- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
Hát, én meg hallottam már Tesla Model S-t kábé 60nal elhaladni, pont ugyanolyan hangos volt mint egy normál autó. A belvárosból még jobb helyen ki van tiltva a forgalom.
Nyilván halkabb lenne a full elektromos autózás, de nem teljesen hangtalan.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #200 üzenetére
"A NOx szennyezést lehetne lecsökkenteni valamennyire, ha egyik napról a másikra eltűnne a belsőégésű motoros személyautó, de már ma is nagyon alacsony szinten van. CO, HC dettó."
Milyen forrás alapján mondod, hogy "nagyon alacsony szinten van"?
És mihez képest alacsony?"Magyarországon a légszennyezés leginkább a fűtésből jön. "
És gondolom erről is tudsz linkelni hitelt érdemlő felmérést.
Persze eleve nem Magyarország a kérdés, mivel az egész EU is csak a globális szennyezőanyag kibocsátás 9%-áért felel míg Magyarország a 0,13%-áért. -
#53246592
törölt tag
Az USA-ban, meg sok más helyen biztosan ilyen gyorsan ment az átállás az autóra, sok más helyen meg nem.
Talán azért is kell határidő, mert sok ember (még?) nem látja, hogy jobb lesz neki az EV. Aztán vagy fejlődik annyit az egész technológia, hogy 10 vagy 20 év múlva tényleg jobb lesz a felhasználási módok 90+ százalékában. Vagy nem fejlődik annyit, akkor meg vagy vesz EV-t vagy nem autózik. Mindenesetre addigra - legalábbis az EU-ban meg az USA-ban, remélhetőleg Kínában is - visszaszorulnak annyira a szénerőművek, hogy fel se merülhessen az EV esetében hogy összességében szennyezőbb. -
#53246592
törölt tag
válasz #54625216 #193 üzenetére
másrészt meg ehhez a megoldáshoz sokkal több akkut kell gyártani, hiszen ott kell állnia készleten a feltöltött akkuknak a csere pontokon, hogy azonnal cserélhetőek legyenek.
Vagy sokkal kevesebbet ha minden autóban lenne 100..150km-re elegendő akku, ha meg messzebbre akar menni, akkor bérel egy "powerbank"-et.
Az innovációnak maximum azért tenne be, mert nyílt verseny alakulhatna ki az akkugyártók között, ami leszorítaná az árakat, így nem lenne miből önteni a végtelen mennyiségű pénzt a fejlesztésbe.
2021-es technikai szintnél nem látom, hogy miért lenne kivitelezhetetlen egy adott interfésszel (fizikai méretek, csatlakozások) rendelkező, változatos gyártók által gyártott akkuk gyártása és felhasználása autókban.
Nem is kellene az autógyártókra bízni, hogy egyezzenek meg. ABS-t meg a többi 3 betűset se azért raknak minden autóba, mert jól megegyeztek hogy ez kell, hanem rá lettek kényszerítve. -
Somatom
veterán
Milyen veszteséget? Attól, hogy csak EV -k lennének, a légszennyezés nem szűnne meg, viszont a 350 mrd kompletten elmaradna. Az lenne a veszteség.
Yoshida:
Nem értem, hogy jönnek ide a bringások? Olyan képed nincs, ami azonos számú EV helyspórolását mutatja a benzines/dízel autókéhoz képest?Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dabadab
titán
Attól, hogy csak EV -k lennének, a légszennyezés nem szűnne meg
De, a belsőégésű motorokra eső rész, az megszűnne.
viszont a 350 mrd kompletten elmaradna. Az lenne a veszteség.
Az a 350 milliárd csak egy transzfer, nemzetgazdasági szempontból az egy szép nagy nulla.
DRM is theft
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #202 üzenetére
"Milyen forrás alapján mondod, hogy "nagyon alacsony szinten van"?"
Az általam olvasott adatok alapján mondom. Most telefonon nem fogom keresgélni az idevágó német statisztikákat, de emlékeim szerint a teljes NOx emisszió 1990 óta kevesebb mint a felére esett, a közlekedés által emittált meg durván a harmadára. És ugye a közlekedésnek csak egy kis része a személyautózás.
A magyarországi helyzet egyértelmű, menj el télen vidékre.
Nem kéne összemosni a CO2 emissziót a valódi egészségre káros anyagokkal....
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
brumi1024
veterán
Sot ez nem csak a Porschera igaz, hanem egy Kia EV6-ra vagy egy Ioniq 5-re is a Model Y-nal szemben.
#206 dabadab:
"De, a belsőégésű motorokra eső rész, az megszűnne."
A belsoegesu motorokra vonatkozo lokalis kipufogogazkibocsajtas szunne meg, szemelyszallitasnal. Teherszallitasra mas kerdes, ott meg ekkora valasztek sincs, mint amekkora a szemelyautoknal van, nem eleg magas az akkuk energiasurusege. De ha hirtelen nagy mertekben megnovekszik a BEV-k szama, akkor felmerulnek az olyan kerdesek, hogy milyen hatasfokkal lehet ujrahasznositani az akksikat, van-e kornyezetbarat mod a balesetek eseten egy esetleges tuzoltasra, stb.[ Szerkesztve ]
-
#53246592
törölt tag
válasz Shadowbull #208 üzenetére
Mesélj
-
#54625216
törölt tag
válasz #53246592 #204 üzenetére
"Vagy sokkal kevesebbet ha minden autóban lenne 100..150km-re elegendő akku, ha meg messzebbre akar menni, akkor bérel egy "powerbank"-et."
Ez logikai kérdés:
Minden forgalomban lévő autóba kell legalább egy aksi.
Azaz N darab autóhoz minimum le kell gyártani N darab aksit is.
Ha a cserepontokon már feltöltött aksira cserélik a lemerülteket, akkor cserepontonként kell legalább még egy aksi. Már ha feltételezzük, hogy két csere között elég idő telik el, hogy fel lehessen tölteni, de ugye ez nem reális, így ha mondjuk 10 percenként tudnak egy autót fogadni, és 1 óra a töltési idő, akkor legalább 6 aksi kell. (Ha nem számolunk meghibásodással, amihez célszerű tartalék aksikat is raktározni, de most tekintsünk el ettől.)Azaz ha van X cserepont, akkor már N+X*6 aksit kell gyártani.
Ha viszont az N autó Y fajta egyedi aksival megy, akkor már N+X*6*Y akku gyártásáról beszélünk."Az innovációnak maximum azért tenne be, mert nyílt verseny alakulhatna ki az akkugyártók között, ami leszorítaná az árakat, így nem lenne miből önteni a végtelen mennyiségű pénzt a fejlesztésbe."
Jelenleg az akkugyártásban keresleti piac van, azaz már most több aksira van szükség, mint amennyit gyártani tudnak és ez a volumen növelésével csak fokozódni fog, azaz most sem a verseny hiánya tartja magasan az árakat, hanem a megnövekedett piaci igény.
"2021-es technikai szintnél nem látom, hogy miért lenne kivitelezhetetlen egy adott interfésszel (fizikai méretek, csatlakozások) rendelkező, változatos gyártók által gyártott akkuk gyártása és felhasználása autókban."
Annyira nem kivitelezhetetlen, hogy már van is ilyen kínában.
Nem a kivitelezhetőség a probléma, hanem az az egyszerű tény, hogy a cserélhető akku energiasűrűsége nyilvánvalóan rosszabb, mint a beépítetté, legyen az autó, laptop, telefon vagy akár porszívó."Nem is kellene az autógyártókra bízni, hogy egyezzenek meg. ABS-t meg a többi 3 betűset se azért raknak minden autóba, mert jól megegyeztek hogy ez kell, hanem rá lettek kényszerítve."
A kötelező biztonsági rendszer egy dolog, de a termék versenyképességét leginkább meghatározó összetevőt nem lehet központilag előírni, illetve lehet, de ezzel visszajutunk a szocialista tervgazdaság szintjére, arról meg már tudjuk, hogy milyen hatással van az innovációra.
-
#16820480
törölt tag
válasz brumi1024 #213 üzenetére
A belsőégésű motorok szennyezésén kívül még meg lehetne spórolni elég sok olajfúrásból (és az azt övező balesetekből), olajszállításból (és az azt övező balesetekből), olajfinomításból és további szállításból adódó szennyezést.
Shadowbull: Nem mondta senki, hogy hangtalan lesz, azt mondtam hogy halkabb. Tesla azért rossz példa a széles sportgumikon, persze hogy hangosabb mint egy kisebb keréken futó EV.
