- Milyen monitort vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Gaming notebook topik
- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen egeret válasszak?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Digitális detox a Nokiától
ma Három új, 4G-s készülék közül lehet választani, ha valaki, elérhetőségre, de digitális disztrakció nélküli időtöltésre vágyik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rimuru
veterán
10-15 eve minden telefon gyartonak sajat csatlakozoja volt, utana jott eu-s torekves az egysegesitesre ami eleg jol sikerult. De pl (a ma meno) gyorstoltesnel is tobb szabvany is van...
Az e autok piacan is kb ez latszodik hogy minden gyarto beprobalkozik valamivel... nekik ez az erdekuk (nem a user).Vigyázat, csalok!
-
cousin333
addikt
Nincs villanyautód, ugye?
Az új rendszer számomra olyan, mint az uborkagörbület ellenőrzése. Persze, be lehet vezetni, de semmi értelmét nem látom. A töltő jelenleg is szabványosítva van: van a Type 2 (AC), meg van a CCS (DC, és tulajdonképpen a Type 2 kiegészítése). Emellett történelmi okokból van még Type 1, ChaDeMo és a Tesla sajátja, de azok előbb-utóbb ki fognak szorulni az EU-ból.
Az áram az áram, itt nincs oktánszám-különbség, meg eltérő adalékanyagok, van helyette töltési sebesség meg esetleg olyan info, hogy honnan származik az áram (általában nem tisztán egy helyről, hanem különböző forrásokból, különböző - akár időben változó - arányban), de ez a tölthetőséget, meg a kocsi teljesítményét nem befolyásolja, szóval ezekhez felesleges teljesen semmitmondó betűket hozzárendelni.
"A töltő és az autó elektronikája lekommunikálná mennyivel lehet tölteni és kész."
Pontosan ez történik ma is. Minden adott csatlakozós töltővel tölthető minden olyan csatlakozót használó autó. Ezekből meg nincs túl sokféle (3 szabványos, amint mondtam, és 2 marad), rosszul bedugni meg nem lehet őket (vagy csak nagyon jelentős erővel ). A maximális sebesség meg a kocsinál ismert, az oszlopra meg rá van írva (számmal, nem betűkkel, mert a 100 kW-al töltök, meg az L-es oszlopról töltök közül én az előbbit értem meg). Sebességtől függetlenül tölteni fog, mint ahogy a mobiltöltők is kompatibilisek egymással, legfeljebb a sebesség lesz különböző. Hozzátenném, hogy a sebességadatok is csak jelzésértékűek, mert a töltési karakterisztikák is mások.
A villanyautók töltése ilyen szempontból tehát nem triviális, de egyáltalán nem is űrtechnika. Aki ezeket nem képes megismerni, és legalább nagyjából jól használni az inkább ne vezessen autót. Nem villanyost, semmilyent!
Amivel kiegészíthetnék, az az autó azonosítása, és a számlázás hozzárendelése, hogy ne kelljen millió app, meg token.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"