Hirdetés
-
Lopják az LG akkutitkait
it Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.
-
Szűkös készlettel indít az iPad Pro OLED?
ma Állítólag meggyűlt a Samsung baja az iPad képernyőkkel, az LG viszont a kívánt mennyiségben szállítja a paneleket.
-
The First Descendant - Kizárólag PC-n lesz játszható a következő teszt
gp Jövő hónapban jön egy nagyon rövid zárt béta, amelyből a konzol tulajok most kimaradnak sajnos.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cs_Laci
senior tag
Döbbenet, hogy a Wii egy ilyen relatíve szerényebb képességű grafikus chip-et használva is ennyire sikeres lett. Jól eltalált piac...
[ Szerkesztve ]
-
Gonosz15
aktív tag
Végül is nagyrészt, ezért vannak a konzolok, hogy 1x megveszed és éveken át tudsz játszani a legújabb játékokkal is.
"Az igazi érték az nem is a szépség, meg nem az intelligencia, nem a humorérzék, nem az hogy milyen a kocsid, vagy az hogy mi a neved, hanem ha te kerülsz szóba azt mondják egy korrekt gyerek."
-
Thomas1
őstag
A Wii-nél nem a grafikát, hanem a játékélményt fizeted meg. És ez felülmúlhatatlan, nem hiába körözi le fényévekkel eladásban a konkurenciát. A grafika itt csak másod vagy harmadlagos.
És készült bizony az utóbbi pár évben jópár szép grafikájú, de szinte játszhatatlan játék...Eladó cuccok: https://tinyurl.com/yayrsbty
-
gyiku
nagyúr
ha csak 1$ a haszon 1 chipen, az mar 50 misi helyes, hozza csak a zsetont a konyhara
hüllő
-
kagyula
aktív tag
Most ez sok vagy kevés?
Mondjuk X2 5600+ ból mennyit adnak el?
Ha ez olyan rettentő sok, miért nem rakják át kisebb csíkszélességre?
Több kérdésem nincs.Legyen minden, sokszor.
-
max-pain
senior tag
"A Hollywood kódnevű, 90 nm-es gyártástechnológiával készülő processzorról máig nagyon keveset tudni, az azonban bizonyos, hogy a Nintendo egyedi követelményeket szabott meg."
Hat igen, eleg egyedi keres lehetett egy gyakorlatilag masfelszeres orajelre huzott GC-s Flipper
-
AMD Power
titán
Gratulálok az AMD-nek.. Még adjanak el belőle vagy 50 milliót.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Fáraó
őstag
Casual gamer-eknek kikapcsolódni elég ez a graf is, a játékélményt pedig már írták előttem. Sztem nagyon hosszú ideig fog együttműködni a két cég, csak kérdés: mikor lesz újra ilyen jó és sikeres innovatív fejlesztés ami szintén eladható terméket produkál.
VIGYORRRGAZMUS.....
-
bacsis
Közösségépítő
A ps2 akkor jelent meg, mikor ageforce3 TI500volt a csúcs ha jól emléxem.. kb Geforce4 színtű vga kari-t raktak bele és teljesen elvoltunk ájjulva, hogy a PC-k még nem is járnak ott persze lehet rosszul emlékszek, de a léyneg hogy ez már nem most volt.. és máig adják ki rá a játékokat, persze a grafikájuk kezd elmaradni a pc-től de nagyon dúrva mit ki nem hoztak belőle...
-
kovsol
titán
-
v.tom
őstag
Hát, nem lenne csoda, ha tényleg az amd szállítaná a nintendo következő konzoljának chip-jeit is. eddig b*szottul bejött a dolog.
-
P00By
nagyúr
Szép szám <3 Wii
Cs_Laci: [link]
-
v.tom
őstag
Csak az én készülékemben van a hiba, vagy más is ilyen formában látja ezt a hsz.-t.
