajom, annak is megvannak az előnyei. Építeni anyagilag nem hiszem, hogy megéri (kivéve ha nagyon sok a szabadidőd ), viszont akkor kapsz egy egyedi testre szabott megoldást, amire büszke lehetsz mert te csináltad .
-
No.01
őstag
-
bzoley
veterán
Benne van az is, nem is számítottam csodára, csak akkor valami sántít. A SM elvileg ELM, és "régi-opel" kompatibilis. Op-com-ot nem akartam venni, csak bohóckodtam volna kicsit. Amúgy egy fehér, kapcsolós vgate-em van.
A tél elején lett minden körbevizsgálva, mert hidegebb időben kicsit nehézkesen indul. Minden egyéb tökéletesnek tűnik, egy rövidebb áramszünet után az első egy-két alkalommal tökéletesen indult. Ecu-cserével nem volt kedvem kínlódni, pedig lett volna hozzá partner. Szóval egyelőre megpróbálom minden hibáért az ecu-t okolni. -
Ba.G
aktív tag
Apropos, visszanéztem az elnapolt project után, most épp az OP-COM és az ilyen BT/wlan eszközök között vacillálok. Érvek mellette és (k)ellene? Melyiket (elsőre)? Valamiért úgy sejtem, hogy az OP-COM a nagyobb sikerrel kecsegtető projekt, de az onlájn ("fedélzeti") produkciókra kevésbé alkalmas.
A BT-s és wifis eszközök között egyébként van valamiféle hardver/felhasználói különbség? (Sebesség, minőség, szoftver-kompatibilitás stb.?) És az OP-COM hogy muzsikál ebből a szempontból?
Pardon, ha off!
[ Szerkesztve ]
-
Ba.G
aktív tag
Kösz a gyors és kimerítő választ!
Akkor egyelőre megpróbálkozom az OP-COM-mal, bár ahogy hírlik, ebből sem mindegy, melyik "utángyártott".
Ja, természetesen elsősorban továbbra is a 2001-es Saabról van szó (úgy tudom, azaz remélem, mindenhez hozzáfér ez az eszköz), de alkalmasint 2002-es (régi) Swift (ha igaz, már ODB2-s) is "áldozat" lehet.
Ugye komplett ECU lementésre-feltöltésre (motorvez. módosításra...) nem alkalmas az OP-COM sem?
[ Szerkesztve ]
-
Ba.G
aktív tag
A Saaboknál létezik egy külső eszköz, az ún. Maptuner:
http://www.maptun.com/maptuner
http://www.youtube.com/watch?v=J8f5tsEph2c
http://www.saabsunited.com/2009/11/maptuner-the-plug-n-play-tune-up-for-saabs.htmlPersze ez célhard- és szoftver. Az enyémet is kivették az átíráshoz, előtte a gyári frissítés viszont ment Tech2-vel is. (Mondjuk szervize válogatja, mert nem mindenhol.) Kezdem érteni a dolgot. Őőő, iletve azt nem, hogy ezentúl (miután "belenyúltak", azaz nem a gyári progi van rajta) lehet-e pl. Tech2-vel, uram bocsá' OP-COM-mal "frissíteni" pl. egyáltalán: hozzáférni...
[ Szerkesztve ]
-
Ba.G
aktív tag
Igen, a Maptunerbe (azaz a rajta adott szoftverbe) bégetik az autó alvázszámát. (Remélem, hogy azt, mert a Saabnál nem tudok egyéb serial aonosítót, én legalábbis nem kaptam hozzá semmi kódkártyát stb. Még a rádiót is úgy védik, hogy - nyilván - alvázszámhoz kötött, csak akkor szólal meg máshol ha szaxerűen leválasztották a busról Tech2-vel, vagy remélhetőleg OP-COM-mal. ) Hogy aztán s Maptuner egy (szoftveresen) autóhoz kötött kvázi "puffer"-e, azt csak sejtem, vagyis vele ide-oda lehet csereberélni az eredeti és Maptun szoftverét.
A Saaboknál a befecskendezési időn túlmenően a turbónyomást szokták feljebb engedni (ugye a 9-5-ös mind turbós), amivel pl. a 2000 utáni alapmotorból (LPT = kisnyomású turbó = 150 LE) kihoznak 230 LE-t hardveres módosítás nélkül. (Az enyém szolidabb módosítást kapott, 200 LE, 300 Nm.)
-
Ba.G
aktív tag
Ezek a kütyük egyúttal ezt is megcsinálják? Vagy kiütik az egész cuccost belőle, hogy nem nézi már az ecu a checksum-ot? ezt nem vágom...
Hát, passz, de mivel a Maptun rátölti a ketyeréjére a módosított motorvezérlést kompletten, így vsz. a chechsum is stimmelhet. Aztán, hogy az enyémen így van-e...? (Gondolom, checksum errorral szoftveresen letilt, vagy el sem indul/be sem töltődik, a fene tudja.) Pár gondolat ebben a vonatkozásban a Saabok Trionic motorvezérlőjére kihegyezve:
http://forum.index.hu/Search/showArticleResult?topic_id=9015079&aq_ext=1&aq_text=checksum
-
misionline
tag
Hi.
Ha valaki el jut odáig, hogy kiszerelve tudja írni olvasni a vezérlőt és nem akar beruházni komolyabb programra mint pl Swiftec, a legjobban jár ha elküldi a fájlt fizet, profin megcsinálják és visszaküldi vezérlőbe.
Még nem jutottam odáig, hogy ezt a tuning, és részecskeszűrő meg egr kiírást megcsináljam, sőt forrasztgatni sem akarom az ecu kat...
Tudsz olyan eszközt ami ecu kiszerelés nélkül vissza tudja küldeni az sw-t a vezérlőbe? Ja és ne legyen horror ára, vagy ha drága akkor elég sok fajta ecut, autótípust lefedjen.