- Gaming notebook topik
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Projektor topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
Hirdetés
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
Nem teljesen, mert a Macronix DSP lecserélésére került az ARM926 magra. Nem mintha ez túl sokat számítana.
A GPU belső felépítéséről nem sokat tudni, de tényleg valószínű, hogy nem változott. Mint ahogy a 3 MB embedded grafikus memória és a 24 MB ugyancsak embedded "internal" RAM sem. Csak az "external" memóriából lett több (64 vs. 16 MB).
A CPU is kb. ugyanaz, hasonlóan 1.5x órajelen.
Lényegében Wii = "meghúzott" GameCube (több "external" rammal) + a Wiimote (amiben kevesebb mozgásérzékelő van, mint a PS3 kontrollerében, csak kiegészítve az infa érzékelővel a pontosabb célzás érdekében). Muris. Ehhez már kell a pofa ezt újgenerációs konzolnak nevezni...
Amúgy dícséret illeti Abut a szakszerű megfogalmazásért, amiből világos volt, mi merre hány méter. (2 apró korrekció: a 3 MB nem csak textúramemória, hanem a framebuffer is benne van, így összességében ez képezi a grafikus memóriát; az ARM mag mellett lévő 24 MB nem csak az ő "ellátmánya", a main CPU is dolgozik vele, sőt, a műveletek többsége itt történik a korábbi játékok portjaiban.)
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Fél évet hibernációban töltöttél? Több jó hír is volt az utóbbi időben velük kapcsolatban. Nem is sorolom, "mindenki tudja".
joi29: "-Ezek bármelyike (kivéve az RV515-öt) képes még alul órajelezett formában is elvinni a játékok többségét 480p-n, vagyis nem kizárt hogy ezek valamelyike
csücsül a Hoolywood név alatt."De, teljesen kizárt, ugyanis a Wii 100% visszafelé-kompatibilis a GC-vel (ami visszamenőleg kompatibilis a korábbi Nintendokkal), ami ilyen alacsony órajelen csak úgy lehetséges, ha nem változott a belső felépítés (max. bővült, de nem valószínű).
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
válasz VaniliásRönk #32 üzenetére
A Sony pl. igyekszik hangsúlyozni, hogy a Wii nem is konkurencia, mivel más piacot céloz meg. Ha valaki mindkettőn otthon érzi magát, vegye csak meg mindkettőt. Gondolom, ezért nem erőltetik túlzottan a mozgásérzékelés kihasználását sem... Ellentétben a MS-tal, ami szemet vetett a Wii piacára is, így nemsokára bevezetik a saját mozgásérzékelős konktrollerüket (vettek is hozzá egy ilyesmivel foglalkozó céget), és majd nagy marketingkampányt csapnak a dolognak.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
A többinél milyen kábelekhez vagy kötve?
(#16) kovsol: Tévedsz. Igencsak ütős GPU volt a PS2-ben (16 pipeline!), ráadásul a GeForce-oknál ismeretlen embedded rammal (akkoriban elképesztő 48 GB/s sávszéllel). Csak nem volt könnyű kihasználni (a CPU-ban lévő, ugyancsak elég komoly vektoregységekkel együtt), így az első időkben szerényebb képességekkel rendelkeztek a játékok, aztán fokozatosan fejlődtek. (Egyébként jópár játékot 1280x720p bontásban is lehet játszani.)
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Bocs, kevertem a 480p-vel, amit a legtöbb játék (NTSC verzióban, PAL verziók néha) támogat -- akár 16:9-ben is, de nem tudom, ez módosítja-e a felbontást, vagy csak a pixel aspect ratiot. 720p-ről nem találtam listát, de pl. a Gran Turismo 4 és a Tourist Trophy NTSC verziói támogatják az 1080i-t, elvileg náhány újabb is. [link]
joi29: Akkor miért erősködsz kioktató stílusban a saját verziód mellett? Közben ha figyelmesebben olvasol, már meg is kaptad a választ...