Egyébként, a lényegre is reflektálva. Szerintem azért, mert a wii nagyon jól fogy, és valószínűleg nem érné meg áttervezni, tesztelni, gyártani ezeket a processzorokat egy másik csíkszélességre. A ps3-nál nagyon muszáj lefaragni a gyártási költségeket, mert nem nagyon jött be a piaci mutatók alapján szegény. Valószínűleg ott baj vele egyébként, hogy nem nagyon tudja megvillogtatni sehol a méregfogait. Talán egy kicsit túlságosan is megelőzte a korát.
[ Szerkesztve ]
-
rocket
nagyúr
Marmint hardver eladasokban korozi le, szoftver eladasokban mar nem all ilyen jol, sot altalaban a Wii Play-bol fogy a legtobb minden honapban Wii-re, ez eleg sokat elmond a jatek kinalat minosegerol.
Third party cimekben tovabbra is gyengen all a Wii, multiplatform jatekokat meg nem Wii-re fogjak megvenni az emberek.Az erem egyik fele valoban siker, a masik meg kudarc, en biztos nem vennek ~200 euros konzolt aminel 2 kezemen megtudom szamolni azokat a jatekokat amit ehez az iranyitashoz keszitettek, a jopar PS2 jateknal gyengebb grafikai szint meg nem igazan teremt a felhasznalok koreben kedvet ahoz, hogy mondjuk egy NFS-t Wii-n jatszanak.
Az alap "recept" jo amit a Nintendo kigondolt, de tobb jatek kene amit a Wii iranyitasahoz keszitenek, es nincs koze Mario-hoz.
Tovabb lepniuk konnyeden lehetne a Wii szintjerol, egy nextgen konzol grafikai szintjet hozo Wii Refresh kene 2010 vegere, es akkor talan mar szoftver oldalan is tortenne valami, mert hat a jatekfejlesztok nyilatkozatai alapjan a Wii hardveret sokan sertesnek veszik, es emiatt nelkulozik."A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Thomas1
őstag
rocket: én valóban a hardver eladásokra fókuszáltam. A szoftver oldalt nézve már tényleg más a helyzet, viszont az a pár cím, ami kihasználja a Wii adottságait, nagyon hosszú időre lekötheti az embert.
Multiplatform játékot egyértelműen nem ezen kell játszani, már maga a kontrollerek miatt sem, az XBox vagy PS3 kontrollere sokkal jobban alkalmas a tucatjátékok irányítására.Wii nextgen graffal valóban nagy előrelépés lenne, persze csak abban az esetben, ha adott hozzá a megfelelően programozható környezet is.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://tinyurl.com/yayrsbty
-
joi29
őstag
-Nos mielőtt még bárki messzemenő következtetéseket vonna le a PC-s
VGA-kon található gpu-k és a konzolokba beágyazott grafikus chipek közötti
kapcsolatról, nem árt figyelembe venni, hogy a konzolokra irt játékok grafikái
a leginkább a hardver képességeihez optimalizált programok.
-Mert ha megnézzük pl a Wii paramétereit akkor kiderül hogy a rajta futó
játékok maximális felbontása a 480p,i szabványnak felel meg vagyis 640x480.
-Viszont ami a találgatásokat illeti AMD-ék csak egy gpu családot gyártottak
90nm-en az pedig az R520, R580, RV530 és az RV515 vagyis az x1?00-es vga
szériára gyártott chip-pek.
-Ezek bármelyike (kivéve az RV515-öt) képes még alul órajelezett formában is
elvinni a játékok többségét 480p-n, vagyis nem kizárt hogy ezek valamelyike
csücsül a Hoolywood név alatt. -
twollah
nagyúr
Vegre valami jo hir az AMD haza tajarol.
-
Gonosz15
aktív tag
Van több is! pl.: Phoenom II
És kb sorrendben a következő, reméljük jó hírek: rv740, rv790, rv870"Az igazi érték az nem is a szépség, meg nem az intelligencia, nem a humorérzék, nem az hogy milyen a kocsid, vagy az hogy mi a neved, hanem ha te kerülsz szóba azt mondják egy korrekt gyerek."
-
Gyuri27
félisten
Grat az amdnek és a nintendonak. Csak így tovább.