De gondolom te sokkal jobban tudod, én meg naponta ezt hallgatom, kb minden pirostól szinte vannak gyorsulóbajonokok, ahogy lestrapált, gázadásra hörgő autók is. Sajnálom, de az hogy neked más véleményed van, nem változtat a tapasztalaton. -
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #215 üzenetére
Meg osszessegeben megkerdojelezheto az ertelme: egy Supercharger v3 idealis esetben 15 merfold (~24km)/perces toltesi sebesseggel dolgozik. 4-6 perc alatt megvan az emlitett 100-150km, innentol kezdve nem sok ertelme van szivni az akkucsere allomasokkal, inkabb az idealis korulmenyeket kell minel tobb helyzetben biztositani az akkuk/vezerles fejlesztesevel.
#217 sheratan: Amit lecserelunk az akkuk eloallitasahoz szukseges ritkafemek banyaszataval, es baleset eseten nagyon nehezen olthato tuzekkel. Ezt speciel inkabb egalnak mondanam a ket technologianal a jelenlegi szinten.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Major Lion #219 üzenetére
Kár, hogy nem korábban írtad. Fél órája tartottam pihenőt, csináltam volna egy képet a DAF vontató elejéről felnyitott elejével, hogy megmutathasd rajta a gyűrődési zónát. Persze, ha úgy érted, hogy magam alá gyűröm a személyautót, akkor stimmel.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Yoshida
aktív tag
A cikket azért linkeltem, mert ezt i'rtad:
"Ha jól tudom, akkor 350 mrd folyik be a jövedéki adóból. Ha a többi szennyező is kiperkálja a részét úgy, mint az ICE autósok, akkor bőven meg lenne a fedezet."De az autósok most is kevesebb adót fizetnek, mint amennyi kárt/infrát használnak. Erre van a cikk, ami ezt mondja el, hogy aki pl. csak tömegközlekedik, vagy bringázik, az is befizet adót az autós javára.
Szóval az egyéni autós közlekedés alul van adóztatva. Persze az egész világ már beállt erre.de a 350 milliárddal szemben ott van az 500 milliárd eü éves kiadás a légszennyezés miatt. Abból a 350 simán meglesz a közlekedési szennyezés...
A másik diplomamunkás link meg mutatja, hogy a főúton haladva jóval nagyobb a légszennyezettségnek kitettség, mint mellékúton haladva, amit épp bringával mértek. Tehát nem a házak kéménye az oka.
De alá tudom támasztani tapasztalati szinten is, mi kiköltöztünk egy Fejér megyei kisvárosba, és amikor bebringázom Pestre akkor bőven érezni az üres országúton is amikor elmegy 2-3 autó, és nem fúj a szél, bizony ott marad a szennyezése. Kelenföldön meg leszállva a vonatról ha nem bringázom végig, végigmegyek a Bartókon, és még nyáron is érzem milyen szar a levegő. Csak ki kell kerülni belőle 1-2 évre, egyből feltűnik utána.
De van Normafán készült képem is kora ősszel, kb. 15 fokban "szép" szürke, szmogos Pest felett a levegő egy sávban, fölötte, meg körülötte meg kék az ég.
-
#54625216
törölt tag
válasz brumi1024 #218 üzenetére
"Amit lecserelunk az akkuk eloallitasahoz szukseges ritkafemek banyaszataval"
Viszont az elöregedett akkukban használt ritkafémeket újra lehet hasznosítani, az elégetett kőolajat meg nem.
Ezen túl az akkumulátor technológia folyamatosan fejlődik, és az energiasűrűség növelése mellett pont a ritkafémek kiváltása a fő prioritás, mivel úgy jelentősen lehet csökkenteni az árat és minimalizálni az ellátási kockázatokat. -
#16820480
törölt tag
válasz brumi1024 #218 üzenetére
Ha már nehezen oltható tűz, a lángoló szem megvan? Amit 5 órába telt eloltani úgy, hogy ott volt rajta egy egész tenger Ehhez képest a sólepárlók a chilei sivatagban vagy az ausztrál külszíni fejtés mégis sokkal barátibb.
De mellette azon is folyik a munka ezerrel, hogy például ne használjanak kobaltot az akkukhoz, vagy hogy ne gyúlékony formátumban legyen az akku. Egy belsőégésűn és az azt kiszolgáló infrastruktúrán olyan sokat nem lehet javítani, már az Eur7-tel is küzdenek, nem lesz az már érdemben tisztább. -
brumi1024
veterán
válasz #16820480 #224 üzenetére
En ezt ertem, de ritkan kozlekedunk koolajfinomitoval, mig egy Model 3-nal a gyartoi ajanlas alapjan 24 ora es 13,5 ezer liter viz kell a tuzoltashoz. Azon az alaptezisen tovabbmenve, hogy hirtelen minden ICE-t levaltunk BEV-vel ezeket a problemakat meg kell oldani, erre meg nem kesz a technologia. Az eredeti hosszaszolas errol szolt.