A konzolos játékokat erősen az adott hw-hez optimalizálják. Így egy teljesen más architektúrán emulálni kell a régit. Ez nem fog menni 1.5x órajelen, főleg hogy az amúgy is elég alacsony.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Azt a "máig nagyon keveset tudni"-t Max-pain (aki eléggé otthon van a témában) is megkifogásolta, ha nem kerülte volna el a figyelmedet. Egyébként a kijelentés valószínű egy wikis oldalról származik, ami alatt rögtön ott van egy update, igaz, nem túl sok infóval, de elég nyilvánvaló a dolog.
Ja, PuMbA hsz-e alapján a 16:9-es 480p az tehát 848x480.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
BTW, Motorstorm PS2
-
dezz
nagyúr
Nos, próbáld csak meg a #39-est egy külső szemlélő szemével nézni, és talán rájössz, hogy te meg magadat nem ismered túlzottan...
Nézzük csak:
"-Ezt most nem értem miért ne lehetne a hardver visszafelé kompatibilis?
Ami azt illeti sokkal valószínűbb [...] "Ebből az jön le, hogy szerinted én egy nyilvánvaló hülyeséget írtam. (Valójában nem értetted a felét sem.) Ugyanakkor te, még a bevallottan igencsak felületes tudásod alapján is egy "sokkal valószínűbb" verziót tudsz prezentálni, miután meg is kapom a beosztásomat egy a hsz-ed végére biggyesztett szmájlival...
Mindezek után jössz ezzel a "ha nem, hát nem" szöveggel (pedig ugye miért vitatkozzak, ha te már úgyis mindent tudsz), további kioktatással és szemtelenkedéssel. És még most sem állsz le... Nos ebből én is levonom a magam tanulságát, még az a csekély emberismeretem is elég hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
No, hogy a technikánál maradjunk: ha a #46-os sem győzőtt volna meg, a PS2 hw-t (immár teljesen, mert az első leépítésnél a GS még bent maradt) nélkülöző újabb PS3-akkal sem lehet emulálni a PS2-t, pontosabban annak GS (Graphics Synthesizer) chipjét, hiába a sokkal nagyobb grafikus teljesítmény, többszörös órajel.
-
dezz
nagyúr
Bakker... Tudod, attól, hogy az #50-es egy részét offba tetted, az még nagyon is olvasható maradt, tartalmát tekintve meg sértő és igaztalan volt. Elnézést kérni nem így szoktak. Úgyhogy ne játszd itt a szentet.
A másik topik sejtelmes emlegetése már szín tiszta alantaskodás. Nevezd meg konrétan, melyik topik, milyen "butaság"? Egészen nyugodtan megkifogásolhatod, ha így gondolod, nem veszem az ilyesmit személyes támadásnak. (Normális stílusban.)
És én hol is "estem neked"? Csak nem a #30-ast fogtad fel úgy? Ughh.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Hát én meg előrebocsátom, hogy ha te valamihez alig értesz, más meg némileg jobban, akkor szemtelenség a másikat "olyan nagy szakértő"-nek nevezni. Szóval, a tegnapiak után te tovább folytatod a szemtelenkedést. Kissé pofátlan vagy most már, nem gondolod? (Áhh, miért is gondonád.)
1. 9600 GSO = 9800 GT [65nm-es G92-vel szerelt verzió] * 0.75 [-32 Unified Shader, stb.) @ kicsivel alacsonyabb órajelen, igencsak hasonló hűtővel, a nyák meg valószínű u.a. (Ez tévesztett meg).
2. Szal nem tévedtem túl sokat, és ez ilyen 5 perc alatt kiderülő, egyértelmű dolog volt.
3. Tévedni emberi dolog. (Hozzánemértőként kioktatni és folyamatosan szemtelenkedni meg egy másik...)
4. Szánalmas volt ezt "enyhén szólva butaság"-nak bélyegezni, meg így felhozni.
5. Fogalmam sincs, minek pazarlom erre az időmet.
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen