Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaUser

    addikt

    válasz Akula #28 üzenetére

    Sanya-nak is: A Bosch érintettsége egész más tészta. Hogy miért? Egy autóba készített vezérlő -, legyen az akár egy sima tolatóradar vagy egy motorvezérlő -, úgy működik, hogy nem külön-külön cuccot gyártanak minden egyes típushoz vagy vevőnek, hanem van egy, a beszállító által fejlesztett platform/core hw és sw, majd azt faragják az egyes vevő és típus igényeihez. Nyilván azért van így, mert így a legolcsóbb.*

    Ez sw szinten annyit jelent, hogy van egy nagy fix programrészed, vagy egy amit hook-okkal tudsz esetleg a customer igényeire szabni, s van sok-sok paramétered, amikkel a programod viselkedését az applikációs mérnök tudja változtatni. Ezen paraméterek száma egy motorvezérlő esetén (ugye map-okkal dolgozal) szó szerint milliós nagyságrend is lehet. A Bosch ott hibázott, hogy olyan sw-t adott, ahol nem írta le egyértelműen a csalásra használt paramétereknél, hogy ezt csak tesztre és az utakra nem mehet. Nyilván a kérdés, hogy mennyire volt szándékos, hogy ezt nem írták le. Ha simán jóhiszeműen odaadták, hogy hát csak kérték a VW-s srácok, akkor rossz a QA és inkább fizettek, meg megy ezerrel a megfelelő training minden szerencsétlen dolgozónak. Ha direkt beépítették, akkor nyilván ott is fejek hullanak, ahogy a VW-nél.

    Csak, hogy lássátok milyen egyszerű "csalni": a millió motorvezérlő paraméterek egyik, amelyik kikacsolja az indítás utáni emelt fordulatszámot és dús üzemet, ami az első katalizátor gyors bemelegítést szolgálja. (Nyilván ezen funkciónál a részletes motorüzem még kb. pár ezer paraméterrel módosítható.) Ez a paraméter része az összes motorvezérlő sw-ének (nyilván gyártónként teljesen máshogy hívják és máshogy állítod), mert a fejlesztés során, néha ki kell kapcsolnod ezt a funkciót. Motor tuning esetén (főleg szívó motoroknál) egy egyik első dolog, hogy kilövik ezt a funkciót (és esetleg a katalizátort is leszedik). Csökkenti a fogyasztást, növeli a katalizátor élettartamát, cserébe jóval több nox megy ki a hidegindítás után. A gyártók is simán kikapcsolhatnák, de nyilván nem teszik, mert ez egy jól lepapírozott paraméter, amit fejlesztésnél szabad csak kikapcsolni. Na ilyen paraméterekkel játszott a VW, csak ott ők kértét a paramétereket, s elfelejtették említeni, hogy azokat a fejlesztés után is használnák az utcai autóikban...

    *Nyilván van, hogy egyedileg gyártanak valamit, de az elég ritka, mert egyszeri nyamvadt ablakfelhúzó motor vezérlőjéből újat készíteni 2-3m€-s tétel a szabványok és az elvárt minőség miatt. S így kapsz egy 2-3€-ért, vagy olcsóbban a vevőnek eladott vezérlőt.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

Új hozzászólás Aktív témák