#223 kpbendeguz: Az ujrahasznositas a masik olyan tema, ami elvileg megoldhato, a gyakorlatban meg nagyon nem trivialis, plane nem olcso.
[ Szerkesztve ]
-
Major Lion
senior tag
Nem tudom milyen vontatoval jarsz, de a rafutas vedo mar eleg reg ota alap dolog a vontaton is es a poton is, az EU-ban kotelezo. Ez tolti be a gyurudesi zona szerepet. Szoval azt mondani hogy zero azt csak nem kellene.
[link]On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
#16820480
törölt tag
válasz brumi1024 #225 üzenetére
Azért annyira nem könnyen gyulladnak ezek ki. Mondjuk egy ilyen ütközés után is mindenki megúszta szépen.
-
#54625216
törölt tag
válasz brumi1024 #225 üzenetére
Anno az olaj is drágább volt a szénánál, ma meg a széna betakarításához és szállításához is olajat használnak.
Ha lesz megfelelő kereslet az aksik újrahasznosítása iránt, akkor fel fog fejlődni az arra épülő iparág és a költségek is csökkennek.Nyilván bármilyen EV témában csak a folyamat legelején járunk, éppen ezért nincs értelme a jelenlegi állapotokból és nem a technológia lehetőségeiből kiindulni.
Az EV-k ma ott tartanak, ahol a személyi számítógépek a 80-as években. Akkoriban kazettás magnóval rögzíteni kínszenvedés volt, a mátrixnyomtatók által nyomtatott szöveg minősége meg gyalázat, ráadásul az egészet aranyárban mérték, mégsem álltak vissza mechanikus írógépekre. -
Somatom
veterán
válasz Major Lion #226 üzenetére
De az aláfutásvédő az hátul (meg esetleg oldalt) van és arra szolgál, hogy a matchbox vezetője ne foggal tompítson a plató élén. Ha viszont én verem telibe, akkor nincs sok esélye, mert elöl a leggyengébb tartóelem is 4mm falvastagságú szögvas.
Yoshida:
Budapesten ha csak tehetem, bringával közlekedek. Nem olyan drámai a bűzhelyzet. Ráadásul ez lokális probléma, amit lokálisan kéne kezelni. Pl. tudsz olyan nyugateurópai fővárost, aminek nincs legalább egy körgyűrűje?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dabadab
titán
válasz Major Lion #230 üzenetére
Hát ez pont a gyűrődőzóna ellentéte
Egyrészt pont az a lényege, hogy nem gyűrődik, másrészt nem a kamionost védi, hanem a másik autóban ülőket.
Kamionban nincs gyűrődőzóna: ha négykerekűt csap el, akkor a kabin magassága meg a kamion puszta tömege úgyis megvédi a kamionost, ha meg egy másik kamionnal megy szembe, akkor meg nincs az a gyűrődőzóna, ami elég lenne ahhoz, hogy ott érdemben tompítson a dolgokon.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Somatom
veterán
válasz Major Lion #230 üzenetére
Kikockáztam a videót. Nézd meg, hogy mivel tesztelik! A kerék méretéből is látszik, hogy az nem egy személyautó. Mivel fél életemet úton töltöm, ezért sajnos, sok kamionos balesetet látok. Hidd el, hogy egy személyautót gombócba gyűr egy kamion, mielőtt komolyan deformálódna.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Major Lion
senior tag
Nem kellett volna kikockaznod csak megnezni a masik videot is #226-ban.
En elhiszem hogy sulyosak ezek a balesetek, de eppen ezert vannak ezek a rendszerek hogy csokkentseg ennek merteket. Biztos hogy nem adnak 100%-os vedelmet es millio egy korulmeny befoltasolja a kimenetelt de attol meg letezik a rendszer.On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
Shadowbull
addikt
válasz #53246592 #214 üzenetére
Mit meseljek? Hogy totalis butasag a nagy otleted? Nezz mar korul legyszives a vilagban. Kismillio fele auto van, kismillio fele geometriai sajatossaggal. Tengelytav, szelesseg, magassag, hasmagassag, satobbi. Eppen ezert van kismillio fele akkupakk, hogy az adott jarmuben a leheto legoptimalisabb megoldas szulessen. Aztan ott van maga az akkupakk felepitese. Hol vannak a csatlakozok (nagyfeszultsegu kabelek, vezerlo elektronikak, hutes csatlakozok, erzekelok, ki tudja meg mi) milyen cellageometria van benne, hogyan rendezik csoportolba a cellakat, azoknak milyen a felugyelete, es igy tovabb. Aztan ott a cella kemia, eleve kismillio fajta kemia van, az egyik inkabb tartossagra van optimalizalva, a masik olcso, a harmadik teljesitmenyorientalt.
Estig lehet sorolni a dolgokat, hogy miert nyilvanvaloan hulyeseg a szabvanyos akku, es akkor maganak az automatikus cserelhetosegnek a hatranyait meg nem is vettuk elo.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #236 üzenetére
Senki nem beszélt arról, hogy hirtelen. Viszont a villanyautónak tizenöt évesen sem lesz repedt kipufogója és nem fog füstölni sem (mert ugye az egy dolog, hogy a mostani autókból a vadonatúj darabok a laborban milyen kibocsátási értékeket produkálnak, az meg egy másik, hogy a valós forgalomban, tízévesen mit csinálnak).
DRM is theft
-
Shadowbull
addikt
-
#53246592
törölt tag
válasz Shadowbull #235 üzenetére
Maga a cserélhető akku messze nem az én ötletem. Az én ötletem (valószínűleg szintén nem én tojtam a spanyolviaszt ez esetben sem) ott kezdődik, hogy az átlag autós, átlag 1-2-x napi ingázásához lenne padlólemezbe meg mittudomain hova elbújtatott beépített akku. Ha messzebbre akar menni, akkor béreljen pótakkut.
Ha megnézünk egy belsőégésű motorral szerelt autót, amiből van kismillió féle, akkor az esetek 99%-ban van benne egy többé-kevésbé téglatest alakú rész, ami EV-k esetén felszabadul. Ez a motor és segédberendezéseinek a helye. Ne legyen egyféle geometria, legyen mondjuk 3, aztán oldják meg a gyártók, hogy valamelyiket be lehessen rakni abba a felszabaduló térbe.
Még a 12 voltos hagyományos akkumulátorból is létezik többféle technológia, nehogy már egy mindenféle védelmi, meg kisütést-töltést menedzselő áramkörökkel felszerelt akkupakkban ne lehessen akármilyen kémia. Ha valaki lát rá piacot, akkor csináljon akár hagyományos ólom cellás akut A dobozba azt tesz minden gyártó, amit akar, csak feleljen meg az egész a szigorú követelményeknek.
Kell a nagyáramú csatlakozásra vezeték, kell valami kommunikációra vezeték, meg kell a temperáló/hűtő rendszerhez két cső. Tudom, ez nem olyan egyszerű a valóságban mint így leírva, de ha kismillió autó kismillió geometriájához ki lehet fejleszteni, mert van az a pénz, akkor pont 1-2-3 szabvány méretre ne lehetne?Megváltoznak a menettulajdonságok? Az (kötelező) ESP ezt elég jól tudja érzékelni és adott esetben kezelni.
Na de mindegy, ha nem lehet, akkor nem lehet.
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #238 üzenetére
Ezzel mondjuk pont az EV-re átállás erőltetése mellett érvelsz.
-
#54625216
törölt tag
válasz #53246592 #239 üzenetére
Éppen ez az, hogy lehetni lehet, csak nincs értelme, mert akárhogy is matekolsz, több akkut kellene gyártani, mintha direktben magukat az autókat töltenék.
Tehát bevállalsz egy csomó technikai bonyodalmat, hogy a végén mind gazdasági, mind környezetvédelmi szempontból rosszabb megoldásod legyen. -
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #236 üzenetére
Ez egy teljesen más kérdés, ne terelj, ha már egyszer zsákutcába futott az érvelésed.
Amúgy meg ha valaki rájön, hogy a zajszennyezés is problémás, akkor esetleg el lehet majd kezdeni kitiltogatni a városból mondjuk a bizonyosnál (tfh 120-150LE?) nagyobb teljesítményű autókat, a sportmotorokat, minden nemű nem gyári alkatrészt (pl. sportkipufogó az egyliteres Suzukin), stb.
-
Rive
veterán
Saját részemről a legnagyobb problémát az efféle Cybertuck meg más SUV jellegű izékben abban is látom, hogy elterjedésük a közlekedőket egyfajta fegyverkezési versenybe hajszolják. Környezetvédelmi szempontok szerint leginkább egy kicsi, korlátozott hatótávolságú 'népautó' jellegű EV lenne a legkevésbé káros opció, de ha valaki egy ilyenben ülve várakozik egy kupac SUV között, akkor teljesen jogosan érez némi félelmet és szimpla életösztön átülni valami nagyobba.
Szóval, a magam részéről nagyon hasznosnak tartanám ha ezeket a böhöncöket nemes egyszerűséggel kitiltanák/korlátoznák a városi, elővárosi forgalomban, EV és ICE egykutya.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Rive
veterán
A Cybertruck nem SUV, hanem egy igazi, rendes pickup truck.
Ezzel most akkor q*vára bentebb vagyunk. FYI: a probléma nem tűnik el attól, hogy innentől a 'nekem nagy böhönc f@szpótlék kell' járgányokat nem SUV-nak, hanem pickupnak hívjuk.
Az USA meg pont az a hely, ahol már beérett ez a trend és nem csak pszichológiai nyomás hanem emelt életveszély valami kisebb járgányban közlekedni: itt Európában, pláne a keletebbi felében még közlekedhető egy kompakt, és ezt rohadtul nem kéne veszni hagyni.
[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Major Lion
senior tag
Nyugaton is kozlekedheto a kompakt, es szerintem nem fog elveszni, jol szervezet varosokban nem is nagyon van ertelme nagy autoval jarni, mert nem fersz el veluk kenyelmesen, nehez parkolni stb.
Az USA-ban az ilyen dogok fel sem tunnek, mert ott minden az autokra van szabva, tejet se tudsz venni anelkul hogy ne autoznal par kilometert mert az ostoba zona rendszer miatt el kell menned egy mall-ba.On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
#54625216
törölt tag
-
btprg
senior tag
Egyébként én egyáltalán nem üdvözölném azt, hogy még több padlógáz-satuféket játszó idióta legyen a forgalomban... Még ha az EV-nél ez nem is okoz túl nagy kellemetlenséget magának az autónak, a forgalmat jól tönkre tudja tenni.
szerk.:
#173 arnEz az akkubérlés így jól hangzik, sok gondot levenne a használók válláról. Viszont minden bérlés drágább hosszú távon mint a tulajdonlás, tehát ha a villany ára mellé még ilyen járulékos költségek is jönnek, akkor már nem biztos hogy olyan olcsó lesz az üzemeltetés.
[ Szerkesztve ]
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
brumi1024
veterán
válasz #16820480 #242 üzenetére
Euro 6d-ben van amugy zajkorlatozas is, eleg latvanyos. A sportmotorral egyetertek, de a teljesitmeny alapjan eleg nehez meghatarozni mi lesz hangos vagy sem. Egy 2/3 literes motor automata valtoval a legtobb varosi helyzetben kozel alapjaraton kozlekedik, sokkal kevesebb/kevesbe zavaro hangja lesz, mint az ezereves, nem karbantartott dizelnek, vagy az uvegelt 1.4 szivonak, de a teljesitmenylimit az elobbieket tiltja, utobbiakat beengedi. Az 50 kobcentis robogok nagy reszerol nem is beszelve. Raadasul ez megint nem a szennyezest csokkenti, mert az utobbi evekben kompakt merettol is eleg gyakori a 120+ loeros auto.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz brumi1024 #249 üzenetére
Az Euro besorolás addig mond valamit, amíg legördül a gyártószalagról, hogy utána mi lesz a zajjal és szennyezéssel, az már más kérdés, vadiújnak tűnő autókat látni az utakon fekete füstöt eregetve, szóval nem vagyok túl optimista, hogy ez a kategória bármit érne gyakorlatban.
Őszintén a benzines robogók is mehetnének a levesbe ahogy vannak, amikor már vannak elektromosok, meg e-rollerek is. A 120+ LE-s kisautó meg nem igazán szükséges, inkább csak "fun", de nem igazán vagyok híve mások kárára szórakozásnak.
A baj amúgy az, hogy nincs érdemi módszer hangmérésre. Trafipax jelleggel nem igazán lehet egy több sávos út forgalmából kiszűrni melyik autó a hangos, és random rendőrségi igazoltatásra sincs eszköz, ami kb minden járőrnél kéznél lehetne. Meg ugye hogy méred a hajt, 1500rpm-en vagy mondjuk 4-5000-nél amivel gyorsítani szoktak sokan? De ettől függetlenül valamit azért csinálni lehetne az ügy érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Politika
- Okos Otthon / Smart Home
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W