- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raucher
tag
válasz Angel1981 #20 üzenetére
Minden csapágy, tekintet nélkül a típusára, kenőanyagon siklik. Még a golyóscsapágyban is kialakul a golyók és felület közötti film réteg.
(Hasonló jelenség, mint amikor a jármű irányíthatatlanul siklik, a vizes útfelületen. Amíg az autók esetében káros, addig a csapágyak esetében kívánatos a jelenség.)Ha nem lenne a kenőanyag filmréteg a két felület között, hamar elkopna a csapágy.
A folyadékcsapágy kicsit jobban hangzik, de egyszerű csúszócsapágy valójában.A csapágyak kritikus pillanat, a forgás beindulása. Amíg nincs meg a kellő sebesség eltérés a két felület között, nem alakul ki a filmréteg, csak koptatja egymást a két felület.
A PC ventilátorok esetében nincs érdemi eltérés a golyós és a sikló csapágyak között. A sikló (folyadék) csapágyak olcsóbban gyárthatóak, ezért kedveltebb megoldás. Mind két csapágyazás tartósságát, a kenőanyag határozza meg. A szennyezések és a kenőanyag "folyékonyságának" változása teszi tönkre a csapágyat.
Talán a nagyon alacsony fordulatszámon forgó ventilátor esetében előny a golyós csapágy, mert alacsonyabb sebességeltérés mellett alakul ki a sikláshoz szükséges filmréteg.
(Siklócsapágyas kerékpárnak rosszat tenne a tolás. Viszont a döcögős út hamar teszi tönkre a kormány csapágyazást. Az ütésszerű terheléseket jobban bírja a siklócsapágy.)Tisztán emlékszem minden előző életemre, ezért nem hiszek a reinkarnációban!
-
Raucher
tag
Kerékpárnál az elmúlt 150 évben nem nagyon tudok róla, hogy alkalmaztak volna-e siklócsapágyazást.
Talán nem véletlen a dolog. Ki vásárolna meg olyan kerékpárt, amit 20km/óra sebesség alatt tolni és hajtani tilos.
Persze a jármű, pontosabban a gépiparban, nagyon sok fajta csapágyazást használnak. Ezek ismertetése messze túlmutat a fórum határain. Meg valljuk meg, nem is nagyon érdekesek a fórumozók számára.
Tisztán emlékszem minden előző életemre, ezért nem hiszek a reinkarnációban!
Új hozzászólás Aktív témák
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Path of Exile (ARPG)
- Vezetékes FEJhallgatók
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Politika
- Micro Four Thirds
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...