Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • EVONIC

    csendes tag

    Kedves mindenki, látom igazi elméleti szakértők írtak ebbe a bloggba. Én egy új Nissan Leaf-el (40kwh) megjártam Bécset és Triesztet a párommal, minden nagyobb probléma nélkül. Bécsbe a teljes menetidő a megszokott 2,5 ó helyett 3,1ó lett, míg Triesztbe a 6,2 ó helyett 7,2 ó lett. Ha valaki persze permanensen minden sebességkorlátozást figyelmen kívül hagy és erőteljesen ráhajt a sárgacsekkek, feljelentések begyűjtésére akkor ezek a menetidők csökkenthetőek, arról már nem is beszélek, hogy 2 óránként megálltunk egy kv-ra vagy ebédre, persze ha valaki nekiesik és ücsörög 1m2 vezetőülésben akár 5-6 órákat, akkor is csökkenthető a menetidő.

    Már most némi előre tervezéssel jól autózható ez a szakasz. Sajnos a cikk nélkülöz minden fajta kézzel fogható részletet, tényt. Ami fontos lenne, pontosan hová kerülnének a töltő pontok? Cím? fedett vagy nyitott helyekre (benzint/dieselt csak fedett helyen tudunk tankolni) kerülnek a töltő oszlopok? Melyik kártya vagy applikációs rendszer kerül bevezetésre? Esetleg csatlakoznak egy már meglévő nemzetközi rendszerhez? Mibe fog kerülni a töltés? A mostani árszabása a MOL-nak nagyon igazságtalan mert 2.990ft/töltés, függetlenül attól, hogy 5-15 perc vagy 1 óráról van szó, mindenhol máshol percalapú a költség (50kwh DC töltés €0,15/perc), pont mint a benzinnél, ahány liter kell annyit fizetsz. A jelenlegi díjszabás mellett még élő embert nem láttam tölteni a MOL állomásokon.

    Bárkinek van gyakorlati tapasztalata az országjárásos e-autózással, szívesen veszem, de kérem, hogy aki belsőégésű autót hajt ne akarjon tudálékosan "megmondó" lenni :C

Új hozzászólás Aktív témák