- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Androidos tablet topic
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- iPad topik
- Autóhifi
- Gaming notebook topik
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
M5Norbi
őstag
Na így már más és van benne igazság.
Bármely tábor híve( bár ezen csak nevetek akármelyik oldal fanatikusa valaki) ír habzó szájjal az nem normális dolog.Ha meghalsz, Te nem tudod, hogy halott vagy, csak a körülötted élőknek nehéz. Na most ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!
-
M5Norbi
őstag
Nem tudom lehet hogy kevésbé vagyok jó megfigyelő de én mindkét tábortól láttam már szélsőséges véleményt.
Azt gondolom nyilván mint sok esetben valahol az aranyközépút az igazság.
De persze még talán korai bármit is jósolni.
Most úgy néz ki a villanyautózás a jövő. Aztan majd kiderül.Én azért nézem szkeptikusan bármely tábort mert imádok vezetni. Franc bánja mi hajtja . Vidéken élek imádom a dieselemet, középhosszú távra használom költök rá, tökéletes. De vezetek hibrideket is az is tök jó dolog. És a full villanyt is szeretni fogom ha odaér hogy altalánosan elérhető lesz.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz, Te nem tudod, hogy halott vagy, csak a körülötted élőknek nehéz. Na most ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!
-
mcdennis
tag
Azis gond, a pár euros repjegy is problema. Sok problema van, amibol lokalisan az auto a legrosszabb.
a masik video, amit emlitesz az azt is nagyon jol bemutatja hogy a regi autok mennyivel karosabbak, es nalunk ahol 14 az atlageletkora az autonak es ez egyre rosszabb lesz, ott semmilyen tamogatast nem kap az aki lecserelne 16 eves dízelet (pl. Én). A masik. Ha jartal mar egy kis faluba telen majd meg fullasz az utcan. Az emberek futenek mindennel is. Ott pl. Rohadtul nem az autok a legkarosabbak lokalisan hanem az elavult kadarkockak elavult futesi rendszere. Erre jar vmi tamogatas? Rohadtul nem.arrol meg nem is beszelek hogy ezeknek a SUVoknak mi ertelme? Nehezebb, nagy homlokfelulet, jo nagy kerekek, fogyasztasa meg az egekben. Ha komolyan vennenk akkor SUVoknal nem tömnénk ki az utcakat, mert az a kategoria onmagaban is kornyezetszennyezobb mint normalis tarsa.
Tesla meg az év vicce. Valaki elhiszi h 2 tonnás, több száz loeros sportautok mentik meg a foldet? Na ne rohogtess.
-
HaliGab23
senior tag
Nem olvastad figyelmesen el.
Azt írtam, hogyha mindenki rádugja este, mivel ennek ugye megvan az elméleti lehetősége.
Én pl. ha a telóm 70%on van, akkor este rádugom a töltőre, nagy az esély, hogy mindenki arra fog törekedni, hogy reggelre 100%on legyen az autója, mert mi van, ha el kell ugrani kicsit távolabb és nem lesz idő "menetközben" tölteni.Szóval igen, egyszerre rádughatják elméletben mind a 4millió autót este.
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
De elég ha 10 percre van egyidejűség... akkor is hirtelen kell 25GW teljesítmény...
Oké nem lesz ilyen, legyen negyede, akkor meg plusz 6000MW kell.
Okos mérő lehet a megoldás, hálózatba kötve, amelyek az autókkal is kommunikálnak és majd az szabályozza, hogy ne lehessen ilyen brutális egyidejűség.
Szerk:
Plusz amit az előzőbe írtam, hogy az autók is visszatáplálhatnak.[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
Nem írtam, hogy holnap, hanem, hogyha annyi lenne, akkor mennyi energia kell majd.
Azt az apróságot elfelejted, hogy akik külföldről járnak majd ide azok meg itt töltenek
Jah, 2019ben volt 3.8millió autó itthon (KSH), azt írtam kb. 4millió.
Te egy elég nehéz ember lehetsz..
Na többet nem írok már ide. Bye
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
Squirrel
őstag
Szerintem elbeszéltek egymás mellett. Igenis k.ra megvan az esélye, hogy mindenki egyszerre kezdjen tölteni. Mikortól van éjszakai áram? Nálunk 9-től. Az összes ismerősömnek úgy van beállítva, hogy az autó 9-kor kezdjen tölteni 11.5 kW-tal, nálam a Wall Connector ennyivel tölt, de szerintem az Audi is. Ha 1 millió autós gondolja úgy, hogy akkor 9-kor kezdjen tölteni, akkor azért az a pillanatnyi terhelés igencsak meg fogja izzasztani a rendszert. Az ilyenkor kikebabszottul mindegy, hogy 20, 40 vagy 75 kWh-t akarnak az emberek tölteni. És akkor vegyük figyelembe, hogy haladunk a megújuló energia felé, az atomerőműveket épp a legtöbb helyen be akarják záratni. Remélhetőleg egyre kevesebb fosszilis erőmű lesz. Én is villanyautó párti vagyok, jó dolog, de azert vannak és lesznek hátrányai és ezeket tapasztalom is. Ha te napi 40-50 km-t használod a villanyautódat és mellette van egy másik hosszú utakra, akkor persze nem sok hátrányát látod, de fogadd el, hogy igenis vannak hárányai a dolognak és vannak emberek, akik pont emiatt nem fognak vagy jelenleg nem akarnak EV-t venni. Otthoni fizetések és árak mellett meg nem sok embernek fér bele, hogy vegyen egy 2. autót (és nem egy 15 eves kormoló csotrogányt). Miért járnak akkor átlagban Magyarországon 12 vagy 14 éves korú autókkal? Az egyik hozzászólásodban pont te írtad, hogy mennyire nem jó, ha valaki elvakult fosszilis vagy ellenkezőleg elvakult elektromos autó hívő. Úgy néz ki, pont az utóbbi csoportba tartozol. Sajnos a világot nem lehet egyik évről a másikra átállítani elektromos közlekedésre, törekedni kell rá, hogy kevésbé szennyezzük a világunkat, de a jelenlegi rendelkezésre álló technika ezt azért még behatárolja. Én szurkolok Elon Musknak és a hasonló embereknek azért, de elfogadom, ha valaki a jelenlegi helyzetben nem akar EV-t venni. Mondjuk azt nem értem meg, ha csak az a kifogás, hogy nem hörög, ha a gázra lép.
[ Szerkesztve ]
-
Squirrel
őstag
Olvasd vissza a válaszaidat kicsit hátrébb lépve, amit mások hozzászólásaira válaszoltál. Bárki felvet egy problémát, akár elméleti akár gyakorlati oldalaról, azonnal letámadod, de szintén feltételes módú, elméleti indoklással utasítod el a felvetett problémát.
Mindegy, ezen kár civakodni, legyen a világunk jobb, maradjunk annyiban.
Na, megyek aludni.
Jó éjt mindenkinek! -
veterán
...mint ahogy Te is elmondtál magadról mindent a hozzászólásoddal.
Azért a tényeket, melyeket a tanár úr mondd, ne keverd a hiteddel. (De ez el is hangzik az előadásában, hogy a hit és a politika, szembe megy a tényekkel)....
Higgyél csak tovább H. A. állampolgárnak. Hiteles, ahogy Te is.Cikkhez:
Kiváncsi vagyok az új akku technológiára, amivel ez készült. Van erről valami leírás?HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.
-
veterán
Te beszélsz habzó szájról, amikor neked habzik folyamatosan. Olvasom a hsz-eket és a stílusod(már ha ez annak nevezhető), szánalmas. Kicsit nézz magadba, utána szólj le másokat.
Ja, és ne írj baromságokat. Magadat járatod le. Rajtad röhög mindenki.[ Szerkesztve ]
HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.
-
forumpista
tag
Ez nem megy szembe azzal amit mondtam:
" csak annyi történik hogy az emberek 15 éves roncs benzines helyett 20 meg 25 éves roncs autókkal fognak járni"
De akkor ez most mennyivel környezetbarátabb?...És ide még egy adalék: mivel az új euró normák (6 és 7) annyira elbonyolítják a hagyományos autókat hogy azok 10 éves korukra gyakorlatilag gazdaságilag üzemelhetetlenné válnak (ki akar és legfőképp ki tud majd évi 1-2 millió forintot szervizelésre költeni), ezért az emberek a korábbi autóikat fogjak üzemben tartani.
Értsd: ha nekem most van egy 15 éves autóm amire rá kell költenem évente pár százezer forintot szervizelésre, azt nem fogom lecserélni egy 8 évesre, amire meg évi 1-2 millát kell rákölteni.Megint csak ugyanaz van, hiányzik a rendszerben gondolkodás képessége a politikusok részéről, csak és kizárólag a lokális gondolkodás van előtérben, arra nem figyelnek, hogyha meglököm a dominot a sor elején, akkor az esetleg valami nem vártat okoz kicsit hátrébb...
-
mcdennis
tag
Nem tudom miről beszélsz. Ki mutogat? El kellene olvasni a kontextust (és értelmezni) nem csak a megszokott mondatokat beböfögni
OMG. Úgy jönnek ide a régi autók, hogy abból rengeteg van és rendkívül károsak. Azokat az autókat kellene szigorú műszaki vizsgákkal, adókkal kivezetni a gépjármű parkból (ezzel parhuzamosan tömegközlekedést fejleszteni) és az embereket újabb, korszerűbb, kevésbé szennyező típusok fele irányítani. Ebben nagyobb lenne a potenciál és nagyobb hatást tudnánk elérni mint azzal hogy évi 1-2 ezer elektromos autót a piacra dobunk. Szerintem ezaz elektromos autó támogatás inkább egy tehetőseknek akik nyilvan tobb adot fizetnek be egyfajta pénzvisszaosztás. Ami nem baj, en nem vagyok kommunista, aki tobb adot fizet kapjon tobbet vissza belole, de akkor ne mondjuk már hogy ez a nagy környezet megmentésért folyó harc. Nyilvan van ilyen celja, csak ha igazan tenni akarnanak valamit lennenek mas hatasosabb eszkozok. (Dugódíj, automentes övezetek, közúti károsanyagmérés a régi autóknak)Én meg Pesten élek és tudom milyen itt a levegő. De azis kemény mikor lemész vidékre egy szegényebb utcába és arconcsap az ottani levegő télen
Jajde kis butus vagy. Olyan autot fognak venni amilyet kapnak a “boltba”. Az meg a szabályozáson mulik amit az EU elég rendesen szabályoz is. Az EU azt is előírhatná a sok karosanyagkibocsatas csokkentesi normak mellett hogy milyen legellenallasi egyutthatoval johetnek ki személyautók pl. A marketingről meg nem is beszélek. Ahogy nekiestek a dízeleknek úgy nekilehetne esni a SUVoknak is és lehetne a közvéleményt más autótípusok felé irányítani.
ezt a Teslásat ki mondta neked, mert rendkívül humoros.
[ Szerkesztve ]
-
forumpista
tag
Azért fognak 25 évessel járni, mert a fiatalabb euro 6-7-es benzines/dizel autók fenntartása (szervízelése) egyszerűen túl drága lesz idősebb korukban, új elektromosat meg nem tudnak venni, mert nincs rá pénz.
Az életszérűtlen euro 6-7 miatt már most is növekszik a magyar autók átlagéletkora évről évre, csak úgy mondom és ez csak gyorsulni fog, mindenki a régi technikát igyekszik életben tartani, mert az egy nagyságrenddel olcsóbb (mind megvenni, mind életben tartani).A használt elektromos autózás pedig szintén nem opció a többségnek, mert én elhiszem hogy te elhiszed hogy az újonnan 17 milliós teslát meg 13 milliós id4-et 5-6 évesen majd megveszed 3 millióért, de nem fogod. És a 3 millió még mindig dupla annyi pénz, mint amennyi egy átlag magyar használtautó vásárlónak a zsebében van.
Ezen felül, az e-autók akksija 10 évesen már csak úgy kb. 60-70%-osak, szóval az az új e-autó, amit ma megveszel 13 miskáért, és tud 200 km-ert, azt a magyar majd 10 évesen tudja megvenni 2-3 miskáért, amikor a 200 km-ből 120 km lesz, és további drasztikus akksi romlásra számíthat. Szóval igen, mire a mai elektromos autók használtan elérhetőek lesznek a magyar átlag autóvásárló tömegeknek, addigra bizony például az akkupakk cseréje igen csak aktuális lesz.
Meg fogja venni? Nem. Inkább használ egy 20 éves benzinest.Ez van, egyszerűen csórok vagyunk. Nem véletlen hogy az a motorizáció ami pl. az USA-ban már a '20-as években jelen volt (érdemes megnézni random utcaképet a '20-as évek tetszőleges nagyvárosáról az USA-ban), azt Magyarország csak kb. a '80-as évekre érte el...
-
-
forumpista
tag
"Ez egy légből kapott szám."
Természetesen: link. (figyelem, ez a villanyautosok.hu, szóval egész biztos nem valami benzin vérűek írták a cikket).
Nissan Leaf (ezzel van a leghosszabb tapasztalat): 6 évesen 70-80% között van az akksi
BMW i3: 3 évesen 85%Akkor most számold ki hol lesznek 10 éves korukra ezek az akksik... Pontosan ott ahol mondtam, valahol 60-70% között. Ezzel még nem is lenne gond, ha a hatótáv 600 km-ről esne 400-ra, de amikor a nyári 200-ról esik 120-ra (ami télen 60 lesz), akkor majd vakarod a fejed.
Egyedül talán a Tesla a kivétel a brutális nagy akksija miatt, csak abból meg olyan kevés van, hogy nem fogsz tudni venni.
Amúgy, nem kötekedésképp, de már sokadszor bizonyosodik be, hogy nem igazán ismered a villanyautókat, viszont így meg a túlzásba vitt villanyautó védésed pont kontraproduktív lesz."Magyar zsebnek nem a villanyautó a drága hanem az újautó."
Ebben egyetértünk, csak míg korábban egy új autót (ami került 4-5 misibe), még egy átlagos magyar is megengedhetett magának életében egyszer, addig a 10-12 milliós e-autókat már nem..."És? Ennek mi köze van a villanyautókhoz? Semmi. "
De, az hogy betiltják/ellehetetlenítik a hagyományos autókat a politikusok a villanyautók miatt. Ez persze nem szigorúan a villanyautók hibája, de azt eredményezi hogy a szegényebb országok átlag jóska pistái csak egyre idősebb autókat fognak tudni megvásárolni. -
Squirrel
őstag
Az átlag villanyautót nem adják ki valós 300 km-es hatótávval, hacsak nem az átlagba csak a teslakat számítod. 2 EV-vel van tapasztalatom, audi etron és tesla model 3 performance. Az etron papíron valami 420 vagy 450 km-t tud, valóságban kb. 220-250-et, de ha pályán mész 120-szal (itt ennyivel lehet), akkor inkább 200. A tesla 530-at ad meg, ebből nekem kb. 350-en van meg, és ezt úgy kalkulálva, hogy tökig töltöd és üresig használod (audi és tesla is). Az ajánlott akku töltöttséget pedig 10 és 90% között javasolják, tehát ha kímélni akarod az akksit, akkor a fenti számoknak vedd a 80%-át. Én sem örültem ezeknek a számoknak, hidd el. Abban reménykedem, hogy tél van és nyáron jobb lesz. Most töltöttem fel, 90%-ig megy a töltés és 430km-t ír ki hatótávnak. Ha gondolod, lemegyek a garázsba és csinálok egy fotót. Ez jóval kevesebb, mint a gyái 530 km 90%-a, inkább 80%-hoz közelít. Nem sport módban vezetek és abszolut vegyes használat. Ha megyek valahova, kb. a valós km plussz 50%-ot számolok (ha autópályás szakaszon megyek), és kb így is szokott kijönni a matek. És ez a tesla, ami kiemelkedően keveset fogyaszt az EV-k között.
A model s-nek és model y-nak van 7 üléses változata, a hátsó 2 hárafele néz. A model x-ből van alapból 5, de van 6 és 7 üléses konfiguráció. A hátsó 2-t inkább tényleg gyerekeknek ajánlják, isofix pontok ott is vannak. A 6 ülėses változatban a középső 2 ülés teljesen olyan, mint a vezető és anyósülés, itt összesen 4 isofix pont van, a 7 ülésesben meg 5. A cybertruck az 5+1 üléses a jelenlegi állás szerint, hául normál 3 hely, elől meg a bazi szeles könyöktámasz felhajtható és abból lesz középen egy keskenyebb ülés. Olyan, mint a ford f-150-es raptornál.
[ Szerkesztve ]
-
forumpista
tag
Jajj... Na jó maradjunk abban hogy nem értünk egyet.
Egyvalamire viszont reagálnék, mert b@ssza a csőrőm:
"Magyarul nem lesz kuka 3 év alatt az aksi. Mint mondtam."
És mikor állítottam én ilyet? Soha nem mondtam olyat hogy 3 év alatt kuka lesz az akksi, azt mondtam hogy 10 év alatt 60-70%-ra esik vissza.És ez azért b@ssza a csőrömet, mert amit csinálsz annak tudom, hogy van valami neve, remélem valamelyik fórumtárs majd kisegít, amikor olyat adsz a számba amit nem mondtam, majd azt jól megcáfolod és utána vállon veregeted magad hogy de igazad volt...
