Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nkmedve

    őstag

    válasz _Atesz #118 üzenetére

    Szerintem onnan indult ez az egész diskurzus, hogy az EV-ket autópályázás közben elég gyarkan és elég sokat kell tölteni. Még ha azt is vesszük alapul, hogy mindenki megáll 2 óránként 10-15 percre, az nem lesz elég az akku szinten tartására, tehát valószínűleg ezeket a megállókat sokkal hosszabbra kell tervezni ami már legtöbb embernek messze nem ideális.

    Legális határ közeli autópályás sebességgel haladva még a legjobb EV-k sem igazán hoznak 300km-nél hosszabb hatótávot (a legnagyobb akkus Model S-el esetleg 400 kihozható, de reálisan az is inkább 350, mivel nem akarod teljesen 100%-ról 0-ra meríteni). Tehát jóformán minden 2 órában kell legalább 80%-ot tölts az akkuba, hogy elérj a következő pontig. A Model S esetén ahogy olvastam, a 150KW-os superchargerrel kb. 40 perc kell 0-80% töltéshez (20-100-hoz viszont jóval több).

    Elég nagy különbség van aközött, hogy 10 percre megálsz WS/torna/kávé/cigi/stb. szünetre, vagy pedig leragadsz mindenhol fél-egy órára azért mert várod, hogy teljen az akku.
    Szóval attól függetlenül hogy ki milyen gyakran szeret megállni, szerintem egyelőre még ideális esetben is (ugye Tesla S-ről beszéltem fennebb, és 150KW-os töltöállomásokról) elég körülményes a hosszabb autópályázás egy EV-vel, kell ez még fejlődjön hogy ilyen utakra is alkalmas legyen.

Új hozzászólás Aktív témák