Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz flymi #3 üzenetére

    "Cégautónak dízel, magáncélra benzin!"

    Ezt csak így?
    Nyilván a tervezett éves kilométer terhelés sokat számít.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz nemlehet #14 üzenetére

    "Esetleg még a Mazda-val is szemezhetsz. Itthon nem annyira szeretik őket, de úgy emlékszek jó áron futottak és sehol sem olvastam kifejezetten negatív véleményt."

    Érdekes ez a Mazda kerülés.
    Leginkább minőségi Fordnak lehet őket tekinteni. Közösen fejlesztenek, sőt Kínában már közös tulajdonú céggel vannak jelen.

    A Fordra visszatérve.
    Sokáig használtam egy Ford Focus Turnier 1,6 TDCI kombit.
    A motorral folyamatosan gond volt. Az elején még volt (az átmeneti túl)nyomaték. amit elég gyorsan el vesztett és a szakszervizek sem találták meg újra.
    Az autó többi részével is volt némi baj. A legegzotikusabb az volt amikor a fékfolyadékot, a pedálhasználat, az utas térbe pumpálta be. Egy 20 forint értékű szimering adta fel a harcot. A javítás költsége viszont nagyságrenddel nagyobb, hiszen nem cserélhető a szimering.

    Autópályán búcsúztunk el egymástól, amikor a kuplung benyomása után olyan jól érezte magát a pedál, hogy nem tért vissza alaphelyzetbe.
    Kicsit kényszerpályán mozogtam autó ügyben, úgyhogy agy Focus II lett az utód. (A Mazdához nem volt elég pénzem, időset meg nem akartam venni.)
    Az utódnak is vannak gondjai. Egyszer megszorult a generátor. Persze ilyen hibára nem figyelmeztet az autó fedélzeti komputere. Elég ezt akkor megtudni, amikor az akkumulátor már lemerült.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bambano #66 üzenetére

    A TÜV sem mértékadó.
    Csak meghatározott szempontok szerint vizsgálnak.
    Fékrendszer, alváz és felfüggesztések valamint a világítás és visszajelzések.
    A motor és a többi, nem vizsgált részegységek tartósságáról illetve állapotáról nem ad információt a műszaki vizsga.

    Ráadásul könnyen félrevezető lehet a statisztika, ha egy márka esetében a fékbetétek kopása nagyjából a TÜV idejére lesz kritikus. Jelentős százaléka bukhat el a vizsgán a kopó alkatrész miatt.

    (Mielőtt kérdezi valaki, nem szeretik előkészíttetni a vizsgára, a járművet. A szerelők hajlamosak mindent rendbe tenni a járművűn. Még azt is, ami még rendben van. Egyszer kell kifizetni a vizsgadíjat. A TÜV hibalistát ad, ami alapján lehet javíttatni, van rá 30 nap. A TÜV második menete csak néhány euróba kerül. Csak a hibákat vizsgálják újra.)

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák