Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    válasz t72killer #10 üzenetére

    Egyetértek, hogy még nem zajlott le a szintlépés. Viszont ha lezajlik, lejön retailbe és még elfogadható árú is lesz akkor sem látom értelmét átlagos használatra. Nálatok - gondolom nem neked, hanem családtagnak, átlagos használathoz - pl. mi az amiben érezhető gyorsulást hozna? Főleg, hogy elég 250-es méret.

    Ok, persze pl. egy "egyszerű" játék töltési idejét bármeddig lehet gyorsítani de szvsz még a normál ssd-k is most kezdtek abba az ársávba lépni, ahol ilyesmire is megéri bevetni őket.

  • sb

    veterán

    válasz t72killer #12 üzenetére

    Én sem látom, hogy bárki ki tudná használni kommersz dolgokra. Erre gondoltam.
    Addig meg - bár már elért arra a szintre az SSD, hogy átlag felhasználásra korrekt áron lehessen kapni (egy 250-es van pl. az asszony notijában aminek a fele üres, nekem is elég most 250 munkára) - inkább választanám az olcsóbbat vagy nagyobbat, mint jelenlegi SATA3 áron az NVMe-s példányt. És még ettől is messze vagyunk.

    Ha eléri ezt az árszintet vagy ez alattit (és közben a tárhely igény nem sokszorozódik) akkor nyilván még kevésbé lesz releváns a méret/ár és jöhet az NVMe is. Részemről legalábbis.

    (Épp most aktuális munkához új noti, Dell 5-ösbe belemegy NVMe de ott is úgy gondoltam inkább féláron egy mezei 250-es.)

  • sb

    veterán

    válasz t72killer #16 üzenetére

    Fura ilyet írni, de a betöltési idők szvsz teljesen függetlenek az IO-tól lassan.
    Lineáris olvasásban egy HDD is 100MB/s-et tud legalább, persze ott fragmentáltság-függő, de SSD-n a többszöröse van. Mentés pedig ritkán több 100MB-os. Ha ezt apró fileokra, vetítem akkor is hasonlóan jó az arány méret vs 4k olvasási tempó tekintetében. Még egy SATA3-nál is.

    Szóval tuti, hogy az SSD-vel mért 5-10mp-s vagy fél perces töltések más jellegű problémát takarnak, valamilyen cpu-s (rosszul optimalizált) adatfeldolgozást, struktúrába rendezéseket... (De pl. egy .net framework-ös cucc, SSMS vagy hasonló rejtély. SSD-s 16-32 szálas szerveren is képes több 10mp-ig töltődni. Se releváns IO se cpu load nincs.)

    [ Szerkesztve ]

  • sb

    veterán

    válasz mikk2000 #20 üzenetére

    Mintha én nem ezt írtam volna... maximum nem tudod értelmezni és továbbgondolni a leírtakat.

    Egyébként megsúgom, pl. játéknál van simán amikor nem több 100 file kerül megnyitásra (és mondjuk a program sem 200 dll-ből meg resource fileból tölti be magát mellette), de akkor kifejtem, hogy mire is gondoltam az írásomban. Csak felsorolásképpen:
    1. Hogy sok file megnyitásakor se kéne gondot okoznia egy 4k read-ben gyors SSD-nek a betöltés.
    2. Hogy a beolvasás jellegén sok múlik mivel lehet 100 fileból olvasni meg 1 file-ból is. Lineárisan vagy összevissza.
    3. Hogy a feldolgozáson is sok múlik (ez látszik olyan esetekben amikor semmilyen kiugró load érték nem kimutatható mégis tölt a gép). Mit kezd a betöltött adatokkal a cpu, szétdobálja struktúrákra. Kis blokkokban olvassa be (a 2. ponthoz kapcsolódik). Vagy elég sok esetben van vmilyen kitömörítés, akár ram is lehet szűk keresztmetszet.

    Szóval plz, olvass vissza és gondolkodj.
    Nyugodtan lehet a többi hsz-em is, talán kiderül, hogy némileg értem mi és hogyan történik.
    Köszi.

    [ Szerkesztve ]

  • sb

    veterán

    válasz t72killer #26 üzenetére

    Szerintem jól kiegészítetted az ellenérveket. ;]
    Valóban gázos még a fogyasztás is mobil gépeket feltételezve.
    Videóhoz (otthon) meg ahogy írtad, ha nagyon kell sokkal jobb a ramdisk. Talán stúdió szinten, nyers anyagnál kevés a ram és jól jöhetnek a GB/s-es lineáris átvitelek, de ott meg a tartós terhelésnél előforduló SSD "betegségek" jutnak eszembe. Már, hogy erősen visszaesik a legtöbb modellnél a teljesítmény.

    A legjobb összegzés az, hogy felhasználói élményt nem igazán javít már ez a sebesség.

    Meg én visszakanyarodnék oda is, hogy a programokat se hagyjuk már szétb*szódni. SATA3-on egy teleszemetelt FF is tud 1-2-3mp-ig indulni. Ez is lehetne 0.5mp is akár. De azért legyen már vmi optimalizáció sw szinten is... valami azért rémlik még a MB-os HDD-k korából, hogy a kódolásnál aki nem szartra telibe az mondjuk próbált nem 1000 file-ból betölteni, nem szakaszosan olvasni, hanem teljes beolvasás után adatfeldolgozni, stb, stb...

    Egyébként eljutottunk szvsz oda, hogy az átlagusernek semmilyen fronton nincs igazi technológiai innováció. Másik topicban beszéltük, hogy cpu-ból egy 2+HT a legtöbbjüknek bőven elég. HC usereknek 4, 4+HT. De 8-16-32 mag/szál hova, minek? SSD-ből a fentiek alapján szintén úgy gondolom soha* nem lesz musthave egy GB/s átvitelű valami. Gpu-ból úgyszintén alig van előrelépés adott TDP-ből. Minden az api-król szól és, hogy mennyire nincs kihasználva a jelenlegi gpu sem. Grafikára... mert utána rákanyarodhatunk, hogy compute-ra meg aztán végképp nulla a kihasználtság. Igp-k parlagon hevernek 0.5-1tflops-szal.
    Már írtam korábban is, de most se látom másképp. Érdemi előrelépés sw vonalon kéne, hogy jöjjön, új api-k, gpgpu, hsa. Hw oldalon meg a jelenlegi sláger irányvonal marad még szvsz sokáig: ezt az elegendő teljesítményt egyre lejjebb tolni TDP-ben. Az utóbbi években a desktop átlag lement mobil átlagba (vagyis alá), 15W-ba. A korábbi mobil átlag ultramobilba. Erre haladunk szvsz tovább. (most egy kicsit ellentmondva a várva-várt Zen-nek)

    *Tudom, 640k is elég mindenre. Inkább úgy fogalmazok, hogy most belátható, de IT-ben nagyon hosszúnak tűnő, mondjuk 5-10 éven belül.

Új hozzászólás Aktív témák