Amd - Radeon - Ryzen
-
dezz
nagyúr
Nem teljesen, mert a Macronix DSP lecserélésére került az ARM926 magra. Nem mintha ez túl sokat számítana.
A GPU belső felépítéséről nem sokat tudni, de tényleg valószínű, hogy nem változott. Mint ahogy a 3 MB embedded grafikus memória és a 24 MB ugyancsak embedded "internal" RAM sem. Csak az "external" memóriából lett több (64 vs. 16 MB).
A CPU is kb. ugyanaz, hasonlóan 1.5x órajelen.
Lényegében Wii = "meghúzott" GameCube (több "external" rammal) + a Wiimote (amiben kevesebb mozgásérzékelő van, mint a PS3 kontrollerében, csak kiegészítve az infa érzékelővel a pontosabb célzás érdekében). Muris. Ehhez már kell a pofa ezt újgenerációs konzolnak nevezni...
Amúgy dícséret illeti Abut a szakszerű megfogalmazásért, amiből világos volt, mi merre hány méter. (2 apró korrekció: a 3 MB nem csak textúramemória, hanem a framebuffer is benne van, így összességében ez képezi a grafikus memóriát; az ARM mag mellett lévő 24 MB nem csak az ő "ellátmánya", a main CPU is dolgozik vele, sőt, a műveletek többsége itt történik a korábbi játékok portjaiban.)
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Fél évet hibernációban töltöttél? Több jó hír is volt az utóbbi időben velük kapcsolatban. Nem is sorolom, "mindenki tudja".
joi29: "-Ezek bármelyike (kivéve az RV515-öt) képes még alul órajelezett formában is elvinni a játékok többségét 480p-n, vagyis nem kizárt hogy ezek valamelyike
csücsül a Hoolywood név alatt."De, teljesen kizárt, ugyanis a Wii 100% visszafelé-kompatibilis a GC-vel (ami visszamenőleg kompatibilis a korábbi Nintendokkal), ami ilyen alacsony órajelen csak úgy lehetséges, ha nem változott a belső felépítés (max. bővült, de nem valószínű).
[ Szerkesztve ]
-
VaniliásRönk
nagyúr
Ha valóban ennyire ótvar a Wii hardware-e, hogyhogy a konkurencia nem próbálta erre alapozva lejáratni a Nintendót? Legalább néhány elszólással egy-egy nyilatkozatban.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
dezz
nagyúr
válasz VaniliásRönk #32 üzenetére
A Sony pl. igyekszik hangsúlyozni, hogy a Wii nem is konkurencia, mivel más piacot céloz meg. Ha valaki mindkettőn otthon érzi magát, vegye csak meg mindkettőt. Gondolom, ezért nem erőltetik túlzottan a mozgásérzékelés kihasználását sem... Ellentétben a MS-tal, ami szemet vetett a Wii piacára is, így nemsokára bevezetik a saját mozgásérzékelős konktrollerüket (vettek is hozzá egy ilyesmivel foglalkozó céget), és majd nagy marketingkampányt csapnak a dolognak.
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
válasz VaniliásRönk #32 üzenetére
lehet velem van a gond, de engem nem az érdekel egy konzolban milyen hardver van, hanem milyen játékok vannak rá és milyen a játékélmény
én pl elöbb játszom végig az összes féle mariot mint, hogy egyszer végigtoljak egy final fantasitMay the Force be with you!
-
-
dezz
nagyúr
A többinél milyen kábelekhez vagy kötve?
(#16) kovsol: Tévedsz. Igencsak ütős GPU volt a PS2-ben (16 pipeline!), ráadásul a GeForce-oknál ismeretlen embedded rammal (akkoriban elképesztő 48 GB/s sávszéllel). Csak nem volt könnyű kihasználni (a CPU-ban lévő, ugyancsak elég komoly vektoregységekkel együtt), így az első időkben szerényebb képességekkel rendelkeztek a játékok, aztán fokozatosan fejlődtek. (Egyébként jópár játékot 1280x720p bontásban is lehet játszani.)
