Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
MaUser
addikt
Sanya-nak is: A Bosch érintettsége egész más tészta. Hogy miért? Egy autóba készített vezérlő -, legyen az akár egy sima tolatóradar vagy egy motorvezérlő -, úgy működik, hogy nem külön-külön cuccot gyártanak minden egyes típushoz vagy vevőnek, hanem van egy, a beszállító által fejlesztett platform/core hw és sw, majd azt faragják az egyes vevő és típus igényeihez. Nyilván azért van így, mert így a legolcsóbb.*
Ez sw szinten annyit jelent, hogy van egy nagy fix programrészed, vagy egy amit hook-okkal tudsz esetleg a customer igényeire szabni, s van sok-sok paramétered, amikkel a programod viselkedését az applikációs mérnök tudja változtatni. Ezen paraméterek száma egy motorvezérlő esetén (ugye map-okkal dolgozal) szó szerint milliós nagyságrend is lehet. A Bosch ott hibázott, hogy olyan sw-t adott, ahol nem írta le egyértelműen a csalásra használt paramétereknél, hogy ezt csak tesztre és az utakra nem mehet. Nyilván a kérdés, hogy mennyire volt szándékos, hogy ezt nem írták le. Ha simán jóhiszeműen odaadták, hogy hát csak kérték a VW-s srácok, akkor rossz a QA és inkább fizettek, meg megy ezerrel a megfelelő training minden szerencsétlen dolgozónak. Ha direkt beépítették, akkor nyilván ott is fejek hullanak, ahogy a VW-nél.
Csak, hogy lássátok milyen egyszerű "csalni": a millió motorvezérlő paraméterek egyik, amelyik kikacsolja az indítás utáni emelt fordulatszámot és dús üzemet, ami az első katalizátor gyors bemelegítést szolgálja. (Nyilván ezen funkciónál a részletes motorüzem még kb. pár ezer paraméterrel módosítható.) Ez a paraméter része az összes motorvezérlő sw-ének (nyilván gyártónként teljesen máshogy hívják és máshogy állítod), mert a fejlesztés során, néha ki kell kapcsolnod ezt a funkciót. Motor tuning esetén (főleg szívó motoroknál) egy egyik első dolog, hogy kilövik ezt a funkciót (és esetleg a katalizátort is leszedik). Csökkenti a fogyasztást, növeli a katalizátor élettartamát, cserébe jóval több nox megy ki a hidegindítás után. A gyártók is simán kikapcsolhatnák, de nyilván nem teszik, mert ez egy jól lepapírozott paraméter, amit fejlesztésnél szabad csak kikapcsolni. Na ilyen paraméterekkel játszott a VW, csak ott ők kértét a paramétereket, s elfelejtették említeni, hogy azokat a fejlesztés után is használnák az utcai autóikban...
*Nyilván van, hogy egyedileg gyártanak valamit, de az elég ritka, mert egyszeri nyamvadt ablakfelhúzó motor vezérlőjéből újat készíteni 2-3m€-s tétel a szabványok és az elvárt minőség miatt. S így kapsz egy 2-3€-ért, vagy olcsóbban a vevőnek eladott vezérlőt.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
- MacBook Pro 13" 2016, i5 2.0GHz, 8GB Ram, 256GB SSD - rossz saját képernyővel, occón!
- Logitech G502 X vezetékes gaming egér, fehér, akár 25600 DPI
- Garett GRC Maxx okosóra, fekete, Android és iOs kompatibilis
- Zotac GeForce RTX 3070 Gaming 8GB GDDR6 256 Bit LED OC Videokártya
- Amazfit Bip 5 okosóra, krémfehér, Android és iOs kompatibilis
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen