- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Gaming notebook topik
- Milyen processzort vegyek?
Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ez a lapátkerék mihez tartozik?
A 24 hengeres motor a forgatónyomatékot állítja elő a generátornak.
A generátornak fix fordulatszámon kell maradnia a fázistartás okán. A motor meg növekvő fordulatszámon képes előállítani a növekvő nyomaték szükségletet.
Ez valami folyadékos erőátviteli rendszer? A keréken látszik, nagy erőhatásnak volt kitéve.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
DraXoN
addikt
válasz Hieronymus #1 üzenetére
tippre a turbó-é, a másik tippem, hogy "vízpumpa" de azokban talán nem ilyen finom a felépítés (de ilyen méretben nem tudom, sose láttam ekkorát).. a szövegkörnyezet alapján azonban inkább turbó...
[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
#90088192
törölt tag
Draxon Kollega Nyert
Turbo lapátkereke
A generátor fixen van kapcsolva, és fordulatszám szabályzása a motornak igen kifinomult, illetve a tehetetlensége elég nagy hogy elnyelje a kisebb ingadozásokat, de meg kell vallanom, nem szedtem szet az egészet
A másik fénykép meg az egyik szelep. Egy kuka van mellette a méretarány kedvéért.
A lapátkerék meg kb.-2 m átmérőjű és igen azért csináltam a képet a rojt rol, mert belenyalt a házba az lett a veszte
A turbós motoroknak van egy érdekes szokása, képes kilapítani a nyomaték görbét fordulat számtól függetlenül, vagyis fordítva is igaz, mindegy mekkora a terhelés ugyan az a fordulat jó neki,
Vagyis ha pl azon a fordulaton járatod ahol a nyomaték görbe keresztezi a teljesítmény görbét, akkor lesz a legoptimálisabb fogyasztásod lóerőre kivetítve.
Persze lehet inverz hegyes nyomaték görbét is létrehozni amikor kitérsz bármelyik irányba az ideális fordulat számtól, akkor ugrásszerűen no a nyomaték, és visszateríti az ideális fordulatszám tartományba, pl JD 8,1 motorok ahogy csökkent a fordulat szám, úgy nőtt a nyomaték, hogy vissza tudjon mászni a sweetspot-ba fogyasztás szempontjából (1800-1850 RPM)
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
válasz Hieronymus #1 üzenetére
"A motor meg növekvő fordulatszámon képes előállítani a növekvő nyomaték szükségletet."
Egy motor bármely fordulatszámon (amin működőképes) képes leadni az adott fordulat max. nyomatékát, de akár fékezni is tud.
Legtöbb felhasználásban fordulatszám szabályzós motorok dolgoznak, amelyek vagy fix fordulatúak, vagy szabályozható fordulatúak. Ezek a "gázt" maguknak adagolják, a lehetőségekhez mérten állandó/beállított fordulatszámra törekedve. Ilyen a négyütemű kerti gépek többsége (fűnyíró, rotakapa), traktorok, mozdonyok, hajómotorok, szivattyúk, aggregátorok, stb...
Pl. traktorban ez úgy működik, hogy ha fix állásban tartod a gázpedált és mész sík úton mondjuk 30-cal, akkor egy felüljáróra felfelé megy 29-ccel, lefelé intenzív motorfékkel 31-el (a "gázt" ekkor sem vetted el! - magától motorfékez, csak hogy tartsa a fordulatot). Ezt tudja egy 50 évez MTZ és egy új, 100 milliós csodamasina is. ~TempomatAz a kevés (kategória - nem darabszám) kivétel, ami nem ilyen, a közúti járművek nagy többsége és a kisebb kétütemű kerti gépek, ezeken a felhasználó a bejuttatott üzemanyagot (v. b-l keveréket) közvetlenül szabályozza, így a gázpedállal/gázkarral elsősorban a nyomatékot állítja.
Jóformán az összes többi motor magának szabályozza a nyomatékot (adja a "gázt") a fordulatszám tartásának érdekében. -
#90088192
törölt tag
Ha jobban belegondolunk az adott motor nyomaték maximumát a vegnyomas és dugattyú felülete adja, viszont hol van a nyomaték és teljesítmény csúcs az a löket hossz és a láng front terjedési sebessége határozza meg főként, persze a töltés csere hatékonyság bis igen fontos.
-
"Egy motor bármely fordulatszámon (amin működőképes) képes leadni az adott fordulat max. nyomatékát, de akár fékezni is tud."
De ez nem volt kérdés.
A turbó fordulatszám megtartásával képes megemelni a motor nyomatékát.
A generátornak nem változtatható a fordulatszáma, mert az előírt Hz-et tartani kell.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#90088192
törölt tag
válasz Hieronymus #6 üzenetére
Kb igen, as töltéscsere ideje lerövidül, a töltési tényező javul, és a végnyomás megnő, persze a hátulütője, hogy a melegebb levegőnek kisebb a sűrűsége, vagyis a literre kivetített oxigéntartalma, illetve nem megfelelő mennyiségű kiáramló kipufogó gaz eseten jelentősen romlik a hatásfoka, vagyis alsóbb tartományban a dízel motort a levegőéhség fojtogatja, felsőbb tartományban pedig a lángfront lassúsága, illetve a leromló töltéscsere.