[ Szerkesztve ]
-
joi29
őstag
-Ezt most nem értem miért ne lehetne a hardver visszafelé kompatibilis?
-Ami azt illeti sokkal valószínűbb hogy egy már a tervezés időpontjában létező
AMD-s gpu-t alakítottak át az igényeknek megfelelően, mint az hogy egy régit
némileg módosítottak, ezért ugyanis nem lett volna szükségszerű megbízni
az AMD-t egy új chip tervezésével és legyártásával. -
syC
addikt
Egy kis szelet azért jut a pirosaknak is hála
•
-
tzsolesz
nagyúr
50 000 000 Az még gombócból is sok.
Gratulálok az AMD-nek. Nekem mondjuk nem kéne Wii, ugráljon akinek 6 anyja van. Lusta vagyok én ahhoz.
-
PuMbA
titán
Volt egy ütős busz is az embedded RAM-hoz:
"DRAM Bus width: 2560-bit (composed of three independent buses: 1024-bit write, 1024-bit read, 512-bit read/write)" Én Tekken 5-nél kezdtem el gondolkozni,hogy a 4MB VRAM-mal( + 32MB főmemória egy részét is használhatta) hogy bírja azt a minőségű grafikát kitolni 480p wide-ban(848x480).[ Szerkesztve ]
-
joi29
őstag
-Hát jó ha nem hát nem, egyébként nem akarok okosabb leni senkinél,
éppen hogy valami okosságra szeretnék szer tenni és épp ezért is írok a hozzá
jobban értőkhöz.
-Nos tehát a cikkben is utalnak rá hogy "A Hollywood kódnevű, 90 nm-es gyártástechnológiával készülő processzorról máig nagyon keveset tudni"
de ezek szerint te a nagy többségnél többet tudsz róla?[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Bocs, kevertem a 480p-vel, amit a legtöbb játék (NTSC verzióban, PAL verziók néha) támogat -- akár 16:9-ben is, de nem tudom, ez módosítja-e a felbontást, vagy csak a pixel aspect ratiot. 720p-ről nem találtam listát, de pl. a Gran Turismo 4 és a Tourist Trophy NTSC verziói támogatják az 1080i-t, elvileg náhány újabb is. [link]
joi29: Akkor miért erősködsz kioktató stílusban a saját verziód mellett? Közben ha figyelmesebben olvasol, már meg is kaptad a választ...
A konzolos játékokat erősen az adott hw-hez optimalizálják. Így egy teljesen más architektúrán emulálni kell a régit. Ez nem fog menni 1.5x órajelen, főleg hogy az amúgy is elég alacsony.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Azt a "máig nagyon keveset tudni"-t Max-pain (aki eléggé otthon van a témában) is megkifogásolta, ha nem kerülte volna el a figyelmedet. Egyébként a kijelentés valószínű egy wikis oldalról származik, ami alatt rögtön ott van egy update, igaz, nem túl sok infóval, de elég nyilvánvaló a dolog.
Ja, PuMbA hsz-e alapján a 16:9-es 480p az tehát 848x480.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
BTW, Motorstorm PS2
-
Killing
addikt
Meglepődtem mennyire kicsi a számítási igénye a nintendónak.
Hajrá AMD írány a 100milliárd!Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
joi29
őstag
-Ne haragudj igazán nem akartam kioktató stílusban erősködni ,
nem mintha így tettem volna de hát különbözőek vagyunk.
-A HSz-ek többségét átolvastam és levontam a tanulságot belőle,
elismerésem a témával kapcsolatban egész jól átlátod a helyzetet,
viszont az embereket nem ismered ... ... na de hagyjuk ez nem ide tartozik.
-A lényeg az hogy a hír tartalmaz félreérthető állításokat, ami az egyszeri
hozzá csak csekély mértékben értő embert félrevezetheti.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox tulajok OFF topicja
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Lightyear - befektetési app
- EAFC 24
- Milyen egeret válasszak?
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- Autós topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...