-
Squirrel
őstag
Te szerencsétlen... nem tudsz olvasni? Ott írtam, ha gondolod lemegyek a garázsba és lefotózom... komolyan mondom, bajok vannak a fejedben. Fogadok, hogy nincs elektromos autód, de az is lehet, hogy még sose ültél egyben sem.
Ma azért direkt figyeltem a hatótávot. 10 km-t autóztam, kb. 200 méter szintkülönbséggel (egyszer le, egyszer fel), egész nap mínusz volt (mondjuk csak -2-3) és 25 km-t csökkent a hatótáv. Egész napi állással együtt (8-16-ig).
[ Szerkesztve ]
-
Squirrel
őstag
Komolyan mondom, akár személyeskedés, akár nem, egy elvakult, más véleményét semmibe vevő, villanyautót max youtube-on látó ....gyerek vagy. Ide mindenki azt illeszt be, amit a szíve gondol. Ez van. Lefényképezzem holnap, hogy mennyit fog 100km-en enni? Tényleg, elárulom, azért vettem teslát, hogy kibasszak magammal. Lebuktam.
[ Szerkesztve ]
-
Squirrel
őstag
Basszus te teljesen remenytelen eset vagy. Soha életedben nem ültél elektromos autóban, nyilván én látom rosszul, hogy mennyit tudok a saját autómmal menni. A linkelt oldalon a cold weather high way fölé oda van ugye biggyesztve, hogy real range amit akárhogy csűr-csavar az ember mégiscsak azt jelenti, hogy hatótávolság (szótárt linkeljek?) Az összes eddigi hozzászólásomban arról írtam, hogy hidegben akárki, akármit gondol, nem megy el a model 3-as 400 km-t se, autópályán meg inkább kicsit 300 felett. Az 50-es e-tron-t, meg azért linkeltem, mert azt használtam és az bizony hidegben 200 körül tudott pályán. Abban igazad van, hogy nem írtam korábban pontos típust. De basszus, én legalább vezetek napi szinten EV-t, te meg max interneten látsz ilyet. És a linkben a real range cold weather highway-nél az 50-es e-tronnal annyi van. De az 55-ös e-tronnál is csak 255. Azt én sehol egy büdös szóval nem mondtam, hogy nem tudnak ezek többet menni ennél, nyáron remélem fog is ez javulni, dehogy normális használattal nem hozzák a gyári adatokat, az biztos. Ez pontosan olyan, mint a hybrid X5 hivatalos gyái fogyasztása 1.2-1.9 liter. Azt is elhiszed? Hmm? A Tesla a hivatalos autópálya hatótávot 45 mph sebességgel számítja. Hol mész te 65-70-nel autópályán??? De korábban írtam, direkt a te kedvedért megnéztem, hogy mennyit ír ki és mekkora tartalék marad. Mínusz 5 fok volt ma, garázsban a tesla 7 fokot jelzett benti hőmérsékletnek. Telefonról elindítottam a fűtést, 5 percet ment. Mínusz 7 km a hatótávban. Irány a munkahely, 200 méter lefele, 4.5 km kb vízszintesen, parkológarázs, 2. emelet. Ott pihent az autó mínusz 2-3 fokban, aztán hazafele ugyanez az út, csak a végén felfele. Cirka 10 km, hatótávban mínusz 25km!!! Plussz a reggeli 7 mínusz hozzá a fűtés miatt. De én láttam rosszul. Szerinted. Holnap másik helyre megyek dolgozni, kb 100 km oda vissza. Komolyan készítek róla fotót. Szerintem a 100 km csökkenti a hatótávot minimum 150-nel.
Komolyan mondom, hogy komoly gondok vannak ott nálad a limbikus rendszeredben, teljesen ávette a hatalmat a neocortex normális működése felett. De persze elfogadom, ha azt mondják neked a hangok, hogy márpedig senki másnak nem lehet igazság a vélemenyében, tapasztalatában, akkor az úgy is van. Axioma amit gondolsz.
Én itt befejezem, mert lassan ugy viselkedsz EV témában, mint egy bizonyos politikai párt lelkes követői, de ebbe inkább nem megyek bele, mert ban-t kapok.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Stellar Blade
- Milyen okostelefont vegyek?
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Androidos tablet topic
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- PayPal
- Futás, futópályák
- További aktív témák...