Az ideális eset SZVSZ, hogy a motort úgy méretezzük, hogy a szinkronfordulat legyen az a pont ahol meg a nyomaték görbe egyenes, de a teljesítmény görbe meg nem megy át lehajló ágba, és a befecskendezéssel lehet variálni az éppen szükséges nyomatékot és ezzel a kimenő teljesítmény.
Persze ez egy nagy elmélet, mert a teljesítmény jó megközelítéssel Ford/perc*nyomaték*k vagyis semmid nem maradt mert 2 állandód van, így csak a nyomaték variálható ezt akartad az elején mondani
Tulajdon képen a mai Dizel motoroknál is variálják a beáramló levegő mennyiséget igaz más okból.
Vagyis valószínű ha variálják akkor tudjak csökkenteni a végnyomást is vagyis a nyomatékot, de ugye egységnyi levegő változtatáshoz, nem elegendő lineáris szabályzás mert a turbó is játszik kb exponenciális, lehet az összefüggés SZVSZ
-
Van egy trükk, amit néhány autónál alkalmaznak. A motorházon kívülről szívják a levegőt. A motortérben akár 100 fokos is lehet a hőmérséklet. Ezen a hőmérsékleten már elég alacsony légnyomás, kevés az oxigén.
A hűvös levegőt szívó motor, a sportautókban 20-40 lóerővel teljesítenek többet.Vigyél a motornak friss levegőt és szárnyakat fog kapni, Energia ital nélkül.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
DraXoN
addikt
válasz Hieronymus #8 üzenetére
mondjuk az intercooler is nem véletlen van a teljesítményéhesebb autók esetén a turbó és motor között...
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
llax
senior tag
válasz Hieronymus #6 üzenetére
A turbó fordulatszáma emelkedik magától, ha növeled a befecskendezett üzemanyag mennyiségét. Lehet hangolni a rendszert úgy is, hogy mindig legyen elegendő légfelesleg egy jelentősebb (kezdeti és azonnali) nyomaték növeléshez.
Nő a generátor terhelése* -> csökkenne a motor fordulata** -> a regulátor növeli a befecskendezett üzemanyag mennyiségét -> több kipufogógáz keletkezik -> nő a turbó fordulatszáma is***
* A gerjesztést (ezzel a motor terhelését) is úgy vezérlik, hogy inkább beleférjen némi feszültség csökkenés, de a szinkron tartható legyen.
** Ahol fontos a frekvencia megtartása, de még inkább a szinkronban tartás, ott villamos úton vezérlik az adagolót, már a generátor terhelését (v. gerjesztését) érzékelve, hogy a fordulatszámot (és akár a szinkront) pontosan tartani tudják.
***A jelentős tehetetlenségű forgó elemek miatt van némi idő reagálni, ha az a generátor nagyon sok és sokféle fogyasztót lát el egyszerre, gyors és jelentős terhelés növekedéssel nem kell számolni (a terhelés csökkenést könnyebb lereagálni), így a turbó tehetetlensége nem jelent nagy problémát. -
Ha országos vagy nagyobb hálózatba van kapcsolva a generátor, jelen esetben Ausztráliáról beszélünk ezért fogalma sincs, képtelen lassabban forogni a generátor. Szinkronban marad a hálózat többi generátorával.
Amíg Magyarország nem csatlakozott az európai elektromos hálózathoz 50 helyett 48-49Hz volt a frekvencia túlterhelés esetén. A frekvencia számláláson alapuló órák késtek.Egyszer iskolában volt lehetőségem a helyi generátort az országos hálózathoz. Akkor nagy élmény volt. Nem tettem tönkre a generátort.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
llax
senior tag
válasz Hieronymus #11 üzenetére
Az egy dolog, hogy szinkronban marad. De a maghajtás vezérlésén múlik, hogy az a villamos szinkrongép motor lesz vagy generátor
-
#90088192
törölt tag
COS FI javító a nagyobbik fajtából ha éppen kevés a nyomaték
Különben meg tok mindegy, mert ha feszültség esés következik be akkor a több oldalról történő be táplálás miatt a másik betap átveszi a terhelés egy részét, így az egyensúly újra kialakul. Ezert van 13 generátoruk a telepen amik közül egyik sem jár 100%-on.
Es ha minden kötél szakad van egy 4MW-os gázturbinájuk is amit fel tudnak pörgetni -
Kisgépkezelő
senior tag
Pont ma tettek ki a TC-re is egy képest beszámolót egy hasonló motorról. Az is egy szép darab.
-
Kisszidi
csendes tag
válasz Kisgépkezelő #14 üzenetére
Alice Springs? 3 hete voltam ott, de eszembe nem jutott, hogy lehet ott magyar.
Iszonyat brutál a forróság. Kérdeztem mit lehet itt csinálni, azt mondja a csávó pl terepbringázni. Hát nem ez volt az első gondolatom a mindent borító forró homok láttán. -
#90088192
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Stellar Blade
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Konzol Screenshot
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen