- Samsung LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- iPad topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Notebook hibák
- Milyen TV-t vegyek?
- Asztrofotózás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
ma A friss, de meglehetősen Lite ajánlat mellé arrafelé aktivitáskövető és fülhallgató is jár.
-
Launch trailert kapott a Stellar Blade
gp A teljes kiadás hivatalosan a mai naptól elérhető lett PlayStation 5-re.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
k-adi
nagyúr
érdekes a szavazás eredménye
-
thboxx
aktív tag
Szerintem meg lehetne ezt egyszerűbben is... Pl az okostelefonoknál hogy lehet ugyanazon csatlakozón keresztül drámai töltésbeli különbség? Egyedül a tötlési feszt kellene szabványosítani hozzá...
Ha már veszem a fáradtságot, és értékellek a kötött üzlet után, úgy te is tedd ezt meg!
-
Rimuru
veterán
10-15 eve minden telefon gyartonak sajat csatlakozoja volt, utana jott eu-s torekves az egysegesitesre ami eleg jol sikerult. De pl (a ma meno) gyorstoltesnel is tobb szabvany is van...
Az e autok piacan is kb ez latszodik hogy minden gyarto beprobalkozik valamivel... nekik ez az erdekuk (nem a user).Vigyázat, csalok!
-
thboxx
aktív tag
Nyilván van igazság abban is amit te mondasz. Viszont az adott problémára nem gyógyír kicsit sem amit terveznek,amiről a cikk is szól. Arra a szabványosítás lenne az egyedüli megoldás. Mert a legtöbben nem fejlesztői kérkedés szemszögéből nézzük a dolgot,hanem végfelhasználói szinten. Itt viszont az lenne a lényeg, ha valaki megy "tankolni", melyik "pisztolyt" emelje le a kútról? Benzin, gázolaj vagy elektromos? A szabványosítás után még egyszerűbb is lenne a töltés, mint benzinest vagy dieselt tankolni. Nincs prémium, 100 oktán meg egyéb. A töltő és az autó elektronikája lekommunikálná mennyivel lehet tölteni és kész.
Ha már veszem a fáradtságot, és értékellek a kötött üzlet után, úgy te is tedd ezt meg!
-
cousin333
addikt
Nincs villanyautód, ugye?
Az új rendszer számomra olyan, mint az uborkagörbület ellenőrzése. Persze, be lehet vezetni, de semmi értelmét nem látom. A töltő jelenleg is szabványosítva van: van a Type 2 (AC), meg van a CCS (DC, és tulajdonképpen a Type 2 kiegészítése). Emellett történelmi okokból van még Type 1, ChaDeMo és a Tesla sajátja, de azok előbb-utóbb ki fognak szorulni az EU-ból.
Az áram az áram, itt nincs oktánszám-különbség, meg eltérő adalékanyagok, van helyette töltési sebesség meg esetleg olyan info, hogy honnan származik az áram (általában nem tisztán egy helyről, hanem különböző forrásokból, különböző - akár időben változó - arányban), de ez a tölthetőséget, meg a kocsi teljesítményét nem befolyásolja, szóval ezekhez felesleges teljesen semmitmondó betűket hozzárendelni.
"A töltő és az autó elektronikája lekommunikálná mennyivel lehet tölteni és kész."
Pontosan ez történik ma is. Minden adott csatlakozós töltővel tölthető minden olyan csatlakozót használó autó. Ezekből meg nincs túl sokféle (3 szabványos, amint mondtam, és 2 marad), rosszul bedugni meg nem lehet őket (vagy csak nagyon jelentős erővel ). A maximális sebesség meg a kocsinál ismert, az oszlopra meg rá van írva (számmal, nem betűkkel, mert a 100 kW-al töltök, meg az L-es oszlopról töltök közül én az előbbit értem meg). Sebességtől függetlenül tölteni fog, mint ahogy a mobiltöltők is kompatibilisek egymással, legfeljebb a sebesség lesz különböző. Hozzátenném, hogy a sebességadatok is csak jelzésértékűek, mert a töltési karakterisztikák is mások.
A villanyautók töltése ilyen szempontból tehát nem triviális, de egyáltalán nem is űrtechnika. Aki ezeket nem képes megismerni, és legalább nagyjából jól használni az inkább ne vezessen autót. Nem villanyost, semmilyent!
Amivel kiegészíthetnék, az az autó azonosítása, és a számlázás hozzárendelése, hogy ne kelljen millió app, meg token.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
Új hozzászólás Aktív témák
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- BestBuy topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Stellar Blade
- Samsung LCD és LED TV-k
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- Futás, futópályák
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- További aktív témák...
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F
- Lenovo M810z AIO Core I5 6400 4x2700/8GB/120G SSD/wifi/cam 21,5 -10% 66.950 ft
- Microsoft Surface Book 2 - i7-8650u/8GB/256GB SSD/Windows 11 -. 10% Most Csak 125990 Forint