Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #90088192

    törölt tag

    válasz Hieronymus #6 üzenetére

    :)

    Kb igen, as töltéscsere ideje lerövidül, a töltési tényező javul, és a végnyomás megnő, persze a hátulütője, hogy a melegebb levegőnek kisebb a sűrűsége, vagyis a literre kivetített oxigéntartalma, illetve nem megfelelő mennyiségű kiáramló kipufogó gaz eseten jelentősen romlik a hatásfoka, vagyis alsóbb tartományban a dízel motort a levegőéhség fojtogatja, felsőbb tartományban pedig a lángfront lassúsága, illetve a leromló töltéscsere.

    Az ideális eset SZVSZ, hogy a motort úgy méretezzük, hogy a szinkronfordulat legyen az a pont ahol meg a nyomaték görbe egyenes, de a teljesítmény görbe meg nem megy át lehajló ágba, és a befecskendezéssel lehet variálni az éppen szükséges nyomatékot és ezzel a kimenő teljesítmény.

    Persze ez egy nagy elmélet, mert a teljesítmény jó megközelítéssel Ford/perc*nyomaték*k vagyis semmid nem maradt mert 2 állandód van, így csak a nyomaték variálható ezt akartad az elején mondani :R

    Tulajdon képen a mai Dizel motoroknál is variálják a beáramló levegő mennyiséget igaz más okból.

    Vagyis valószínű ha variálják akkor tudjak csökkenteni a végnyomást is vagyis a nyomatékot, de ugye egységnyi levegő változtatáshoz, nem elegendő lineáris szabályzás mert a turbó is játszik kb exponenciális, lehet az összefüggés SZVSZ :R

  • llax

    senior tag

    válasz Hieronymus #6 üzenetére

    A turbó fordulatszáma emelkedik magától, ha növeled a befecskendezett üzemanyag mennyiségét. Lehet hangolni a rendszert úgy is, hogy mindig legyen elegendő légfelesleg egy jelentősebb (kezdeti és azonnali) nyomaték növeléshez.

    Nő a generátor terhelése* -> csökkenne a motor fordulata** -> a regulátor növeli a befecskendezett üzemanyag mennyiségét -> több kipufogógáz keletkezik -> nő a turbó fordulatszáma is***

    * A gerjesztést (ezzel a motor terhelését) is úgy vezérlik, hogy inkább beleférjen némi feszültség csökkenés, de a szinkron tartható legyen.
    ** Ahol fontos a frekvencia megtartása, de még inkább a szinkronban tartás, ott villamos úton vezérlik az adagolót, már a generátor terhelését (v. gerjesztését) érzékelve, hogy a fordulatszámot (és akár a szinkront) pontosan tartani tudják.
    ***A jelentős tehetetlenségű forgó elemek miatt van némi idő reagálni, ha az a generátor nagyon sok és sokféle fogyasztót lát el egyszerre, gyors és jelentős terhelés növekedéssel nem kell számolni (a terhelés csökkenést könnyebb lereagálni), így a turbó tehetetlensége nem jelent nagy problémát.

Új hozzászólás Aktív témák